340DL '84 loopt niet meer stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben nu een tijdje eigenaar van een volvo 340 DL uit 1984. Mijn eerste auto en ben er enorm trots op! Sinds een paar dagen heeft hij er echter steeds minder zin in en valt hij constant uit als je tot stilstand komt. Altijd was het al het geval dat ik, indien de motor koud was, choke een beetje uit moest en hem in zijn N zetten om hem draaiende te houden. Nu is dat echter onmogelijk en valt hij gegarandeert uit als hij tot stilstand komt. Starten en wegrijden lukt dus nog wel, maar zodra je voor het eerst snelheid mindert beginnen de problemen. In het hedendaagse stadsverkeer met stoplichten ed is dat nogal onpraktisch zoals je zult begrijpen. Zelf ben ik zo a-technisch als het maar kan en veel verder dan de olie en bougies controleren kom ik niet. Mijn verzoek is nu of er iemand is die tijd/zin heeft om mijn auto te redden, want nu vrees ik toch dat dit anders de sloop gaat worden aangezien de garage voor mij als student te duur is. Ik woon zelf in Utrecht maar ben natuurlijk bereid naar iemand toe te rijden (voor zover dat dus nog lukt). Ik ben natuurlijk ook bereid om een vergoeding te geven, want ik hoop nog lang plezier te kunnen hebben van mijn auto.
Met vriendelijke groet,
Chesten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Start nu de motor en trek de choke zover uit als mogelijk! Luister naar het toerental en spijt dan met de deo op de carburateur (dus onder die zwarte schijf). Wees niet te zuinig met je deo, want hoe meer je gebruikt hoe duidelijker het zal worden! Als het goed is (fout eigenlijk, want dan wordt mijn vermoeden bevestigd) zal het toerental merkbaar stijgen!
Heb het deze week ook voorgehad en het geluk is dat je met de de auto toch nog korte afstanden kan afleggen, als is het niet zo handig. Wat ik deed was bij het kruispunt snel de auto in neutraal gooien, choke volledig uit en dan gewoon in versnelling knallen als het licht op groen stond... vergeet dan wel niet de choke terug te duwen als je weer weg bent!
Voordeel van dit probleem is dat het relatief simpel is met nieuwe pakkingen en die kosten ronde de 20 euro... Als je echt niet technisch bent, dan zijn er mss wel mensen bereid jou te helpen bij het heropbouwen van je carb, maar moeilijk schijnt het niet te zijn! Je kan natuurlijk ook naar de garage, maar...
Ik zou zeggen, probeer is met de deo en dat weet je al iets meer. Stel dat het dit dan niet is, dan komen er zo nog wel andere tips van andere forumleden!
- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt in ieder geval voor je snelle en uitgebreide reactie! Had eigenlijk een beetje gehoopt dat dit het was en het dus voor 20 euro opgelost kon worden, maar helaas...
- V300 register
- Verbannen
-
Wat er ook kan zijn is dat de stationair afstelling van je Carb niet goed staat, daar zijn heel wat topics over en is heel simpel te doen! (schroefje aandraaien) Mocht je geen reactie krijgen van anderen, dan stel ik voor dat je even een Persoonlijk Bericht stuurt naar
AvdAkker
anjo van den akker
Technische Commissie V3C
Hij zal je zeker wel verder kunnen helpen, gewoon even vragen of hij is naar deze toppic wil kijken!
Succes ermee!
- V300 register
- Verbannen
-
Wanneer je weinig ervaring hebt met het afstellen van een carburateur is het moeilijk om hieraan zelf te beginnen. Allicht is er iemand van de club die je ermee kan helpen..............
- V300 register
- Verbannen
-
@Erik! Thanks, Denk dat er iemand heel blij is!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Dendorssers;77821 schreef : Mocht je geen reactie krijgen van anderen, dan stel ik voor dat je even een Persoonlijk Bericht stuurt naar
AvdAkker
anjo van den akker
Technische Commissie V3C
Hij zal je zeker wel verder kunnen helpen, gewoon even vragen of hij is naar deze toppic wil kijken!
Succes ermee!
kijk dat vind ik nou heel positief van je karsten:D, overigens is het zo dat ik in 1400 & 1700 alle topics lees, en evt beantwoord. de enige topics waar ik niet of nauwelijks kijk zijn "het grote gespot topic" en "interessante advertentie gezien"
@chesten
je woont in utrecht, zullen we morgen even meeten? kunnen we daarna een leuk verslaggie schrijven voor wat er nou aan de hand was ipv nog maar een keer 40 berichtjes met mogelijke oorzaken en oplossingen.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;77827 schreef : kijk dat vind ik nou heel positief van je karsten:D,
Het is gewoon een kwestie van je eigen zwaktes kennen en om goeie tips te geven, kan ik toch niet anders dan hem doorsturen naar iemand die er volgens zijn nick alles van zou moeten weten!

Dus pas maar op als je het niet kan vinden hoor!

- V300 register
- Verbannen
-
Ja Anjo, zou het heel fijn vinden als je de moeite zou willen nemen om naar mijn auto te kijken! Ik kan naar jou toekomen, dan moet je maar even vertellen waar ik precies moet wezen. Als je mijn kant op wil komen is dat natuurlijk ook goed, dan vergoed ik uiteraard de reiskosten. Zeg maar wat qua tijd en plaats jouw voorkeur heeft.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-