Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2010 07:49 #845705
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Hoi Wouter, net gelijk even getest na het rijden. Als ik de stekker los trekt gaat ze gelijk en stuk langzamerer lopen en valt bijna stil, gauw stekkertje erop en ze liep weer goed, wel wat te snel maar ja dat komt natuurlijk door die hoge co die ik met de toerental schroef ook niet echt naar beneden krijg. Toen ik de motor uitzette gaf ze toch stiekem nog een klappie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2010 11:47 #845714
door V300 register
Trouwens, die pakking tussen carburateur en luchtfilt, hoe dik mag die zijn of hoer dun moet ie zijn??
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-09-2010 13:28 #845723
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Als je die stekker lostrekt bij stationair lopen van de motor zou die toch echt moeten afslaan, daar zit dus duidelijk iets niet zoals het moet zijn.
Die pakking tussen luchtfilter en carb mijkt volgens mij niet uit, gaat er maar om dat er geen vuil ertussen doorkomt, luchtdichtheid is minder belangrijk op die plek.
Ow enne Gerrit, er staat een tikfout in je post hierboven, het woord hoe is nu ineens een prostituee geworden...
Die pakking tussen luchtfilter en carb mijkt volgens mij niet uit, gaat er maar om dat er geen vuil ertussen doorkomt, luchtdichtheid is minder belangrijk op die plek.
Ow enne Gerrit, er staat een tikfout in je post hierboven, het woord hoe is nu ineens een prostituee geworden...

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2010 13:32 #845724
door V300 register
Nou ja zeg, iets met een wens en een moeder en gedachten??
Maar eh, wat kan daar nou fout zitten. De motor gaat wel duidelijk langzamer lopen maar ze valt niet stil. Ik weet het eht niet heb er gewoon total geen sjoege van.
Maar eh, wat kan daar nou fout zitten. De motor gaat wel duidelijk langzamer lopen maar ze valt niet stil. Ik weet het eht niet heb er gewoon total geen sjoege van.

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-09-2010 13:40 #845725
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Ik zie hier eigenlijk maar ??n oplossing, naar een sleuteldag gaan en iemand van de TC vragen er naar te kijken.
Dan heb je ook meteen een CO meter om die te kunnen controleren, en kun je je misschien wat wegwijs laten maken in de carburateur aangelegenheden.
Het kan natuurlijk best wel zijn dat iemand hier op het forum je nog verder kan helpen, maar op zo'n sleuteldag is de diagnose toch vaak gemakkelijker.
Dan heb je ook meteen een CO meter om die te kunnen controleren, en kun je je misschien wat wegwijs laten maken in de carburateur aangelegenheden.
Het kan natuurlijk best wel zijn dat iemand hier op het forum je nog verder kan helpen, maar op zo'n sleuteldag is de diagnose toch vaak gemakkelijker.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2010 14:35 #845733
door V300 register
Ik kom in ieder geval naar Leidschendam. Maar misschien kom ik 's morgens dan nog wel naar Ermelo want ik hoef pas om 3 uur te beginnen met werken. Ik kijk wel even, starten en rijden is verder goed te doen, maar volgens mij lust ze nu ook wel een slokkie!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2010 14:15 #848640
door V300 register
H? Wouter, ben even aan de slag gegaan met je uitdraai erbij en het volgende heb ik allemaal geconstateerd:
Bij motor uit en choke geven spuit ie in de 2e trap ipv de eerste, bij gas geven met draaiende motor gaat het wel in de 1e trap.
Bij motor uit hoor ik volgens mij wel een vaag klikje als ik de stekker van de stationairsproeier lostrek maar met draaiende motor gaat ze niet stilvallen, ze verhoogd even het toerental om daar wat onder het stationair te zakken.
Bij draaiende motor kan ik wel aan die CO stelschroef draaien maar er gebeurt helaas niks??
Verder ben ik nog steeds nieuwsgierig of de restrictie aan de kant van de kleppendeksel moet of dat het niks uitmaakt als ik het slangetje omdraai??
Bij motor uit en choke geven spuit ie in de 2e trap ipv de eerste, bij gas geven met draaiende motor gaat het wel in de 1e trap.
Bij motor uit hoor ik volgens mij wel een vaag klikje als ik de stekker van de stationairsproeier lostrek maar met draaiende motor gaat ze niet stilvallen, ze verhoogd even het toerental om daar wat onder het stationair te zakken.
Bij draaiende motor kan ik wel aan die CO stelschroef draaien maar er gebeurt helaas niks??
Verder ben ik nog steeds nieuwsgierig of de restrictie aan de kant van de kleppendeksel moet of dat het niks uitmaakt als ik het slangetje omdraai??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2010 22:09 #848671
door V300 register
klinkt alsof ie door blijft lopen op het hoofdcircuit
je vlotterkamer loopt over?
je vlotterkamer loopt over?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-09-2010 23:35 #848686
door V300 register
Ehhh, heb echt gen idee, als mijn vlottertje maar niet verdrinkt dat moet ik gaan reanimeren. de problemen zijn eigenlijk ontstaan toen ik mijn benzinefiltertje er tussen heb gezet, zal het van de week eens testen met een gewoon stuk slang zonder filter. Volgens mij kan ik toch ook de stationnairsproeier een beetje kuisen??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2010 22:08 #848743
door V300 register
Vandaag weer even bezig geweest.
Stationairsproeier en dat sproeiertje er recht tegenover schoon gemaakt met wat lucht en een kwasthaar en ook even de co stelschroef eruit gehaald en wat blijkt mijn verbazing, er zit een kromme punt aan, hoort dit??????
Stationairsproeier en dat sproeiertje er recht tegenover schoon gemaakt met wat lucht en een kwasthaar en ook even de co stelschroef eruit gehaald en wat blijkt mijn verbazing, er zit een kromme punt aan, hoort dit??????
Moderators: Mark Smeets