Geen aandrijving meer
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 18:04 #628426
door 16673-dummy
Geen aandrijving meer is gemaakt door 16673-dummy
De 345 GLS (B19A motor) rijdt niet meer helaas.
De motor loopt gewoon, maar de auto komt niet van zijn plek.
Van Anjo heb ik een aantal tips gekregen die ik vanavond even ga proberen, maar heeft iemand anders nog suggesties?
Ohja; je kunt de auto gewoon wegduwen als 'ie in de versnelling staat. In z'n achteruit hoor je dan lichtjes de tandwielen ratelen (als je 'm dan vooruit duwt).
De motor loopt gewoon, maar de auto komt niet van zijn plek.
Van Anjo heb ik een aantal tips gekregen die ik vanavond even ga proberen, maar heeft iemand anders nog suggesties?
Ohja; je kunt de auto gewoon wegduwen als 'ie in de versnelling staat. In z'n achteruit hoor je dan lichtjes de tandwielen ratelen (als je 'm dan vooruit duwt).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 18:37 #751252
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Geen aandrijving meer
Voor het geval het belangrijk is; tijdens een kort proefrondje viel de aandrijving plots weg. Daarvoor reed de auto gewoon.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-01-2009 22:17 #751293
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Geen aandrijving meer
Druklager van de koppeling kapot? Als de motor stilstaat kun je hem in de versnelling krijgen en duwen, draait de motor krijg je de pook niet in de versnelling. Klopt dat?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 22:54 #751311
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Geen aandrijving meer
na een kwartiertje bellen met joost begonnen we over de pook.
die is dus met de kracht van je pink door de versnellingen te bewegen,
ik denk dus dat het hier fout gaat, want hoe leuk het ook klinkt, dat hoort niet. het is geen solenoid die je met de pook aanstuurd.. ik denk dan ook dat het in de bak zelf zit, want de pook is niet van z'n 1 naar z'n 3 te bewegen zonder eerst naar vrij te gaan. zit er wat los in de schakelstang dan kan dat wel.
bij het in z'n r zetten en het op laten komen van de koppeling komt een ratel, dus het lijkt mij dat het koppelstuk tussen koppelingsas en torquetube as heel is, en dat de boel dus niet goed in versnelling valt.
ik heb echter nog nooit specifiek aan een 360 of torquetube constructie gesleuteld, dus ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.
nog wat voor degenen die dit al wel vaker gedaan hebben, hoe kun je zien of de aandrijfas meedraaid?, zijn er inspectieluikjes oid of moet toch echt de bak eronderuit..
die is dus met de kracht van je pink door de versnellingen te bewegen,
ik denk dus dat het hier fout gaat, want hoe leuk het ook klinkt, dat hoort niet. het is geen solenoid die je met de pook aanstuurd.. ik denk dan ook dat het in de bak zelf zit, want de pook is niet van z'n 1 naar z'n 3 te bewegen zonder eerst naar vrij te gaan. zit er wat los in de schakelstang dan kan dat wel.
bij het in z'n r zetten en het op laten komen van de koppeling komt een ratel, dus het lijkt mij dat het koppelstuk tussen koppelingsas en torquetube as heel is, en dat de boel dus niet goed in versnelling valt.
ik heb echter nog nooit specifiek aan een 360 of torquetube constructie gesleuteld, dus ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.
nog wat voor degenen die dit al wel vaker gedaan hebben, hoe kun je zien of de aandrijfas meedraaid?, zijn er inspectieluikjes oid of moet toch echt de bak eronderuit..
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 22:56 #751312
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Geen aandrijving meer
er zitten in de aandrijfas 4 dopjes om bij torquetubesluitingen te komen. Hier kun je kijken of hij meedraait. En is de schakelstang niet afgebroken
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 23:00 #751314
door Anjo van den Akker
dat lijkt me niet, anders kun je met de pook dood roeren (van z'n 1 naar 3 zonder dat je in de n bent geweest, idem voor 2 en 4 etc) en dat is meteen het rare, want hij heeft nog steeds het normale schakelpatroon..
elpee;85134 schreef : En is de schakelstang niet afgebroken
dat lijkt me niet, anders kun je met de pook dood roeren (van z'n 1 naar 3 zonder dat je in de n bent geweest, idem voor 2 en 4 etc) en dat is meteen het rare, want hij heeft nog steeds het normale schakelpatroon..
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 23:02 #751317
door Laurens Post
Als hij moeilijk in de versnellingen gaat en je kunt gas geven in de versnelling zonder dat hij voorruit gaat, dan ben ik bang dat de koppeling eruit ligt. Dit kun je controleren doormiddel van een rubber deksel die eraf kan in het vliegwielhuis
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 23:06 #751319
door Anjo van den Akker
pook beweegt gigantisch soepel, wat direct aangeeft dat daar wat mis is. koppeling is door jack vernieuwd en er is daarna amper mee gereden.
lijkt me voor joost verstandig om die 4 dopjes op te zoeken en iig te kijken of de koppeling werkt. (lopende motor, pook in N, wel draaiende aandrijfas bij koppeling niet intrappen, koppeling intrappen = geen draaiende aandrijfas)
dan weet je iig of het koppelstuk wel of niet verrot is.
dan kun je ook gelijk met de wielen van de grond iemand in de auto de koppeling ingetrapt laten houden, de auto in versnelling zetten en dan de achterwielen ronddraaien. gaat dan de aandrijfas niet draaien = probleem in versnellingsbak/schakelstang. gaat de aandrijfas dan wel draaien; schiet mij dan maar lek...
lijkt me voor joost verstandig om die 4 dopjes op te zoeken en iig te kijken of de koppeling werkt. (lopende motor, pook in N, wel draaiende aandrijfas bij koppeling niet intrappen, koppeling intrappen = geen draaiende aandrijfas)
dan weet je iig of het koppelstuk wel of niet verrot is.
dan kun je ook gelijk met de wielen van de grond iemand in de auto de koppeling ingetrapt laten houden, de auto in versnelling zetten en dan de achterwielen ronddraaien. gaat dan de aandrijfas niet draaien = probleem in versnellingsbak/schakelstang. gaat de aandrijfas dan wel draaien; schiet mij dan maar lek...
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 23:09 #751320
door Laurens Post
Dan denk ik dat hij moet beginnen te kijken bij de achterste torquetube
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2009 23:27 #751322
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Geen aandrijving meer
Ben jij zo laat nog wakker. Moet je morgen dan niet werken?
Moderators: Mark Smeets