340DL '84 loopt niet meer stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-12-2008 00:03 #742068
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
geld verloren aan Fortis?? jammer..
V3C is duidelijk een betere investering
er zijn inderdaad maar 2 types achterlichten geweest; de omslag van oud naar nieuw zit rond 1985.
Ik vind de oude mooi. ik heb iets van 4 of 5 setjes op de plank liggen voor als ze ooit nog eens zeldzaam worden :+
V3C is duidelijk een betere investering

er zijn inderdaad maar 2 types achterlichten geweest; de omslag van oud naar nieuw zit rond 1985.
Ik vind de oude mooi. ik heb iets van 4 of 5 setjes op de plank liggen voor als ze ooit nog eens zeldzaam worden :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-12-2008 11:29 #742081
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
Die vulplaatjes zijn dus wel een probleem. Maar kun je ze niet zelf maken uit staal? Volgens mij moet dat wel lukken.,..
Ja leuk joh als je eerst iedereen verteld dat je een goede deal hebt gemaakt met fortis aandelen van 5.50. En 2 weken later gaat iedereen je informeren naar de koers. Maloten of ze dat zelf niet weten zeker.
Ja leuk joh als je eerst iedereen verteld dat je een goede deal hebt gemaakt met fortis aandelen van 5.50. En 2 weken later gaat iedereen je informeren naar de koers. Maloten of ze dat zelf niet weten zeker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-12-2008 12:07 #742090
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
In principe is het super eenvoudig voor iemand met een laser snijmachine.
de kosten zitten in het invoeren van de vorm, en de afschrijving van de machine.
de kosten zitten in het invoeren van de vorm, en de afschrijving van de machine.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-12-2008 23:34 #742191
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
Dacht dat slippende koppeling groter probleem was op snelweg.
Uit een grijs verleden met een B kadett weet ik dat de koppeling pas echt slipte in zijn 3 of 4 als je bij 80 km vol gas gaf steeg het toerental aanzienlijk terwijl je wel vrij normaal weg kon rijden.
Dus vraag ik me af of een te hoog toerental bij de vario bij 120 km ook niet kan wijzen op een nodig bij te stellen koppeling
Zal er es naar kijken als het droog is
Uit een grijs verleden met een B kadett weet ik dat de koppeling pas echt slipte in zijn 3 of 4 als je bij 80 km vol gas gaf steeg het toerental aanzienlijk terwijl je wel vrij normaal weg kon rijden.
Dus vraag ik me af of een te hoog toerental bij de vario bij 120 km ook niet kan wijzen op een nodig bij te stellen koppeling
Zal er es naar kijken als het droog is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-12-2008 00:28 #742198
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
het verschil met een voetkoppeling is zodanig groot, dat je dit punt echt niet kunt vergelijken.
bij de centrifugaalkoppeling blijft de knijpkracht toenemen met het toerental, dat is niet zo bij een voetkoppeling.
bij de centrifugaalkoppeling blijft de knijpkracht toenemen met het toerental, dat is niet zo bij een voetkoppeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-12-2008 22:00 #742315
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
goed punt wouter! had ik niet aan gedacht maar ik neem aan dat slag van de gewichten beperkt is of gaat het pas fout als de bekleding op is?
Dacht eerst evendat ik nieuw punt had voor hooge toeren naast de gangbare emvk en of membranen, doorvoeren ,tacho
Dacht eerst evendat ik nieuw punt had voor hooge toeren naast de gangbare emvk en of membranen, doorvoeren ,tacho
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2008 22:24 #742341
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
en schijfafstand c.q. riemspeling werken ook toerentalverhogend.
ik denk echter wel, dat het verhaal van wouter op een bepaald punt ophoud, de plaat blijft naar mijn idee niet oneindig hard op het vliegwiel drukken? dus bij een bepaalde overmatige slijtage, word de drukkracht dusdanig, dat het motorkoppel dit kan overstijgen en je dus alsnog bij hogere toerentallen een slippende koppeling kan krijgen, het was toch immers ook zo dat bij het opvoeren van je blok de koppeling door zou gaan slippen?
ik had btw net na m'n motorwissel nog wat vet op m'n koppelingsplaat zitten, als ik met een gangetje of 70 plankgas gaf en dus kickdowneffect bereikte, knalde de toerenteller gelijk zowat omhoog tot 6200 toeren (liet van schrik gas los) en dat hierna een paar keer gehad, en daarna niet meer meegemaakt.
ik denk echter wel, dat het verhaal van wouter op een bepaald punt ophoud, de plaat blijft naar mijn idee niet oneindig hard op het vliegwiel drukken? dus bij een bepaalde overmatige slijtage, word de drukkracht dusdanig, dat het motorkoppel dit kan overstijgen en je dus alsnog bij hogere toerentallen een slippende koppeling kan krijgen, het was toch immers ook zo dat bij het opvoeren van je blok de koppeling door zou gaan slippen?
ik had btw net na m'n motorwissel nog wat vet op m'n koppelingsplaat zitten, als ik met een gangetje of 70 plankgas gaf en dus kickdowneffect bereikte, knalde de toerenteller gelijk zowat omhoog tot 6200 toeren (liet van schrik gas los) en dat hierna een paar keer gehad, en daarna niet meer meegemaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-12-2008 00:04 #742356
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
Er zit wel een eindstop aan de weg die de gewichten naar buiten kunnen bewegen. maar; deze wordt nooit en te nimmer bereikt als de luchtspleet goed afgesteld is.
m.a.w. de knijpkracht blijft dus echt toenemen met het toerental....
het is trouwens mogelijk om een koppelingsplaat zover weg te slijten, dat de restanten van de dragerplaat zo dun worden dat ze afbreken van de kern. je hebt dan enkel nog de kern en wat uitstekende flarden die aan de koppelingsas vastzitten. g??n aandrijving meer.
om zover te komen moet je wel blijven rijden, dmv volgas geven en langzaam kruipend vooruit te hobbelen. Er zijn bestuurders die d?n pas in de gaten krijgen dat er wat mis is (en vervolgens stranden op weg naar de garage)
m.a.w. de knijpkracht blijft dus echt toenemen met het toerental....
het is trouwens mogelijk om een koppelingsplaat zover weg te slijten, dat de restanten van de dragerplaat zo dun worden dat ze afbreken van de kern. je hebt dan enkel nog de kern en wat uitstekende flarden die aan de koppelingsas vastzitten. g??n aandrijving meer.
om zover te komen moet je wel blijven rijden, dmv volgas geven en langzaam kruipend vooruit te hobbelen. Er zijn bestuurders die d?n pas in de gaten krijgen dat er wat mis is (en vervolgens stranden op weg naar de garage)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2008 18:40 #742835
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
morgen gaat er even flink gesleuteld worden aan deze wagen door ondergetekende!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2008 18:48 #742836
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340DL '84 loopt niet meer stationair
Je gaat wel dezelfde drukgroep gebruiken denk ik. Anders ben je gek voor 200 euro haha!
Maar goed zo,n drukgroep kan meestal nog wel een 2e leven mee.
Ben benieuwd, de prijs is goedkoop hoor. In een garage als ze alles nieuw doen boven de 1000 euro,. Dat zullen ze zeggen met de mededeling dat de sloop om de hoek is...
Maar goed zo,n drukgroep kan meestal nog wel een 2e leven mee.
Ben benieuwd, de prijs is goedkoop hoor. In een garage als ze alles nieuw doen boven de 1000 euro,. Dat zullen ze zeggen met de mededeling dat de sloop om de hoek is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets