motor 340 :(
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
mij maakt het niet uit om welk uur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;147147 schreef : 7:30 dan maar he!
Nah, liever niet als het kan! Gisteren een feestje gebouwd met vroegere kamergenoot (of bewoner van het gebouw, niet echt MIJN kamer!), was deze ochtend geloof ik half 6 toen ik ging slapen en om 9u alweer op en dan in namiddag nog aan het werk!
De afspraak staat nu rond een uur of elf, kan ik lekker nog even wat uitslapen en langs de bank gaan! Moet ook nog is gebeuren!
Zullen zien wat morgen brengt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de emvk heb ik tijdelijk gelijmd tot als ik een ander vind.
de auto deed het weer goed maar,
hij was vergeten 1 klep terug vast te maken (of het is losgekomen kan ook) lol
dus opeens witte rook en slecht optrekken en bokken.
na zoeken gevonden.
de stang was van de klep moer weg (lag ernaast).
dus voelmaatjes gaan halen en zelf regelen

en karsten heeft wel nog gezegd dat ik de ontsteking moet vernieuwen dus dat staat op de volgende planning

maar al bij al terug in orde

dank u iedereen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb hier eens haynes databook met een tekening bij.
daarop staat welke kleppen de in en uitlaat zijn.
dus als ik juist ben moet de klep omhoog staan en dan regelen (15/20 - in/uit)
of ben ik verkeerd?
en in de databook staat => van het vliegwiel te beginnen | uit in in uit uit in in uit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
in 2005 schreef ik al eens:
de maat staat pas goed als de volgende (0,05 meer) er NIET meer tussen past!
klepdeksel naderhand niet te vast zetten! dan deukt ie in. gebruik liever een nieuwe pakking.
afstellen per klep werkt goed, maar je kunt je een hoop werk besparen door de kleppen af te stellen op 'tuimelen' dwz van uitlaat naar inlaatklep overzetten, en dan de bijbehorende cilinder afstellen.
'tuimelen' dwz van uitlaat naar inlaatklep overzetten mag iets meer uitleg hebben: als je de krukas in de normale richting draait (van vooraf rechtsom) gaat eerst de uitlaatklep open, en aan het eind van de slag gaat ook de inlaatklep al een beetje open. op deze overgang (bovenste dode punt) stel je de andere cilinder af.
Cilinder 1 tuimelen, 4 afstellen (in- en uitlaatklep dus),
2 tuimelen, 3 stellen
3 tuimelen, 2 stellen
4 tuimelen, 1 stellen.
super simpel te onthouden dus; hoef je niet iedere keer naar je papier te kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-


heb nu juist nog last van een klein getikje maar dat is niet erg.
en ik denk dat mijn uitlaat kapot is lol
optrekken gaat maar in iets minder dan anders en bij het vertrekken hoor je degelijk de uitlaat dus ff zien naar de uitlaat straks

edit:
emvk gecontroleerd en blijkbaar blijft die onder spanning dus die hebben ze ooit eens overbrugd dus deze werkt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.