Winterstartprobleem?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 12:38 #629812 door Kevin Kloosterman
Winterstartprobleem? is gemaakt door Kevin Kloosterman
De 360 GLT heeft er geen zin in vandaag, gelukkig kon ik de GLE pakken die wel startte.

De GLT slaat aan, netjes 800/900 toeren. Niks aan de hand, hup ik had de ramen al schoongemaakt, achteruit, gas en hij begint te stotteren en slaat af.

Hmm, nou ja nog een keer. Starten, en op het moment dat ik gas geef bokken en direct afslaan. Nou goed misschien dan maar heel slecht even stationair warm laten lopen? Nou stationair houd hij na starten 5 sec die 8/900 toeren aan. Vervolgens zakt hij naar 400, hij schrikt dan blijkbaar, hup weer naar 8/900 en 2 sec later weer naar 400 en dan ploep uit. Ritueel blijft zo en is niks aan te doen. Even snel onder de kap gekeken, voorverwarmingsslang is nog heel, klep staat ook op voorverwarming. Geen probleem.

Temperatuursensor kapot gevroren ofzo? Nou ja ik ga straks als ik thuis ben even kijken. Tips zijn welkom!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 12:46 #810095 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Winterstartprobleem?
Zou je wel zeggen dat het een choke-reguleringsprobleem is. Hij zal vermoedelijk niet meer afslaan als ie warm is, maar dat duurt met dit weer wel ff. Mijn GLT staat onder en dik pak sneeuw. Als je het niet erg vind laat ik dat ff liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2009 13:44 #810101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterstartprobleem?
Koudestart-injector?

Of mss zit het probleem wel ergens in de ontsteking.
Klinkt een beetje raar en heb niet direct een idee eigenlijk!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 13:49 #810103 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Winterstartprobleem?
Ontsteking is goed, anders loopt hij niet. En de eerste 5 sec loopt hij prima.

Alleen daarna of icm gas geven slaat hij af.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-12-2009 15:04 #810113 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Winterstartprobleem?
800/900 toeren stationair na de koude start bij deze winterse temperaturen, nu ken ik de 360 verder niet zo goed (als klein jochie hadden mijn ouders er ??n) maar de enige auto met multipoint injectie die ik heb gehad draaide na een koude start toch wel even zo'n 1200/1500 r.p.m. afhankelijk van de buitenlucht temperatuur op dat moment.

Ondanks mijn weinige verstand van MPI systemen en de 360 in het algemeen verdenk ik de koude start injector of de koelvloeistof/luchtemperatuur sensor die een verkeerde waarde doorgeeft waardoor de centrale eenheid de buitentemperatuur verkeerd interpeteerd en dus te weinig benzine word ingespoten.

Voor zover mijn leken gedachte hierover, over naar de TC ;)

Gr; Wouter.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 15:18 #810115 door Kevin Kloosterman
Ja het is mij eigenlijk nooit opgevallen of hij bij koude start harder loopt, alle "nieuwe" Volvo's doen dat wel inderdaad. Hoop dat ik een beetje bijtijds thuis ben, dan gaan we is kijken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2009 15:38 #810118 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterstartprobleem?
Volgens mij is dat ook enkel iets voor diesels dat sneller lopen lijkt mij. Bij moderne auto's is dat idd zo (bij mijn pa een extra knop induwen...), maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat de GLE van jou zo snugger is.

Ik kan alleen maar aan de koudestart-injector denken of gewoon aan de Luchtmassameter.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-12-2009 15:45 #810120 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Winterstartprobleem?
Onderstaande even 'stiekem' gejat uit het topic van Sid Pluijm:

Zo inmiddels is alles afgesteld aan de 360 en hij rijdt beter dan ooit te voren! Eerst vond ik hem pas lekker rijden als hij op temperatuur was, maar nu rijd hij koud zelfs lekker! De winterbanden zitter er inmiddels ook onder. Geen dag te laat! Zaterdag met de auto naar Den Bosch geweest. 's ochtends met -15 starten geen probleem. Auto liep eventjes 1200 toeren en zakte toen mooi terug naar 900-950 tpm.

Lijkt dus toch normaal dat ook een 360 bij deze temperaturen even verhoogd stationair loopt om na een aantal minuten weer terug te zakken naar het normale stationaire toerental.

Gr; Wouter.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 15:45 #810121 door Kevin Kloosterman
Nee hij heeft zeker geen extra knoppen. Overigens is het de GLT, ik ben nu met GLE weg, maarja die slaapt ook binnen, dus heeft minder last van de elementen.

Koudestart injector? Maarja dan zou hij ook gewoon niet starten, en dat doet hij wel. Ik denk toch zoals ik al aangaf een sensor die iets raars door geeft aan de injectie computer.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2009 15:46 #810122 door Kevin Kloosterman
@ Wouter,

Dank, dan ga ik daar nog eens op letten.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC