LPG inbouwen in 340-1989
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ook, ben wel benieuwd naar hoe lang jij de choke gebruikt om het uitvallen/schokkerig lopen v.d. motor in het begin tegen te gaan. Ik schuif hem meestal binnen 5 min met stapjes weer helemaal in, tenzij ik binnen die vijf minuten op een doorgaande weg zit, dan is het niet meer nodig.dsangers;49117 schreef : LPG moet ik choke open en volgas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wel apart op lpg starten heeft dus een andere gebruiksaanwijzing met starten dan met benzine. Waarschijnlijk ook weer per auto verschillend.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;49146 schreef : Ik ook, ben wel benieuwd naar hoe lang jij de choke gebruikt om het uitvallen/schokkerig lopen v.d. motor in het begin tegen te gaan. Ik schuif hem meestal binnen 5 min met stapjes weer helemaal in, tenzij ik binnen die vijf minuten op een doorgaande weg zit, dan is het niet meer nodig.
Waar hebben jullie allemaal het mengstuk zitten trouwens? Voor de carb? Na de carb?
Ik heb geen pannekoek, maar een ouderwetse beschuittrommel naast de carb als luchtfilter, en mijn mengstuk zit in de toevoerleiding. Ik heb heel veel vermogen verlies, en starten met choke is er voor mij ?cht niet bij. Hij start soms wel slecht dus ook.
Ik heb een ouderwetse installatie. En dat maakt het ook allemaal ietsje minder. Maar om nou zo'n complete installatie te gaan vervangen (tank heeft geen 80% vulling, verdamper is zo'n oude vacuumgestuurde, en het mengstuk had ik liever bij de carb gehad ipv. de toevoerbuis....Kortom, dat is de hele installatie ongeveer.
- V300 register
- Verbannen
-
LPG installatie zonder mengstuk = ellende
je krijgt het mengsel nooit goed afgeregeld (bij hogere toerentallen vooral)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Koud Starten gaat tegenwoordig trouwens perfect en zonder handchoke. Mijn choke zit nu in het contact... doe twee keer mijn contact om van te voren en dan bij de derde keer is het vroemmmmmm en rijden maar. Soms na starten klein beetje choke open zetten. Er zit dus soort automatische gaschoke in het systeem.
- V300 register
- Verbannen
-
wel een goede zaak dat er zo'n mengstuk gebruikt is, vaak zie je ook gewoon geknoei met een stuk slang wat ergens in het wilde weg uitkomt in je luchtfilter.
de 'gaschoke' is de afsluiter die voor het starten heel even open geklikt wordt, en daarna weer dicht (want de motor loopt niet)
wel slim om daarmee een choke werking te cre?ren, maar als je te vaak schakelt kun je wel eens een lelijke terugslag in je luchtfilter krijgen!
- V300 register
- Verbannen
-