Geen aandrijving meer
- V300 register
- Verbannen
-
maar is er iets mis aan de koppelingskant.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;85791 schreef : dan lijkt het er idd op dat het koppelstuk tussen koppelingshuis en torquetube verrot is WANT:
dat m?g niet!, in versnelling, zonder koppeling intrappen. dan staat de krukas, in vaste verbinding met het achterwiel. en als je aan het wiel draait, krijg je never nooit de krukas makkelijk rond, zeker niet in versnelling.
Precies!
Oftewel: ergens bij de koppeling is de verbinding weg!
Ik heb ??n inspectiedopje weggehaald, voor de bak: as draait gewoon wanneer het hoort (draaien aan achterwiel).
Ik kreeg het ellendige stuk plastic alleen niet meer terug, grrrr...:grr:
Afijn, gooi ik wel in de achterbak.
Kortom: bij het koppelingshuis zit het defect.
Anjo, kon jij 1 of 8 februari? Voor mij geldt hoe sneller hoe beter, maar jouw planning gaat natuurlijk voor.
Voor die tijd heb ik een ander diff, 5bak en aandrijfas geroggeld.
Ik heb wel gezien dat er aardige breuk-,trek- en sleepsporen staan rondom het diff en op het diff zelf.
Er heeft iemand geweld gebruikt of is uitgeschoten, kan niet missen.
Alles ziet er verder nog wel technisch 100% uit hoor, diff en bak zijn kurkdroog.
- V300 register
- Verbannen
-
Die optie is dus weg. (5bak en diff haal ik er af, en leg ik denk ik zelf op voorraad)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
jack heeft de koppeling vervangen, daarvoor moet de bak er volgens mij al uit, grote kans dat dat nog even ruzie gehad heeft met de achteras, of wat geschoven heeft over de grond heen. het weegt nogal wat zo'n bak..
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Voor is een ander verhaal

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;85870 schreef : nu ik dit alles zo nog eens over lees, kan het haast NIET het koppelstuk bij de bak zijn.
maar is er iets mis aan de koppelingskant.
Jammer, verkeerd gegokt:+
Nog een poging?

- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Koppelstukje bij de bak is stuk, kwam Anjo achter. De schroef brak af bij het aandraaien, dus nu moet alles echt gewisseld worden:)
Maar dat gaat bij Erik op de brug gebeuren. Over drie weken ofzo, als dat Erik uitkomt.
Edit: Anjo heeft me trouwens heel helder de werking van dat hele gedoe uitgelegd. Ik weet het nog steeds, wat erop duidt dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ik dat ooit weer vergeet

- J. Ruiter
- Verbannen
-