motor 340 :(
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 13:14 #834847
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor 340 :(
ik kan helaas niet zien wat er op je foto staat, want hier op het werk hebben ze bepaalde servers geblokkeerd! Helaas!
Ik kan dus pas kijken als ik thuis ben, tenzij je het ook op je skynet account kunt gooien! Dan kan ik hem wel downloaden en kijken!
Ik kan dus pas kijken als ik thuis ben, tenzij je het ook op je skynet account kunt gooien! Dan kan ik hem wel downloaden en kijken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 13:16 #834849
door V300 register
users.skynet.be/fa062669/Foto-0098.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0099.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0100.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0101.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0102.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0103.jpg
aub
edit:
heb alles trg gestoken, en dan motor eens gestart.
bij koude motor tikte het niet meer en draaide zoals het moest, maar vanaf dat hij warm was begon het tikken trg.
mss dat dit ook kan helpen als info.
en volgens de garage zeker 600 euro kosten (zonder btw) lolz
users.skynet.be/fa062669/Foto-0099.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0100.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0101.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0102.jpg
users.skynet.be/fa062669/Foto-0103.jpg
aub

edit:
heb alles trg gestoken, en dan motor eens gestart.
bij koude motor tikte het niet meer en draaide zoals het moest, maar vanaf dat hij warm was begon het tikken trg.
mss dat dit ook kan helpen als info.
en volgens de garage zeker 600 euro kosten (zonder btw) lolz
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 15:36 #834860
door V300 register
600 euro, das er echt over jongen, dat klopt echt voor geen meter! Voor dat geld leg je er 3x een andere motor in! Klopt dus niet!
Wat ik nu direct wel al kan zien is dat je olie er echt miserabel uitziet... Echt een vies goedje!
Dat buisje dat is afgebroken is van je carterontluchting en is ook niet de bedoeling dat dit gebroken is natuurlijk, maar verklaart niet het tikken lijkt mij! het vermogenverlies bij 50km/h kan mss wel daaraan gelinkt worden, want het maakt deel uit van het vacuumsysteem van de auto (dus carburateur)
Dat hij enkel bij het warm worden begint te tikken vind ik raar, ik zou net verwachten dat het minder zou worden...
Op het eerste zicht zitten alle stoterstangen, hamer enz op hun plek, dus daar hoeven we al niet meer naar te kijken... Wat je nog zou kunnen doen is de klepspeling meten. Heb jij een set voelermaatjes en een ratel met dop 19... Dan kan je dat zelf makkelijk doen en sluit je weeral iets uit!
Mss loont het ook is de moeite om als het morgen ofzo kan, is een bus koudontvetter op je blok te spuiten en het is even schoon te spuiten met de hogedrukreiniger... Want het ziet er binnen ook allemaal vies en vettig uit! Werkt niet handig en helpt ook niet om fouten te zoeken!
Wat ik nu direct wel al kan zien is dat je olie er echt miserabel uitziet... Echt een vies goedje!
Dat buisje dat is afgebroken is van je carterontluchting en is ook niet de bedoeling dat dit gebroken is natuurlijk, maar verklaart niet het tikken lijkt mij! het vermogenverlies bij 50km/h kan mss wel daaraan gelinkt worden, want het maakt deel uit van het vacuumsysteem van de auto (dus carburateur)
Dat hij enkel bij het warm worden begint te tikken vind ik raar, ik zou net verwachten dat het minder zou worden...
Op het eerste zicht zitten alle stoterstangen, hamer enz op hun plek, dus daar hoeven we al niet meer naar te kijken... Wat je nog zou kunnen doen is de klepspeling meten. Heb jij een set voelermaatjes en een ratel met dop 19... Dan kan je dat zelf makkelijk doen en sluit je weeral iets uit!
Mss loont het ook is de moeite om als het morgen ofzo kan, is een bus koudontvetter op je blok te spuiten en het is even schoon te spuiten met de hogedrukreiniger... Want het ziet er binnen ook allemaal vies en vettig uit! Werkt niet handig en helpt ook niet om fouten te zoeken!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 15:50 #834862
door V300 register
heb gene hoge druk reiniger dus dat gaat ni 
en voelmaatjes enzo heb ik ook ni.
kan wel de motorblok zo schoonmaken lolz

en voelmaatjes enzo heb ik ook ni.
kan wel de motorblok zo schoonmaken lolz
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 15:56 #834863
door V300 register
weet niet of het zo goed gaat gaan zonder hogedruk ze man! Want ge verschiet hoe vast het over die jaren is gaan zitten! Dat is iets wat ik standaard doe als ik 'n auto koop! Werkt gewoon veel leuker als ge niet uw handen vol vet hebt zitten... Prioritair is het wel niet natuurlijk!
Tja, als je geen voelermaatjes hebt, dan gaat het moeilijk worden om verder nog iets te kunnen zeggen vrees ik! Tja, ik weet niet of we je over het forum verder nog gaan kunnen helpen...Dit zal echt 'in real life' bekeken moeten worden!
Tja, als je geen voelermaatjes hebt, dan gaat het moeilijk worden om verder nog iets te kunnen zeggen vrees ik! Tja, ik weet niet of we je over het forum verder nog gaan kunnen helpen...Dit zal echt 'in real life' bekeken moeten worden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 15:59 #834864
door V300 register
kweet het maar kzal zien wa ik ondertss nog kan doen en vinden wat dat geluid zou kunnen maken.
en anders wachten tot irl
en anders wachten tot irl

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 16:47 #834870
door V300 register
Ik vind het eerlijk gezegd nog wel redelijk meevallen met de viezigheid onder het kleppendeksel. Alleen ik kan mij niet herinneren dat ik zoveel olie daar in plasjes kon terugvinden...maar dat kan aan mijn beleving liggen.
Een gescheurd spruitstuk/pakking kan er wel voor zorgen dat het tikken erger wordt. Probeer eens wat deo op het spruitstuk (en of carburateurvoet) te spuiten, kijken of ie beter gaat lopen. Zo ja, dan zit daar al iets fout.
Een gescheurd spruitstuk/pakking kan er wel voor zorgen dat het tikken erger wordt. Probeer eens wat deo op het spruitstuk (en of carburateurvoet) te spuiten, kijken of ie beter gaat lopen. Zo ja, dan zit daar al iets fout.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 16:48 #834871
door V300 register
en nu in leektaal?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 16:58 #834873
door V300 register
Aj, ik dacht dat dat al leek genoeg was.
Aan de bijrijderskant (rechts dus) van het motorblok zit een lomp geval, over de hele lengte van de zijkant. Het is voor een gedeelte roestig en voor een gedeelte niet roestig
Dit dus, onder de carburateur:
Overigens heeft de 'carburateurvoetpakking' geen invloed op de waarneming van tikkend geluid, dacht ik, maar wel op hoe de motor loopt.
Aan de bijrijderskant (rechts dus) van het motorblok zit een lomp geval, over de hele lengte van de zijkant. Het is voor een gedeelte roestig en voor een gedeelte niet roestig

Overigens heeft de 'carburateurvoetpakking' geen invloed op de waarneming van tikkend geluid, dacht ik, maar wel op hoe de motor loopt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2010 17:03 #834874
door V300 register
ok moment kzal da eens doen 
edit:
geen verschil
edit 2:
heb eens goed geluisterd vanwaar het probleem precies komt, en van onderaan de motor is het geluid duidelijk luider dan aan de bovenkant.

edit:
geen verschil
edit 2:
heb eens goed geluisterd vanwaar het probleem precies komt, en van onderaan de motor is het geluid duidelijk luider dan aan de bovenkant.
Moderators: Mark Smeets