- Berichten: 10
1600 CC?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Kevin;223721 schreef : Cool, ik zou hem bijna kopen voor zijn aaibaarheid en hem weg zetten! En dan eenmalig bij het intreden van de nieuwe MRB regels nog eenmalig volgas over het binnenhof te scheuren met dat ding!
Vind ik leuk. Ik heb echter ook geen plek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
-
als ie nog steeds te koop staat in mijn kerstvakantie vanaf 21/12 dan wil ik wel een keertje voor jou gaan kijken.
Heb geen verstand van dieselmotoren maar wel wat van carrosserie etc.
Volgens mij is er geklooid aan de richtingaanwijzers op de voorspatborden
en die wieldoppen zijn afgrijselijk maar voor de rest ziet ie er op de foto's goed uit.
Zou je als je hem 2 maanden voor de apk vervaldatum laat keuren er toch 2 jaar apk op kunnen krijgen?
Je moet er of dagelijks in gaan rijden of schorsen en stallen tot ie 40 jaar oud is....
mvg
Andre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ziet er erg hard uit. Het is toch raar, als dit een benzinemodel was geweest was die gewoon meer dan 800 opgebracht, en nu wil niemand er 350 voor geven.
En let op, de man die hem gekocht heeft hem geimporteerd. Zie je aan het kenteken. Het is dus of een duitse (vermoed ik) en die houden hun wagens meestal wel goed bij. Kan ook Bels zijn, in Belgi? is het relatief voordelig om een diesel te rijden....
Het enige nadeel is dus de dure wegenbelasting, en het relatief lage vermogen van de motor. Wat wel zo is, als deze richting de 40 jaar gaat, deze weer 1000 euro of meer meer waard is. Echter als de grens nog wel op 40 staat.
Overigens kan dit een leuk gokproject zijn. Stel dat ze de maatregel op basis van rechtelijke gronden deels terug draaien... Is die in een keer 500 euro meer waard.
Over die berekening gesproken: een benzine volvo 340 is een stuk lichter in gewicht dan een diesel en lpg. En dan hebben we de mogelijkheid van het kwarttarief niet eens meegenomen. Conclusie je zult onderhand 15.000 km per jaar moeten rijden wil je goedkoper uit zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het kan aan mij liggen, maar in feite staat hier toch als ik een bijna rotte 340,er naar binnen rij, daar 1000 euro minimaal voor krijg. Deze kost 350 dus ik kan zo 650 meenemen plus de auto? Wedden dat ze dat niet goed gaan vinden.... Maar het staat er eigenlijk wel!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Markvictor;223834 schreef : Als ik de plek er voor had, had ik hem genomen. Volgens mij zijn die diesels kwa motor ook sterker toch?
Een B14 (70 PK) is sterker dan een D16 (54 PK)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nee, hij kost eigenlijk bijna niets. En over 10 jaar is die weer 2500 waard in dezelfde staat...
Het punt is wel dat je hem niet 10 jaar kunt opsluiten en hem dan er zo uithalen zonder dat je denkt dat je er niets aan hoeft te doen.... Dat kan je weer goed meer als 1000 euro kosten om hem dan weer goed te krijgen. Tja, das ook niet de moeite...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Aan de andere kant, als je dan toch bezig bent is een 1.7 injectie (of turbo) van een 400 serie ook wel te doen. Dan heb je natuurlijk w?l een prachtig wagentje voor weinig geld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.