Motortemperatuur te koud
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Idem voor die gele draad maar nu tussen het lipje waar de stekker opgedrukt zit en de gele draad in de zekeringenkast
De thermoswitch zit aan de rechter kant van de radiateur, onder de vulslang. Zijn 2 losse draden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
vulvavolvo;212798 schreef : Hoort er trouwens een rubberen ringetje om de thermostaat heen? Zat er in ieder geval niet bij. (De oude thermostaat had het ook niet)
Is er in het ledenmenu niet een of ander pdf-bestandje te vinden waar een en ander in te vinden is? Hoort geen ringetje tussen, althans bij 1.4 Renault motor. Hoe was het ook al weer? Aan de ene kant zit dat ding toch met twee slangklemmen in een radiateurslang geklemd, en aan de ander zijde met ??n? Zie plaatje hierbij.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
vulvavolvo;212820 schreef : Klopt ja, twee slangklemmen aan de waterpompkant, en 1 slangklem aan de radiateurkant. De thermostaat zit aan de kant van de waterpomp (althans bij mij)
Wat betreft de slangklemmen was het bij meen ik idem dito. De situatie was af-fabriek.
Ben nog even voor je onder de motorkap gekropen. Ter plaatste twee slangklemmen. E?n heeft een innige omarming met het thermostaathuis, de andere omklemd (via de radiateurslang dus) liefdevol de thermostaat.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb net even een aantal dingen bekeken:
-Fan gecheckt:
De twee stekkertjes van de thermoswitch op de radiateur even afgehaald, en de stekkertjes tegen elkaar aangehouden. 1 keer gecheckt zonder contactsleutel en 1 keer met. Maar er gebeurt niks met de fan. Fan inderdaad stuk?
-Massakabel gecheckt:
Met de multimeter ingesteld op Ohm heb ik de weerstand gemeten tussen de min van de accu en twee plaatsen op de cilinderkop. Op de eerste plaats meet ik ongeveer 6 Ohm, maar op de tweede plaats (vlak ernaast op het spruitstuk) meet ik ongeveer 330 kOhm(dus 330.000 Ohm!) Dus dat verschilt nogal. Ik heb foto's gemaakt van mijn meetpunten. Iemand een verklaring voor het grote verschil?
-Het gele draadje op de waterpomp wilde ik ook meten, maar ik kreeg het stekkerblokje in het zekeringenkastje niet los en wilde geen geweld gebruiken.
- V300 register
- Verbannen
-