Motortemperatuur te koud
- V300 register
- Verbannen
-
vulvavolvo;212827 schreef : -Massakabel gecheckt:
Met de multimeter ingesteld op Ohm heb ik de weerstand gemeten tussen de min van de accu en twee plaatsen op de cilinderkop. Op de eerste plaats meet ik ongeveer 6 Ohm, maar op de tweede plaats (vlak ernaast op het spruitstuk) meet ik ongeveer 330 kOhm(dus 330.000 Ohm!) Dus dat verschilt nogal.
Wat ik zie is dat het meetpunt op de eerste foto blank metaal is, en op de 2e foto een laagje roest heeft. Dat zorgt voor best wel wat weerstand. Ik zou daarom de 2e plaats ff een beetje schuren tot je ook daar op het blanke metaal zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
6ohm tussen motor en blok is redelijk wat, probeer het nog eens op de bout van de startmotor waar de massakabel mee bevestigd is?
de stekkers in de zekeringenkast moet je boven en onder indrukken op de clips en dan trek je ze er zo uit
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de koelventilateur wordt overigens helemaal niet via een relais bediend, is gewoon direct.
- V300 register
- Verbannen
-
De bedrading van de fan gaat naar een klein stekkerblokje. Het viel me op dat dit stekkertje vrij losjes zat, dus stekkertje goed aangedrukt. En vandaag hoorde ik de fan voor het eerst aanslaan! Komt goed uit met het warme(re) weer in aantocht!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Tot hoever komt jouw temperatuurmeter eigenlijk? Ook tot 1/3?
- V300 register
- Verbannen
-
Tot nu toe begrijp ik uit je verhaal dat er een thermostaat in je radiatorslang zit.
Ik heb wel eens korte tijd zonder thermostaat gereden en dan kwam de meter van de koelwatertemperatuur niet hoger dan ongeveer een kwart uitslag. Dat was bij rijden op de snelweg en bij een buitentemperatuur van ca. 7? (maar ook bij een hogere buitentemperatuur was dat meen ik het geval als ik mij dat goed herinner). Als je dus geen thermostaat hebt gemonteerd, of wel maar hij blijft alleen maar open staan, zal dat zeker een probleem geven zoals dat jij beschrijft: temperatuurmeter komt met aanwijzen niet hoger dan het onderste deel.