LPG inbouwen in 340-1989
- V300 register
- Verbannen
-
de luchtklep bovenin de carburateur zit alleen maar in de weg, maar als je de choke maar voor een kwart uittrekt zul je daar inderdaad niet veel van merken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hoe stel je de motor af op LPG? Ben zelf geen LPG kenner.
Dat de carburateur het niet helemaal lekker vind ik niet erg, zal waarschijnlijk toch voor LPG only gaan.
Het gaat in mijn geval ook om een B14
- V300 register
- Verbannen
-
als je het zelf doet moet je namelijk naar de RDW om de gasinstallatie te laten keuren.
De regels zijn tegenwoordig zo dat het 99% onmogelijk is om een gebruikte installatie goedgekeurd te krijgen....
- V300 register
- Verbannen
-
Het gaat me nu even niet om het verhaal van de tank mag max ** jaren oud zijn enz..
- V300 register
- Verbannen
-
Ik geloof best dat er veel verschil is in gasinstallaties, maar dat is vooral afhankelijk van de grootte van de motor, en verder eigenlijk alleen type installatie.
Het mooiste is natuurlijk een G3 systeem (met computersturing) maar dat is erg lastig in een computerloze auto in te bouwen...
als je voor een simpel verdampersysteem gaat, moet je vooral letten op:
- merk + type verdamper; als je geen revisiesets kunt kopen kun je beter gelijk een nieuwe kopen!
- gasmengstuk voor op de carburateur; het type is specifiek voor de weber 32DIR / DAR / DARA. indien niet aanwezig een must om te hebben.
en de rest van de onderdelen is eigenlijk bijzaak. Kleppen, leidingen, stuurrelaitje; het werkt eigenlijk altijd. De tank is nog een beetje interessant ivm de inbouwpositie, maar verder ook eigenlijk 'altijd goed' qua technische mogelijkheden. Enige wat niet werkt is een speciale 'dampgastank' maar die heeft ook hele andere aansluitingen

- V300 register
- Verbannen
-
een G2 systeem met normale verdamper; en een lambda gestuurde gasregelklep (die zit in de slang tussen verdamper en gasmengstuk).
- V300 register
- Verbannen
-
Regelt dit gasmengstuk de hoeveelheid gas (bij niet lambda geregelde LPG/G2)? Of hoe regel ik zelf de hoeveelheid gas af?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;64301 schreef : Dit gasmengstuk is eigenlijk niks anders als een ring met gaatjer erin die het gas gelijkmatig met de luchtstroom mixt. (ringmixer)
Voorbeeld: (niet Volvo)
Ik heb er nog een liggen voor een WEBER, maar jij zult wel een Solex hebben?
Wat er op een 1979 B14.* standaard zit. Zal morgen wel eens kijken.
Bij een motor met meer vermogen zijn er dan bijvoorbeeld meer en grotere gaatjes?
- V300 register
- Verbannen
-