stuk karton in ventilator?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 18:59 #791840 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic stuk karton in ventilator?
Zo. Ziehier:

En 't filmpje:

[img

Stom zeg, ik was m'n oude kleren vergeten :no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 19:29 #791843 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic stuk karton in ventilator?
Op je 1-na laatste post heb je het over Pulsair. Daar weet ik niet veel vanaf, maar iemand anders misschien wel :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 22:35 #791862 door V300 register

volvofiel;114668 schreef : Om hier weer verder te gaan: het gaat om een injectieblok. Deze heeft boven de waterpomp langs twee leidingen lopen die vlak naast elkaar zitten. Ze zijn naast elkaar aangesloten op de grote buis die voor de voorste balk langs loopt (van luchtfilter naar luchtmassameter?). Vlakbij het kleppendeksel zitten hier twee "potjes" (terugslagkleppen?).

Ik vermoed dat het geluid hier ergens vandaan komt. Het is duidelijk lucht. Een hoog geluid dat oploopt met het toerental. Het filmpje en de foto's zijn momenteel aan het uploaden.

Hey, bedankt voor het uploaden van het filmpje. Kijken of mensen hier conclusies uit kunnen trekken.. geluid is goed te horen.

Potjes.. terugslagkleppen? Ik zal morgen kijken of ik kan vinden wat je bedoelt a.d.h.v. je beschrijving. Zou het kunnen dat daar fijngehakt karton in is gekomen? (dat is namelijk zeker gebeurt.. gezien het malende geluid dat iets aan stukken werd gehakt dat ik eerst hoorde)

Het systeem is zo lek als een mandje trouwens.. vandaag temperatuurmeter weer in het rood en kwam er achter dat ie helemaal leeg was gelopen. Ben de boel weer uit elkaar aan het halen, morgenochtend verder; ben nu aangekomen bij de waterpomp. Zat volgens mij goed vast, dus snap niet waar het aan ligt (het water sijpelde wel weg uit de plek van de pakking). Misschien de oude waterpomp er weer in zetten. Moet wel een nieuwe pakking maken. Kan ik daar gewoon een zwaar vel papier (120 gram) op maat voor maken en er tussen stoppen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 23:00 #791869 door V300 register
Dat systeem van Joost is Pulsair. Dit is nodig om de co waarde laag te houden (dit zeg ik toch goed?). Als het lek is gaat je motor niet slechter lopen, veel auto's rijden uberhaupt zonder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2009 23:52 #791877 door V300 register

DirkH;114696 schreef : Het systeem is zo lek als een mandje trouwens.. etc

Waarom niet even zo'n mooi drukpompje scoren bij de garage en die op je expansievat zetten? Heb je binnen twee tellen gelijk de bron van narigheid te pakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 12:25 #791896 door V300 register

Niels;114711 schreef : Waarom niet even zo'n mooi drukpompje scoren bij de garage en die op je expansievat zetten? Heb je binnen twee tellen gelijk de bron van narigheid te pakken.

drukpompje?

Bij het inbouwen van de waterpomp hadden we moeite de retourleiding er op te krijgen. Uiteindelijk gelukt via aandraaien van de moeren. Intussen alleen wel de O-ring kapot gedraaid...

Had geen O-ring, dus inventief 1tje gemaakt en alles weer ingebouwd. Lekt nog steeds, echter.. dus nu een nieuwe O-ring halen en alles voor de 3e keer doen...:w00t:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2009 15:37 #791902 door V300 register
O ring van de goede maat is hier nergens te krijgen.. Kan ik het eventueel opvullen met kauwgom of een of andere kleefpasta, om het lekken te voorkomen?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2009 21:55 #791978 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic stuk karton in ventilator?
Dat is erg lastig zeg!

Op de waterpomp zit onderop trouwens een gat, zomaar een gat. Je ziet het inwendig mechaniek gewoon draaien.

Verder, wat Jos al zegt, naar de garage gaan en het systeem eens laten afpersen. Dan zetten ze er een bepaalde druk op, waardoor eventuele lekken aan het licht komen. Is in jouw geval wel handig.

Het kan zijn dat de retourleiding niet goed heeft gezeten. Zo'n ring scoren en die erop maken, misschien heeft de loodgieter wel een leuke drukbestendige ring voor je.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2009 18:13 #800824 door V300 register
Probleem met piepende geluid is opgelost; er was een stuk karton in de dynamo gekomen. Na het vervangen van de dynamo is het piepende geluid geheel verdwenen (zie thread 'dynamo vervangen'). Ook heb ik het na het bestellen van een nieuwe waterpomp met O-ring de oude waterpomp er weer ingezet, met nieuwe O-ring. Werkt weer uitstekend, zonder lek.

Iedereen enorm bedankt voor de hulp; ben weer goed zonder verdere problemen in Nederland aangekomen.

Hier in Nederland hebben we de middendemper van de uitlaat nog vervangen (hij maakte een enorm kabaal wat ik niet eens heb opgemerkt, omdat het waarschijnlijk zo gradueel is ontstaan, door een scheur in de middendemper).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2009 07:53 #800850 door V300 register

DirkH;121536 schreef : Probleem met piepende geluid is opgelost; er was eOok heb ik het na het bestellen van een nieuwe waterpomp met O-ring de oude waterpomp er weer ingezet, met nieuwe O-ring. Werkt weer uitstekend, zonder lek.

Dirk, nu begrijp ik niet waarom je de oude waterpomp terug gezet hebt... Je had beter gewoon de nieuwe erop gezet!
Straks loop je het risico dat je die binnen X-aantal km alsnog moet gaan vervangen omdat hij niet goed meer is!

Persoonlijk had ik hem gewoon direct vervangen! Een waterpomp is gevoelig en het is gewoon een essentieel onderdeel van je auto! Is die niet in orde of gaat die kapot, dan kun je je motor ook wel weggooien!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC