Motortemperatuur te koud

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2013 23:34 #924965 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motortemperatuur te koud
Weerstand meten tussen de -accupool en bijv. de cilinderkop
Idem voor die gele draad maar nu tussen het lipje waar de stekker opgedrukt zit en de gele draad in de zekeringenkast

De thermoswitch zit aan de rechter kant van de radiateur, onder de vulslang. Zijn 2 losse draden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2013 23:37 #924967 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motortemperatuur te koud
Bedankt, wat voor waarden moet ik meten? Of meer in de zin van, als ik niks meet dan is er sprake van een draadbreuk oid?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2013 23:45 #924969 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motortemperatuur te koud
Als het goed is zo weinig mogelijk, je zou in principe nagenoeg directe verbindingen moeten meten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2013 23:48 #924971 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motortemperatuur te koud
Mooi! Dan weet ik morgen wat me te doen staat! Bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2013 23:50 #924973 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motortemperatuur te koud

vulvavolvo;212798 schreef : Hoort er trouwens een rubberen ringetje om de thermostaat heen? Zat er in ieder geval niet bij. (De oude thermostaat had het ook niet)


Is er in het ledenmenu niet een of ander pdf-bestandje te vinden waar een en ander in te vinden is? Hoort geen ringetje tussen, althans bij 1.4 Renault motor. Hoe was het ook al weer? Aan de ene kant zit dat ding toch met twee slangklemmen in een radiateurslang geklemd, en aan de ander zijde met ??n? Zie plaatje hierbij.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2013 23:54 #924974 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Motortemperatuur te koud
Omdat de thermostaat IN de koelslang gemonteerd is zijn extra afdichtingen niet nodig, met 1 slangklem wordt hij op zn plek gehouden, dat is gelijk de afdichting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2013 23:54 #924975 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motortemperatuur te koud
Klopt ja, twee slangklemmen aan de waterpompkant, en 1 slangklem aan de radiateurkant. De thermostaat zit aan de kant van de waterpomp (althans bij mij)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2013 00:14 #924976 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motortemperatuur te koud

vulvavolvo;212820 schreef : Klopt ja, twee slangklemmen aan de waterpompkant, en 1 slangklem aan de radiateurkant. De thermostaat zit aan de kant van de waterpomp (althans bij mij)


Wat betreft de slangklemmen was het bij meen ik idem dito. De situatie was af-fabriek.

Ben nog even voor je onder de motorkap gekropen. Ter plaatste twee slangklemmen. E?n heeft een innige omarming met het thermostaathuis, de andere omklemd (via de radiateurslang dus) liefdevol de thermostaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2013 08:51 #924982 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motortemperatuur te koud
Bedankt voor het checken.
Ik heb net even een aantal dingen bekeken:

-Fan gecheckt:
De twee stekkertjes van de thermoswitch op de radiateur even afgehaald, en de stekkertjes tegen elkaar aangehouden. 1 keer gecheckt zonder contactsleutel en 1 keer met. Maar er gebeurt niks met de fan. Fan inderdaad stuk?

-Massakabel gecheckt:
Met de multimeter ingesteld op Ohm heb ik de weerstand gemeten tussen de min van de accu en twee plaatsen op de cilinderkop. Op de eerste plaats meet ik ongeveer 6 Ohm, maar op de tweede plaats (vlak ernaast op het spruitstuk) meet ik ongeveer 330 kOhm(dus 330.000 Ohm!) Dus dat verschilt nogal. Ik heb foto's gemaakt van mijn meetpunten. Iemand een verklaring voor het grote verschil?
-Het gele draadje op de waterpomp wilde ik ook meten, maar ik kreeg het stekkerblokje in het zekeringenkastje niet los en wilde geen geweld gebruiken.









Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2013 16:33 #924999 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motortemperatuur te koud
Intressant ik heb denk ik ook zo'n probleem. Kan het niet aan de bedrading in de cabine liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD