Motortemperatuur te koud
- V300 register
- Verbannen
-
Zodoende gisteren even een nieuwe thermostaat gehaald voor ?13,- en deze in de plaatst gezet van de oude in de bovenste dikke slang.
Het verschil is duidelijk zichtbaar en voelbaar. De naald staat nu veel meer richting het midden en de kachel is op zijn heetste stand duidelijk warmer.
Toch goed dat ik het even heb gecontroleerd. Voor het bedrag hoef je het zeker niet te laten. :nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;214404 schreef : kop- en motortemperatuur komen niet overeen, kan overlijden van de koppakking en andere schade als gevolg hebben.
nee dat is niet logisch. Koppakkingschade is alleen te verwachten bij een te hoge motortemperatuur.
door een te lage temperatuur komt de olie niet goed in het bedoelde werkingsgebied voor de smering, en het brandstofverbruik wordt er hoger door.
en je kachel doet het minder goed..
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Wouter;214465 schreef : nee dat is niet logisch. Koppakkingschade is alleen te verwachten bij een te hoge motortemperatuur.
door een te lage temperatuur komt de olie niet goed in het bedoelde werkingsgebied voor de smering, en het brandstofverbruik wordt er hoger door.
en je kachel doet het minder goed..
oh. ergens leek het me ook wel weer logisch. de pakking zelf niet nee, maar door 'slecht' te passen doordat het ene heter is dan het ander kan de boel wel kromtrekken dacht ik. immers zijn de kop en onderblok van andere materialen gemaakt.
maar weer wat geleerd

- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Risico op kromtrekken is voornamelijk boven de normale temperaturen.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Ik dacht ook al: alles blijft dezelfde temperatuur, hoe kan dat? Maargoed. Bangmakerij werkt!
Thanks voor de sluitende uitleg allemaal