LPG inbouwen in 340-1989

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2008 11:45 #719660 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
je maakt dan enkel gebruik van de hendel die de gasklep een stukje open duwt.

de luchtklep bovenin de carburateur zit alleen maar in de weg, maar als je de choke maar voor een kwart uittrekt zul je daar inderdaad niet veel van merken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 16:22 #721412 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Bij het kopen van een tweedehands lpg installatie. Waar moet ik dan op letten wat betreft de verdamper? Ik neem niet aan dat ik zomaar een lpg installatie kan kopen van iedere willekeurige wagen?
Hoe stel je de motor af op LPG? Ben zelf geen LPG kenner.
Dat de carburateur het niet helemaal lekker vind ik niet erg, zal waarschijnlijk toch voor LPG only gaan.

Het gaat in mijn geval ook om een B14

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 18:30 #721422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
kijk maar eens naar de vereisten voor een LPG inbouwkeuring.

als je het zelf doet moet je namelijk naar de RDW om de gasinstallatie te laten keuren.

De regels zijn tegenwoordig zo dat het 99% onmogelijk is om een gebruikte installatie goedgekeurd te krijgen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2008 22:33 #721453 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Het RDW gedeelte is niet waar ik me zorgen om maak. Het is meer de vraag waar ik op moet letten (nee niet voor de RDW eisen ed) als ik een tweedehands installatie koop?
Het gaat me nu even niet om het verhaal van de tank mag max ** jaren oud zijn enz..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2008 01:13 #721470 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
hmm. als het aan de keurmerk eisen voldoet, zal het zowieso wel goed zijn.

Ik geloof best dat er veel verschil is in gasinstallaties, maar dat is vooral afhankelijk van de grootte van de motor, en verder eigenlijk alleen type installatie.

Het mooiste is natuurlijk een G3 systeem (met computersturing) maar dat is erg lastig in een computerloze auto in te bouwen...

als je voor een simpel verdampersysteem gaat, moet je vooral letten op:

- merk + type verdamper; als je geen revisiesets kunt kopen kun je beter gelijk een nieuwe kopen!
- gasmengstuk voor op de carburateur; het type is specifiek voor de weber 32DIR / DAR / DARA. indien niet aanwezig een must om te hebben.


en de rest van de onderdelen is eigenlijk bijzaak. Kleppen, leidingen, stuurrelaitje; het werkt eigenlijk altijd. De tank is nog een beetje interessant ivm de inbouwpositie, maar verder ook eigenlijk 'altijd goed' qua technische mogelijkheden. Enige wat niet werkt is een speciale 'dampgastank' maar die heeft ook hele andere aansluitingen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2008 01:16 #721471 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
je hebt overigens nog een soort gulden middenweg qua rendement vs simpelheid;

een G2 systeem met normale verdamper; en een lambda gestuurde gasregelklep (die zit in de slang tussen verdamper en gasmengstuk).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2008 23:46 #721548 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Ok dus als ik een 2ehands installatie koop is in principe het enige dat specifiek voor de B14 nodig is het gasmengstuk. (is vast wel ergens nieuw te krijgen?)
Regelt dit gasmengstuk de hoeveelheid gas (bij niet lambda geregelde LPG/G2)? Of hoe regel ik zelf de hoeveelheid gas af?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2008 23:51 #721550 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic LPG inbouwen in 340-1989
Dit gasmengstuk is eigenlijk niks anders als een ring met gaatjer erin die het gas gelijkmatig met de luchtstroom mixt. (ringmixer)

Voorbeeld: (niet Volvo)


Ik heb er nog een liggen voor een WEBER, maar jij zult wel een Solex hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 01:28 #721552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989

Bodejodel;64301 schreef : Dit gasmengstuk is eigenlijk niks anders als een ring met gaatjer erin die het gas gelijkmatig met de luchtstroom mixt. (ringmixer)

Voorbeeld: (niet Volvo)



Ik heb er nog een liggen voor een WEBER, maar jij zult wel een Solex hebben?



Wat er op een 1979 B14.* standaard zit. Zal morgen wel eens kijken.

Bij een motor met meer vermogen zijn er dan bijvoorbeeld meer en grotere gaatjes?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2008 08:52 #721558 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Ik zal er eens foto's van maken hoe het bij een B14.4E zit, met weber dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD