Winterstartprobleem?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Even een PB naar hem?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Kevin;128664 schreef : Die van Doeke liep continu te bokken. Daar heb ik verder geen last van. Volgens mij is het gewoon koud gerelateerd, inmiddels is er een temp sensor onder weg. Is kijken of dat toevallig helpt.
Een "fase" eerder had 'ie dit probleem. Ik weet zeker dat ik het al eens gelezen heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

Met nieuwe thermo/tijdschakelaar!
Starten lopen, binnenkort even bougies, kabels en verdeler vervangen. Dan moet het voorlopig weer goed gaan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Omschrijving probleem:
Auto start, slaat aan. Loopt ongeveer 5 sec prima stationair daarna zakt hij in toeren naar om en nabij de 300 toeren / tegen afslaan aan. Daarna corrigeert hij terug naar 1000 toeren. Dit houdt hij 1 of 2 keer vol daarna slaat hij af. Gas geven werkt niet, zodra het gaspedaal werd aangeraakt sloeg hij af. Hij leek te verzuipen / te arm te lopen.
Oplossing
Ergens zit er dus iets niet goed in het regelsysteem van de injectie computer. Verkeerde waarde uitlezen waarna hij dus een verkeerd mengsel aanbrengt.
Eerste verdachte leek de thermo/tijdschakelaar. Besteld, vervangen. En jawel hij loopt weer normaal. In eerste instantie wat beroerd omdat hij veel te rijk heeft gelopen, dus moest de overtollige benzine even kwijt. Inmiddels loopt hij weer prima.
Dus
Thermotijd/schakelaar vervangen, Volvo onderdeel nr: 1219731 (B200EE)
Foto's
Daar bij de rode ring moet je opzoek gaan naar het componentn van de volgende foto.
En als je dus het stekkertje er af haalt ziet de schakelaar er zo uit.
Dit is de oude schakelaar, normaal zijn ze helemaal messing kleurig. Op de achtergrond nog het zakje zodat je het nummer nogmaals ziet: 1219731.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.