Stationairschroef
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Nu kun je ook mooi z zien wat voor carburateur het is.
Groeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;209026 schreef : Er zijn topics met mooie fotootjes en uitleg erbij.
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7834
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=204
Ik weet niet of het bij jou hetzelfde eruit ziet en of de afstelling hetzelfde moet zijn. Maar ook daar is achter te komen
Bedankt! Die topics ga ik vanavond is doorlezen.
Alex;209027 schreef : We hebben hier een afdeling op het forum met technische documentatie, toch?
Nu kun je ook mooi z zien wat voor carburateur het is.
Groeten.
Ga ik ook doorspitten.
punkazz;209019 schreef : Ik zou niet weten hoe die blaadjes erin zijn gekomen
Ik ondertussen wel, de ''blaadjes'' bleken bij nadere inspectie leeg geknabbelde stukjes schil van eikels te zijn. Waarschijnlijk hebben we nu dus een dakloze muizenfamilie te Landhorst :+
Ik heb het ergste er uit gehaald met pincet, nog eens onderstenboven leeggeschut (slim bezig, alles onder de benzine

- V300 register
- Verbannen
-
pakking dus op het deksel leggen, en daar het boortje bovenop. Beetje aandrukken, vlotter mag m net wel/net niet raken bij het er onderdoor rollen van het boortje.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb het meerdere keren gedaan bij de 345 (toen die nog veel in de stalling stond), de eerste keer lag er een enorme voorraad maiskorrels in de luchtfilterbak.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter;209033 schreef : in dat laatste topic zie je trouwens wel foto's van hoe het NIET moet wat betreft de vlotterhoogte instelling. je moet de pakking meetellen in de "meting".
pakking dus op het deksel leggen, en daar het boortje bovenop. Beetje aandrukken, vlotter mag m net wel/net niet raken bij het er onderdoor rollen van het boortje.
De carburateur is doorgeblazen, maar nu de vlotterhoogte.
-Als ik de zaak weer in elkaar schroef, moet ik dan een nieuwe pakking gebruiken voor het vlotterdeksel?
-Hoe kan ik de vlotter eventueel afstellen?
- V300 register
- Verbannen
-
2 voorzichtig bijbuigen van het lipje wat de vlotternaald indrukt. doe dit zelf meestal met een platte schroevendraaier, voorzichtig wrikken/draaien
- V300 register
- Verbannen
-
De vlotterkamer was wel een beetje vies:
Er is alleen ??n probleempje voorgevallen, er is een buisje afgebroken... Gelukkig niet van de carburateur, maar wel op het kleppendeksel.
Dit buisje, naast de carburateur. de aansluiting van het slangetje met de klem is afgebroken:
En dat komt hier uit, bij de voet van de carburateur, aan de kant van het luchtfilter:
Kan ik dat buisje van een sloper van later bouwjaar halen? Of is dat slangetje heel toevallig overbodig?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-