Winterstartprobleem?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 10:55 #810343
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Winterstartprobleem?
Ohnee... daganiegaannie... Ik ben geen mod in de technieksectie...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 10:56 #810344
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Winterstartprobleem?
Dan zullen we moeten wachten op ons "Wouter"...!
Kan die meteen deze berichten en mijn aanvraag tot slotje er uit keilen.
Kan die meteen deze berichten en mijn aanvraag tot slotje er uit keilen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-12-2009 11:02 #810346
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterstartprobleem?
Misschien nog even een foto plaatsen waar de thermotijd/schakelaar zit?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 11:10 #810347
door Kevin Kloosterman
Dat is inderdaad een goede idee. Zal ik vanmiddag even doen! Zal ook een foto van de oude maken zodat men kan zien hoe hij er uit ziet.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 12:57 #810356
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Winterstartprobleem?
techniek topics hoeven ook niet gesloten te worden als het probleem of de vraag opgelost is, is handig voor later mochten er vervolgvragen zijn voor hetzelfde onderwerp:)
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2009 18:39 #810391
door Kevin Kloosterman
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar de moderators mogen nu wel even opschonen!

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2009 22:16 #810749
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Winterstartprobleem?
Joost heeft het goed gelezen, ik heb eens een vergelijkbaar probleem gehad. Dat lag bij mij aan de stekkerverbinding van het stuurrelais en dan met name de draad van de LMM (ik geloof blauw van kleur), die was slecht. Bij pedaal intrappen werd er wel meer lucht ingezogen maar dat werd door de slechte verbinding niet geregistreerd. Uitte zich in onregelmatig stationair en hoesten en pruttelen bij alles boven de ca. 1200 toeren en uiteindelijk uitvallen. Contacten opschuren, contactspray en klaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2010 14:26 #858745
door V300 register
Na een jaar (op een dag na) dit topic maar even nieuw leven inblazen.
In tegenstelling tot de tot nu toe besproken 360 met injectie motor, heb ik een 360 met B200K motor. De klacht is echter wel nagenoeg hetzelfde.
Motor slaat vrijwel direct aan, loopt even goed, zakt dan langzaam in toerental om vervolgens als tractor te gaan lopen en weer af te slaan. Motor start dan wel weer direct maar heeft ook direct weer dezelfde problemen.
Van de zomer gebeurde het een enkele keer maar dan was 1 keer wat gas geven vaak voldoende om het probleem weer te verhelpen. Helaas werkt dit de laatste tijd nog slechts af en toe. Een enkele keer is het na een keer opnieuw starten over.
Er lijken geen kleppen te blijven hangen en de ontstekingsdelen lijken allemaal in orde.
Warme motor start en loopt keurig. Zou dit iets met een choke-membraam kunnen zijn? Waar moet ik het zoeken?
Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!
In tegenstelling tot de tot nu toe besproken 360 met injectie motor, heb ik een 360 met B200K motor. De klacht is echter wel nagenoeg hetzelfde.
Motor slaat vrijwel direct aan, loopt even goed, zakt dan langzaam in toerental om vervolgens als tractor te gaan lopen en weer af te slaan. Motor start dan wel weer direct maar heeft ook direct weer dezelfde problemen.
Van de zomer gebeurde het een enkele keer maar dan was 1 keer wat gas geven vaak voldoende om het probleem weer te verhelpen. Helaas werkt dit de laatste tijd nog slechts af en toe. Een enkele keer is het na een keer opnieuw starten over.
Er lijken geen kleppen te blijven hangen en de ontstekingsdelen lijken allemaal in orde.
Warme motor start en loopt keurig. Zou dit iets met een choke-membraam kunnen zijn? Waar moet ik het zoeken?
Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2010 14:29 #858746
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Winterstartprobleem?
Solex carb, dus misschien de vlotter? Het lijkt erop dat 'ie verzuipt bij koude start.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2010 14:44 #858747
door V300 register
Dag Joost, bedankt voor je snelle reactie! 2 Maanden geleden heb ik de vlotter er nog uit gehad en deze was in orde. Er zat geen benzine in en heb hem met brievenweegschaal gewogen en ook het gewicht was goed.
Hij lijkt inderdaad te verzuipen, maar waardoor... Komen ook roetspetters uit de uitlaat. Weet niet of dat normaal is, maar ben bang van niet...
Hij lijkt inderdaad te verzuipen, maar waardoor... Komen ook roetspetters uit de uitlaat. Weet niet of dat normaal is, maar ben bang van niet...
Moderators: Mark Smeets