LPG inbouwen in 340-1989

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2008 00:01 #702150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989

dsangers;49117 schreef : LPG moet ik choke open en volgas

Ik ook, ben wel benieuwd naar hoe lang jij de choke gebruikt om het uitvallen/schokkerig lopen v.d. motor in het begin tegen te gaan. Ik schuif hem meestal binnen 5 min met stapjes weer helemaal in, tenzij ik binnen die vijf minuten op een doorgaande weg zit, dan is het niet meer nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tim Schoutrop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 06:59 #702154 door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic LPG inbouwen in 340-1989
Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik zag dat bij jouw auto de verdamper aan de andere kant zit(bij het reserve wiel) dit komt natuurlijk omdat het een vario is. S'morgens start ik ook op gas, duurt inderdaad iets langer maar ik duw mijn choke na een paar minuten al weer helemaal in. Veel voordelige gas kilometers gewenst:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2008 17:33 #702170 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Tja, Tim is helemaal slim bezig, zo zonder wegenbelasting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2008 22:08 #702179 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Begrijp dat het langer starten er dus een beetje bij hoort. Maakt opzich niet uit, want start altijd. Ik doe overigens de choke na een kort stukje al vrij snel dicht. Met LPG heb ik het idee dat ik de choke eerder uit kan doen.

Wel apart op lpg starten heeft dus een andere gebruiksaanwijzing met starten dan met benzine. Waarschijnlijk ook weer per auto verschillend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2008 22:37 #703382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989

punkazz;49146 schreef : Ik ook, ben wel benieuwd naar hoe lang jij de choke gebruikt om het uitvallen/schokkerig lopen v.d. motor in het begin tegen te gaan. Ik schuif hem meestal binnen 5 min met stapjes weer helemaal in, tenzij ik binnen die vijf minuten op een doorgaande weg zit, dan is het niet meer nodig.


Waar hebben jullie allemaal het mengstuk zitten trouwens? Voor de carb? Na de carb?

Ik heb geen pannekoek, maar een ouderwetse beschuittrommel naast de carb als luchtfilter, en mijn mengstuk zit in de toevoerleiding. Ik heb heel veel vermogen verlies, en starten met choke is er voor mij ?cht niet bij. Hij start soms wel slecht dus ook.

Ik heb een ouderwetse installatie. En dat maakt het ook allemaal ietsje minder. Maar om nou zo'n complete installatie te gaan vervangen (tank heeft geen 80% vulling, verdamper is zo'n oude vacuumgestuurde, en het mengstuk had ik liever bij de carb gehad ipv. de toevoerbuis....Kortom, dat is de hele installatie ongeveer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2008 00:50 #703398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
ALS er een mengstuk aanwezig is zit dat volgens mij meestal boven de carburateur.

LPG installatie zonder mengstuk = ellende

je krijgt het mengsel nooit goed afgeregeld (bij hogere toerentallen vooral)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2008 01:17 #703399 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Ik heb wel een mengstuk hoor, niet zoals bij mn sloopamazone een gat aan de zijkant van de carb met een slangetje LPG eraan:humor:. Maar 't zit zo ver van de carb af dat ik er iets minder vertrouwen in heb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2008 20:00 #711001 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Gasverdamper zit onder luchtfilter door middel van soort alumininium blok met gaatjes rondom.

Koud Starten gaat tegenwoordig trouwens perfect en zonder handchoke. Mijn choke zit nu in het contact... doe twee keer mijn contact om van te voren en dan bij de derde keer is het vroemmmmmm en rijden maar. Soms na starten klein beetje choke open zetten. Er zit dus soort automatische gaschoke in het systeem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2008 20:41 #711009 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
dat is niet de verdamper, maar het mengstuk wat je daar omschrijft Dirk.

wel een goede zaak dat er zo'n mengstuk gebruikt is, vaak zie je ook gewoon geknoei met een stuk slang wat ergens in het wilde weg uitkomt in je luchtfilter.



de 'gaschoke' is de afsluiter die voor het starten heel even open geklikt wordt, en daarna weer dicht (want de motor loopt niet)
wel slim om daarmee een choke werking te cre?ren, maar als je te vaak schakelt kun je wel eens een lelijke terugslag in je luchtfilter krijgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2008 22:33 #711262 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG inbouwen in 340-1989
Terugslag? Kun je toelichten hoe en wat er dan gebeurd en wat dat voor risico heeft. Doe dit omdat handchoke minder helpt met starten, maar misschien is de normale manier beter...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD