(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

1600 CC?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2014 21:33 #941427 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1600 CC?
Hij stond eerst in Gendt te koop voor 2200 euro bij iemand waar ik nog onderdelen van had gekocht (o.a. remschoenen 360). Wat een afgang zeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2014 08:58 #941442 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1600 CC?
Ik heb dit draadje gemist...helaas. Dus mosterd na de maaltijd:

Mocht iemand nog eens zo'n diesel / schralend geval tegenkomen, PM mij even, mits het tot een aantrekkelijke overeenkomst kan komen (een ruil bv + niet teveel roest), dan wil ik best nog een aantal jaren dagelijks met zo'n dieseltje rondrijden. Al is het maar om hem nog even iets langer op de weg te houden.

Verwacht niet een te nobele 'reddingsactie' van mijn kant, er zit ook wel economisch belang in t.o.v. onze dagelijkse 360/MX5, die krijgen we niet zuiniger dan 1 op 11 gemiddeld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2014 09:06 #941445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1600 CC?

punkazz;224966 schreef : Verwacht niet een te nobele 'reddingsactie' van mijn kant, er zit ook wel economisch belang in t.o.v. onze dagelijkse 360/MX5, die krijgen we niet zuiniger dan 1 op 11 gemiddeld.


Als dat de rede is dan zou ik eerder voor een 1.7 gaan in plaats van een diesel. Verbruik van 1/15 als je een beetje je best doet, maar geen berg extra wegenbelasting!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2014 09:10 #941446 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1600 CC?
Er blijken nog minimaal twee diesels in Nederland te zijn, waarvan 1 eigenaar al heeft toegezegd dat hij zijn diesel niet weg gaat doen vanwege de ingestelde belastingmaatregelen.
Het blijft goed om te blijven protesteren tegen de maatregelen; stuur 2e kamerleden alsnog een mail met argumenten, gebruik de bezwaarbrief tegen de wegenbelasting voor auto's ouder dan 30 jaar, ondersteun de Stichting Oltimerbelangen, Ondersteun het voornemen van de FEHAC om europees een regeling te krijgen, praat met je medemens (vooral de vvd en pvda stemmers) en leg uit dat zij een verkeerde keuze hebben gemaakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2014 09:23 #941447 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1600 CC?
Ik ben zelf geen vvd/pvda stemmer, maar waar moet je eigenlijk nog op stemmen dan?

Eerst allemaal grote beloftes en als ze eenmaal op die troon zitten, dan komt er niks meer van terecht. Politici zeggen A en doen vervolgens B, als ze hun (enorme) salaris maar krijgen :mad: Rutte voorop, want ik herinner me de ?1000 voor elke werkende nederlander, welke ik nog steeds niet heb gezien... Misschien had hij zijn kreet moeten veranderen in niet-werkende portugees of zo. Triest vind ik de politiek in NL, zwaar triest :snif:

Ik ga volgende keer gewoon blanco stemmen denk ik, of Wilders, zodat de politieke aandacht vooral wordt afgeleid van wat ?cht belangrijk is. Komen ze daar toch niet aan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2014 10:05 #941449 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1600 CC?

General Custom;224969 schreef : Als dat de rede is dan zou ik eerder voor een 1.7 gaan in plaats van een diesel. Verbruik van 1/15 als je een beetje je best doet, maar geen berg extra wegenbelasting!


Ik heb een tijdje in een diesel gereden, je kunt er met gemak 1 op 18 mee halen, ik denk dat zo'n diesel echt voordeliger is in mijn geval. Ik rij (bijna met iedere auto) sowieso meer dan 10000 km in het jaar, daarvoor hoef je niet eens dagelijks te rijden namelijk... en als we dan een diesel zouden hebben halen we de 24000 km met gemak. Dan is zo'n diesel alsnog voordeliger.

1.7 is wat mij betreft minder solide als zo'n diesel, en h?, het is een volvo 340 diesel! Supervet om in rond te tuffen. Je staat wekelijks de achterzijde van roet te ontdoen en je bent iedereen tot last als je de snelweg opdraait. Meer karakter kun je je niet wensen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2014 10:21 #941450 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1600 CC?
@Erik, heb je deze meegerekend: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5074 Volgens mij heeft deze nog altijd een goed onderkomen.

Er zijn mensen die er 1 op 24 mee hebben gehaald. Ik geloof dat ik/mijn zus op de 1 op 20 zaten meestal. Tel uit je winst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2014 17:02 #941455 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 1600 CC?
Het was nogwel een mk2 :cry:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2014 17:06 #941457 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1600 CC?
dat ding was al behoorlijk gaar hoor, vergis je niet

in Frankrijk duikt nog regelmatig een dieseltje op. Ook van het oude type, en dan dus roestvrij! Wel vaak hier en daar een deukje.

Eind juli/begin augustus ga ik trouwens weer naar Zuid-Frankrijk. Iemand die daar ergens een 300 wil ophalen krijgt bij deze een gratis lift :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-01-2014 23:50 #941477 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1600 CC?
Hoe weet je dat ie gaar was?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD