Social Media: Ja of Nee?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2011 03:48 #883025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Social Media: Ja of Nee?
Wat een rotzooi die social-media ,ik sta wel geregistreerd bij bv facebook ,hyves,msn,twitter, maar ik doe er niks mee :D .
Alleen wel af en toe hyven .

En betreft de nieuwste mobieltjes ,daar heb ik helemaal niks mee ,het liefst gooi ik ze weg :D ,tegenwoordig heb je dat wattsapp en die andere zooi waarvan ik de namen niet van weet .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2011 17:28 #891840 door V300 register
Hier sluit ik mij volledig bij aan: yeehaa!

punkazz;167966 schreef : Facebook vind ik echt geweldig, en verslavend inderdaad. Steeds vaker krijg je dingen mee via Facebook, vrienden posten foto's van vakantie (en hoeven niet meer ieder een eigen blog aan te maken) waardoor je net even meer op de hoogte blijft dan zonder FB. Persoonlijk contact wordt hierdoor makkelijker. Je hoeft natuurlijk niet iedereen te 'volgen', je kunt iedereen 'uitzetten'. Ook serieuze zaken komen aan bod. Ik ken iemand die ernstig ziek is en houdt iedereen op de hoogte wat de medische procedure is. Voor haar denk ik best fijn, omdat ze niet meer aan iedereen apart hoeft uit te leggen wat er aan de hand is. Je kunt direct overgaan op wat echt van belang is: steun en troost.

Om nog een ander voorbeeld te noemen: evenementen. Die krijgen een gezicht (meerdere gezichten), waardoor het persoonlijker wordt. Binnenkort ga ik naar Essen voor een groot evenement, ik bestel de kaarten nu via ??n contactpersoon, terwijl ik dat niet zomaar via een platte website had gedaan (kaarten kun je niet in NL halen). Zo kun je wat research doen naar de personen die het evenement organiseren en krijg je het idee dat het (waarschijnlijk) wel te vertrouwen is.

Daarnaast vind ik het zelf leuk om linkjes, foto's, video's te plaatsen van dingen waar ik oprecht in ge?nteresseerd ben, geen kotsfoto's van 't weekend ervoor, maar vooral Volvo, vrijetijdsbesteding, muziek en werk. Dat stukje profilering vind ik wel prettig. Ik moet mezelf soms wel inhouden, omdat het risico voor overkill op de loer ligt.

Twitter gebruik ik alleen om trends te volgen. Als ik precies wil weten wat er aan de hand is -> zoeken op #onderwerp en je krijgt een mooi beeld van de actuele situatie. Dit heeft mij een keer een uur wachten bespaart op Utrecht Centraal. Er stond een mooi tinyurl-linkje naar een plaatje v/d vertrekstaat in de hal, waarop helemaal niets stond, terwijl er volgens NS.nl nog wel treinen zouden vertrekken.

LinkedIn gebruik ik ook, maar das serieus en ik vind het niet echt een social media. Meer een netwerk-media. Afijn, er moet een ander woord voor komen.

Hyves suckt big time door interface en niet handige sociale tools. Stop ermee zou ik zeggen.

Hyves heb ik gehad maar nadat iedereen over was waar ik nog contact mee had heb ik opgezegd en ben overgestapt naar Facebook, was even wennen maar ben nu meer dan tevreden. Als ik langere tijd niet heb gekeken is de 'achterstand' makkelijk in te halen en je kan zo weer bij zijn met alles wat er in mijn vrienden en familiekring gebeurd is. Komt bij mij niet zo vaak voor omdat Facebook op m'n telefoon staat. Ik tweet sporadisch, gebruik het vooral om te volgen en om af en toe iets op te zoeken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-11-2011 17:34 #891841 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Social Media: Ja of Nee?
Ik ben sinds 1 week ook op facebook te vinden... Het is idd wennen, en ik zie nog altijd niet het voordeel ervan in. Het is rustiger. Maar ik mis wel wat dingen van hyves, zoals mijn mooie auto op de achtergrond :D Maar bij hyves kon je ook zien hoevaak een foto bekeken was, of welke gemeenschappelijke vrienden je met iemand hebt. Vind ik wel leuke info, die ik in facebook mis.
En ik ben er ook nog niet achter hoe ik nu lid kan worden van die volvo 300 pagina.. :hmmz:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2011 17:41 #891844 door V300 register
Gewoon liken Mark, "vind ik leuk", bovenaan de pagina als het goed is. Soms/vroeger ook links in het menu.

Gemeenschappelijke vrienden kun je trouwens wel zien, zelfs welke gemeenschappelijke interesses.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-11-2011 18:53 #891853 door Mark Smeets

punkazz;188428 schreef : Gemeenschappelijke vrienden kun je trouwens wel zien, zelfs welke gemeenschappelijke interesses.

Net ontdekt, je moet gewoon de muis op de betreffende persoon houden.. Facebook is te 'goed' gewoon. Bij Anjo uitgeprobeerd, en mensen die ik 'misschien zou kennen' ken ik ook nog, zij het dan van forums.. Herma komt tevoorschijn, Jelmar, Toon vd Berg, Irwin, Sid... Niet normaal, ik ken ze allemaal. ok zijn zus zat er ook bij, die ken ik nog niet (op een gala foto na:D)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2011 19:04 #891854 door V300 register
Meld je dan aan , ik kan jou niet vinden Mark.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-11-2011 19:13 #891858 door Mark Smeets
Gedaan.
Als het goed is hoef je me niet meer te zoeken Toon ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2011 19:15 #891859 door V300 register
Jip:D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-11-2011 19:23 #891861 door Mark Smeets
Nu weet ik eindelijk waar je winkel ligt! Ben met het werk een paar keer in de buurt geweest, cateringservice Heesterakker is een klant van het bedrijf waar ik voor rijd (Nuenenseweg).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2011 19:39 #891862 door V300 register
Ja die ken ik wel. Kom de volgende keer eens lang voor een bakkie (kibbeling:D).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC