LPG inbouwen in 340-1989
- V300 register
- Verbannen
-
- LPG inbouw in B14.3 en B14.4 zonder flashlube.
- Regelmatig kleppen stellen belangrijk(er) na inbouwen LPG
- Vulopening kan ook achter de kentekenplaat (wegklapbaar?)
- Sensor in laten bouwen voor tankinhoudindicatie
- Inbouw in 340 betreft een elektrisch aangestuurd verdampingssysteem
- Luchtaanzuiging wordt aangepast voor aanzuigen koudere lucht
Naar jullie idee bovenstaand plaatje correct?
Daarnaast heb ik nog een paar vragen, wellicht kan iemand mij daarop antwoord geven:
1: Is er een bepaald merk of type installatie wat wordt aangeraden voor een 340?
2: Start de motor op benzine en gaat hij vervolgens zelf over op gas, of ligt dit aan het type installatie?
3: Onderbouw is niet mogelijk bij een 340 als je de benzinetank wilt behouden? Welke types LPG-tanks kennen jullie voor in de achterbak?
4: Hoeveel wordt de 340 op kentekenbewijs zwaarder? Nu 944 --> wordt dus 950-1050 klasse voor wegenbelasting denk ik?
Aangezien ik het komend jaar circa 20dkm verwacht te rijden overweeg ik de installatie:
- Wegenbelasting: van 242 naar 784 (+540 euro)
- Brandstof 20dkm: van 3089 naar 1467 (= 1622 voordeel).
Ik hoor graag of jullie me verder kunnen helpen met bovenstaande vragen.
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2: het is beter om op benzine te starten en het eerste stukje te rijden, dan overschakelen. (maar het kan allebei)
3: ik heb een kleine 40 (lees 32) liter tank, veel mensen vinden dit te weinig, ik niet. Maar als je lange stukken rijdt zou ik ook een grotere tank willen, zeker voor in het buitenland.
4: de mijne weegt net over de 1000 kilo, ik geloof 1002.
Is LPG zo duur in de belasting joh?! Dat wist ik echt niet. Wat ben ik blij dat ik een oldtimer heb.
Je schatting klopt wel aardig denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet niet hoe het met de tank zit..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
punkazz;46697 schreef :
2: het is beter om op benzine te starten en het eerste stukje te rijden, dan overschakelen. (maar het kan allebei)
Maakt geen f**k uit tis alleen bij de nieuwe systemen
- V300 register
- Verbannen
-
wat bedoel je met "tis alleen bij de nieuwe systemen"?
- V300 register
- Verbannen
-
Kleppen stellen: ik contoroleer ze iedere 10.000km ongeveer en hoef meestal niet bij te stellen, dus dat valt wel mee.
ik start altijd op lpg, nooit problemen mee, maar af en toe op benziene rijden is wel aan te raden om te voorkomen dat de kanaaltjes in je carburateur dichtslippen, ik weet uit eigen ervaring dat het best klote is als je na 10.000km lpg rijden je weer eens op benziene wilt rijden en dan alles verstopt zit

de hele lpg inbouw, of het nu in een daf of 340 is stelt echt niets voor, gewoon doen!
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
ik heb net een nieuwe lpg installatie laten inbouwen, met een 80 liter tank. Je hebt dan wel nog maar weinig kofferruimte over, maar je kunt wel een eindje rijden. Ik rijdt gemiddeld ongeveer 750 km met een tank. Verbruik is ongeveer 1 op 11. (83-er met 1.4 64pk motor) Mijn vulopening zit onder de achterbumper, je ziet het bijna niet. Ik heb nu ongeveer 2500 km gereden op gas en ik vind het ideaal. Heb het bij van Orsouw laten doen in eindhoven.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je een complete installatie koopt en zelf inbouwt kost dat 656 euro en 50 euro rdw kosten.
Ik rij niet zoveel (7500 km per jaar) met de volvo en is al belastingvrij en zou ik hem met anderhalf jaar eruit hebben.
- V300 register
- Verbannen
-