Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-09-2010 17:14 #845458
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
toch wel weer mooi, zo'n diagnose op afstand. je was in ieder geval niet de eerste die dit fout gedaan heeft (ik schat dat ik het in de loop der tijd al 8 of 9 keer eerder voorbij heb zien komen op het forum :+ .. goh waarom loopt ie ineens zo beroerd??
)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-09-2010 17:36 #845541
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Zo, vandaag naar de garage geweest om mijn co af te stellen want ze loopt nog niet super. Nou met de co schroef helemaal ingedraaid en een goed stationair toerental komt ze ongeveer op 7,5 en volgens mij moet ze toch zo'n beetje op 2,0 uitkomen. Kreeg de schroef echt niet verder, vraag met af wat dit weer is???? Zonder restrictie kwam ze op 0,2. Het moet toch wel een keer lukken???:wtf2::wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-09-2010 18:44 #845549
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
geef nog eens even een overzicht van de service historie van de laatste jaren, zover bekend.
een te hoog CO kan zeer veel oorzaken hebben, overigens gelieve de CO schroef niet te forceren
een te hoog CO kan zeer veel oorzaken hebben, overigens gelieve de CO schroef niet te forceren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-09-2010 20:52 #845555
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Ik heb een aardige historie vanaf 1998 maar begin dit jaar liep ze nog goed en was de co 1,52 bij 910 toeren voor de APK. Heb ondertussen zelf het volgende gedaan onder de motorkap:
Carburateur van binnen en buiten gereinigd met speciale spuitbus, en van buiten alle beweegbare delen weer gesmeerd, heb zo'n vermoeden dat hier wat fout gegaan is.
Nieuw luchtfilter, nieuwe bougiekabels en rotorkabel, bougies en rotor zijn nog goed, ga ze wel het weekend even nakijken.
Nieuwe olie en filter.
Nieuwe benzinepomp en nieuwe waterpomp, koelsysteem flink doorgespoeld.
Klein vacuumslangetje onder luchtfilter vervangen, het verlengde stukje daarvan naar het kleppendeksel had ik dus ook ontvangen maar weer terug gezet ivm de restrictie die dus weg was.
Vorige eigenaar heeft volgende gedaan:
2009: bougies, olie en oliefilter km 104.594
2008: startmotor, olie en oliefilter km 103.405
2007: olie en koplamp km 102.287
2006: riemen, veer rv, olie km 101.240
2005: waterpomp, remblokken, achterdemper en olie km 99.588
2004: olie km 97.189
2003: achterklepveren, bougies, olie en filter km 94.762
2002: deurklink en olie, km 92.203
2001: olie km 90.667
2000: 2 banden en olie km 89.455
1999: gaskabel, verdeelkap, rotor, v-riem, olie en oliefilter km 86.011
1998: 1 band, olie en oliefilter km 84.049
Kijk, op zich loopt de motor aardig, niet super zoals in het begin maar met deze co komt ie nooit door de volgende keuring en ik wil dat dat gewoon goed is en dat ze lekker loopt en ik denk dat het ook wel wat in het verbruik scheelt als ze goed is afgesteld?! km staat nu op bijna 109.000.
Carburateur van binnen en buiten gereinigd met speciale spuitbus, en van buiten alle beweegbare delen weer gesmeerd, heb zo'n vermoeden dat hier wat fout gegaan is.
Nieuw luchtfilter, nieuwe bougiekabels en rotorkabel, bougies en rotor zijn nog goed, ga ze wel het weekend even nakijken.
Nieuwe olie en filter.
Nieuwe benzinepomp en nieuwe waterpomp, koelsysteem flink doorgespoeld.
Klein vacuumslangetje onder luchtfilter vervangen, het verlengde stukje daarvan naar het kleppendeksel had ik dus ook ontvangen maar weer terug gezet ivm de restrictie die dus weg was.
Vorige eigenaar heeft volgende gedaan:
2009: bougies, olie en oliefilter km 104.594
2008: startmotor, olie en oliefilter km 103.405
2007: olie en koplamp km 102.287
2006: riemen, veer rv, olie km 101.240
2005: waterpomp, remblokken, achterdemper en olie km 99.588
2004: olie km 97.189
2003: achterklepveren, bougies, olie en filter km 94.762
2002: deurklink en olie, km 92.203
2001: olie km 90.667
2000: 2 banden en olie km 89.455
1999: gaskabel, verdeelkap, rotor, v-riem, olie en oliefilter km 86.011
1998: 1 band, olie en oliefilter km 84.049
Kijk, op zich loopt de motor aardig, niet super zoals in het begin maar met deze co komt ie nooit door de volgende keuring en ik wil dat dat gewoon goed is en dat ze lekker loopt en ik denk dat het ook wel wat in het verbruik scheelt als ze goed is afgesteld?! km staat nu op bijna 109.000.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
10-09-2010 21:29 #845557
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Is de co schroef er goed ingedraaid. Het is zeer fijne draad. Is de ruimte/achter de co schroef doorgeblazen (kan wel eens iets helpen). Is de benzineaanvoer via de pomp nog correct. Als je er een filter tussen hebt zitten moet deze constant met benzine gevuld zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-09-2010 22:35 #845561
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
denk dat er een membraampje door is of de vlotterhoogte compleet fout staat/vlotterkraan lek.
wordt een complete check van de carb voor je dit definitief goed krijgt. Ik ben overigens geen fan van carburateur reinigings producten als die als lapmiddel van buitenop gespoten worden.... :S
wordt een complete check van de carb voor je dit definitief goed krijgt. Ik ben overigens geen fan van carburateur reinigings producten als die als lapmiddel van buitenop gespoten worden.... :S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-09-2010 22:52 #845564
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Tja, er zal dus best wel wat aan mankeren nu, misschien dat op de sleuteldag iemand een licht kan laten schijnen. Die carburateur reiniger aan de buitenkant heb ik gebruikt omdat dat dit zo ongelofelijk smerig was en natuurlijk ook gelijk de binnenkant maar even flink doorgespoten.
Benzine filtertje zit aardig vol Erik en de nieuwe benzinepomp heb je er zalf opgezet, dus dat zel best wel snor zitten.
Nou ja, ze rijdt:sad:
Benzine filtertje zit aardig vol Erik en de nieuwe benzinepomp heb je er zalf opgezet, dus dat zel best wel snor zitten.
Nou ja, ze rijdt:sad:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 7
10-09-2010 22:55 #845565
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Mee eens. Bij injectiesystemen werken die producten vaak heel goed bij carbarateurs kunnen ze soms ook te fel zijn of een (zeer) tijdelijk effect hebben. Carberateurs die lange tijd niets gedaan hebben moeten soms ff een zetje krijgen, maar meestal wordt dit wel bereikt door ze een aantal kilometers te laten werken. Goede co-afstelling (icm met goed luchtregeling) is wel 1 van de peilers van een goede werking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2010 19:58 #845606
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
Zou het soms aan dat benzinefilter kunnen liggen, eigenlijk wel een rare plek zo voor de carburateur nu ik er achter ben gekomen dat er in de carburateur ook een filtertje zit????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2010 22:08 #845611
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden bij gasgeven aan lage snelheid
dat filtertje in de carburateur is een veredeld vergiet, zeer grofmazig. Benzinefilter in de brandstofleiding is echt wel een aanrader hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets