1600 CC?
- V300 register
- Verbannen
-
Voor het omslagpunt maakt dat niet zo gek veel uit, maar dan moet je je natuurlijk nog af gaan vragen of je daar een turboloze diesel of LPG voor wilt rijden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
eipmiw;223627 schreef : Ik stel voor dat je minister van economische zaken wordt Erik. De man om ons uit de crisis te helpen!
Ygis67;223628 schreef : Yoo, Erik... Ik weet niet, ergens lekt er wat. Maar ik weet wel zeker dat ik meer als 400 euro op jaarbasis kwijt ben aan benzine. Hmm....
Niels;223633 schreef : Het verschil tussen benzine en diesel is ongeveer 30 cent per liter.
Een 340 diesel heeft een kentekenmassa van 1.010 kg. Hij valt dus in dezelfde klasse als een 1.4 vario (1.4 en 1.7 handgeschakeld vallen in een klasse lager).
Laat ik eens rekenen met een 1.4 vario zoals de mijne versus de diesel.
Vario:
MRB 420 euro
Brandstofkosten 1.509 euro
(bij 10.000 km en 1 op 11 en een literprijs* van 1,66)
= 1.929 euro per jaar
Diesel:
MRB 928 euro
Brandstofkosten 856 euro
(bij 10.000 km en 1 op 16 en een literprijs van 1,37)
= 1.784 euro per jaar
Vario op LPG:
MRB 988 euro
Brandstofkosten 750 euro
(bij 10.000 km en 1 op 10 en een literprijs van 0,75)
= 1.738 euro per jaar
* alles een dubbeltje onder de GLA want we tanken niet aan de snelweg.
Afschrijving en onderhoud zijn niet inbegrepen.
Ga ik nu door voor de fiscaalbokaal?
Helder. Het omslagpunt ligt voor een 340 ergens bij de 10.000 km. Dat is denk ik veel mensen haalbaar. Dat lijkt me waardevolle info voor als er een beslissing genomen moet worden. Zelfs ik ga twijfelen of een auto op gas volgend jaar niet veel voordeliger is. Ik was uitgegaan van een 343, schakel in GLD. Bij de keuze van drie maanden stoppen met rijden en max. 120 euro betalen voor een auto van 30 jaar of ouder wordt het omslagpunt natuurlijk anders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Het is alleen dat zo'n 1600 vrij traag rijdt, maar een 1400 vario zal ook niet in het topsegment meespelen.
Weet iemand iets van deze 340 of het de moeite waard is?
Kan iemand eens gaan kijken?
Ik heb inmiddels al eens eerder naar een 340 diesel sedan gekeken, maar daar zat toch al wat carrosserie werk aan, bovendien zou deze gesloopt worden, maar volgens mij staat deze nog steeds in een schuurtje.
Slopen zou ook zonde zijn voor zo'n zeldzame wagen, maar het hele jaar door rijden is ook niet best.
In de stalling ermee!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18

Maar wel een stuk zuiniger dan een B14.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij 1 op 12 kom je uit op 1803,- en bij 1 op 13 kom je uit op 1696,-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Iemand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.