motor 340 :(

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 16:36 #835161 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
Laat jij iets weten of je nu morgen langs zou komen of niet! Zoja, stuur jij dan nog eens een sms met een tijd erin of wat anders... Want kan niet heel de dag zitten wachten, heb nog zoveel te doen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 17:04 #835165 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
ik kom zeker af ze maar, jij moet dan wel zeggen van wanneer het past.
mij maakt het niet uit om welk uur :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 23:36 #835205 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
7:30 dan maar he!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 23:53 #835207 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(

antiekeradio;147147 schreef : 7:30 dan maar he!


Nah, liever niet als het kan! Gisteren een feestje gebouwd met vroegere kamergenoot (of bewoner van het gebouw, niet echt MIJN kamer!), was deze ochtend geloof ik half 6 toen ik ging slapen en om 9u alweer op en dan in namiddag nog aan het werk!

De afspraak staat nu rond een uur of elf, kan ik lekker nog even wat uitslapen en langs de bank gaan! Moet ook nog is gebeuren!
Zullen zien wat morgen brengt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2010 23:34 #835276 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
En, wat is het nu ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2010 23:43 #835277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
operatie geslaagd patient overleden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2010 09:51 #835296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
karsten heeft de kleppen geregeld, carburatorpakking vernieuwd, en opgemerkt dat de emvk kapot was (die rubberkes die afgebroken waren)
de emvk heb ik tijdelijk gelijmd tot als ik een ander vind.
de auto deed het weer goed maar,
hij was vergeten 1 klep terug vast te maken (of het is losgekomen kan ook) lol
dus opeens witte rook en slecht optrekken en bokken.
na zoeken gevonden.
de stang was van de klep moer weg (lag ernaast).
dus voelmaatjes gaan halen en zelf regelen :)
en karsten heeft wel nog gezegd dat ik de ontsteking moet vernieuwen dus dat staat op de volgende planning :)
maar al bij al terug in orde :)
dank u iedereen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2010 15:48 #835317 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
ben dus voelmaatjes gaan halen voor de kleppen te regelen maar, voor ik begin wil ik dit nog weten.

ik heb hier eens haynes databook met een tekening bij.
daarop staat welke kleppen de in en uitlaat zijn.
dus als ik juist ben moet de klep omhoog staan en dan regelen (15/20 - in/uit)

of ben ik verkeerd?

en in de databook staat => van het vliegwiel te beginnen | uit in in uit uit in in uit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2010 16:04 #835322 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
je moet de procedure van het boek volgen. het is niet zo dat je een klep lukraak kunt afstellen op elke stand 'zolang die niet ingedrukt is'.

in 2005 schreef ik al eens:

de maat staat pas goed als de volgende (0,05 meer) er NIET meer tussen past!

klepdeksel naderhand niet te vast zetten! dan deukt ie in. gebruik liever een nieuwe pakking.

afstellen per klep werkt goed, maar je kunt je een hoop werk besparen door de kleppen af te stellen op 'tuimelen' dwz van uitlaat naar inlaatklep overzetten, en dan de bijbehorende cilinder afstellen.

'tuimelen' dwz van uitlaat naar inlaatklep overzetten mag iets meer uitleg hebben: als je de krukas in de normale richting draait (van vooraf rechtsom) gaat eerst de uitlaatklep open, en aan het eind van de slag gaat ook de inlaatklep al een beetje open. op deze overgang (bovenste dode punt) stel je de andere cilinder af.

Cilinder 1 tuimelen, 4 afstellen (in- en uitlaatklep dus),
2 tuimelen, 3 stellen
3 tuimelen, 2 stellen
4 tuimelen, 1 stellen.

super simpel te onthouden dus; hoef je niet iedere keer naar je papier te kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2010 18:37 #835333 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
heb uw raad gevolgd en idd dat lukt heel goed :) bedankt :)
heb nu juist nog last van een klein getikje maar dat is niet erg.
en ik denk dat mijn uitlaat kapot is lol
optrekken gaat maar in iets minder dan anders en bij het vertrekken hoor je degelijk de uitlaat dus ff zien naar de uitlaat straks :)

edit:

emvk gecontroleerd en blijkbaar blijft die onder spanning dus die hebben ze ooit eens overbrugd dus deze werkt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD