Social Media: Ja of Nee?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2011 22:11 #630954
door V300 register
Social Media: Ja of Nee? is gemaakt door V300 register
Naar aanleiding van een ander topic ben ik nu wel eens benieuwd naar jullie gedachtes over social media in het algemeen, en specifiek. Welke diensten gebruik je? Waarom die wel en anderen niet? Zijn we zover dat we niet meer zonder willen/kunnen of worden we onder maatschappelijke druk gezet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2011 22:16 #862488
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Social Media: Ja of Nee?
Om maar te beginnen, ik gebruik actief Hyves om in contact te blijven met collega's (albert Heijn), deels omdat anderen er veel op zitten en ik ze dus snel kan bereiken, en stiekem omdat ik het interessant vind in hoe verre anderen hun prive leven op het internet gooien. Ik doe een beetje aan twitter om bepaalde mensen te volgen (zoals een cartoon tekenaar). Facebook weiger ik te nemen uit principe, omdat het van je verwacht wordt dat je het hebt (wat?!, heb je geen facebook?:wtf:)
Ik vind dat het net iets te ver gaat met de social media, dat mensen het niet meer als hulpmiddel zien om te communiceren maar als h?t middel, wardoor real-life contact steeds minder meer wordt, en we uiteindelijk ons hele leven vanuit ons huis kunnen leven. Misschien een beetje extreem maar die kant zie ik het wel opgaan, een maatschappij waar de techniek zich steeds verder zal intergreren.
Ik vind dat het net iets te ver gaat met de social media, dat mensen het niet meer als hulpmiddel zien om te communiceren maar als h?t middel, wardoor real-life contact steeds minder meer wordt, en we uiteindelijk ons hele leven vanuit ons huis kunnen leven. Misschien een beetje extreem maar die kant zie ik het wel opgaan, een maatschappij waar de techniek zich steeds verder zal intergreren.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 22:19 #862490
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Social Media: Ja of Nee?
Ik hyves puur om foto's op te zetten zodat ik ze op dit forum neer kan zetten
Facebook, opgezegd werd de mailtjes zat.
Twitter begin ik niet aan, zie teveel mensen om mij heen met hun mobieltje twitteren(je kunt ook gewoon praten)
Burgernet, als ze het in de krant zetten zal ik het lezen en opletten.
Facebook, opgezegd werd de mailtjes zat.
Twitter begin ik niet aan, zie teveel mensen om mij heen met hun mobieltje twitteren(je kunt ook gewoon praten)
Burgernet, als ze het in de krant zetten zal ik het lezen en opletten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2011 22:27 #862491
door V300 register
Prive helemaal niks, met m`n winkel een probeerseltje op twitter.
Ik heb er geen behoefte aan door oud klasgenoten opgezocht te worden en mensen die ik in geen tien jaar gesproken heb.
Heb even op Hyves gezeten maar werd er gek van.
Nooit geweten dat ik zoveel vrienden zou kunnen hebben
.
Dit is gewoon persoonlijk en moet natuurlijk idereen lekker voor zich weten:yesyes:.
Ik heb er geen behoefte aan door oud klasgenoten opgezocht te worden en mensen die ik in geen tien jaar gesproken heb.
Heb even op Hyves gezeten maar werd er gek van.
Nooit geweten dat ik zoveel vrienden zou kunnen hebben

Dit is gewoon persoonlijk en moet natuurlijk idereen lekker voor zich weten:yesyes:.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2011 22:29 #862492
door V300 register
Heb helemaal noppes want het is allemaal neppos!!! Zogenaamde vrienden, pfff.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 22:34 #862494
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Social Media: Ja of Nee?
hyves & facebook
mailtjes, notificaties en die hele kleretroep allemaal uitgezet, daar wordt je he-le-maal knettergek van.
hyves voor korte contacten, al boeit de hele "vrienden maken" hype me totaal niet, zeker niet toen enkele wat oudere kennissen uit het dorp (jaartje of 40/50) me toe gingen voegen en m'n hyve page helemaal volgespamd werd met die f*cking krabbelplaatjes, come on!
facebook bietje van hetzelfde, vind de interface en het concept misschien wel mooier als hyves al is het zeker in het begin wel wennen. volg bijv ken block / travis pastrana etc, staat toch om de zoveel tijd garant voor waanzinnig foto en videomateriaal, mooier programma als hyves maar in mijn kringetje nog niet zo bekend.
maatschappelijke druk, daar geloof ik niet zo in; dat social media verslavend kan zijn (zeker als het in je mobiel verwerkt zit), dat zeker wel!
aangezien je twitter kunt koppelen aan hyves en facebook, zie ik het niet als een nuttige toevoeging; misschien zelfs irritant omdat vooral vrouwen elk onzinnige detail uit hun dagelijks leven op het net staan te rammen, ook iets waar je knettergek van wordt:D
mailtjes, notificaties en die hele kleretroep allemaal uitgezet, daar wordt je he-le-maal knettergek van.
hyves voor korte contacten, al boeit de hele "vrienden maken" hype me totaal niet, zeker niet toen enkele wat oudere kennissen uit het dorp (jaartje of 40/50) me toe gingen voegen en m'n hyve page helemaal volgespamd werd met die f*cking krabbelplaatjes, come on!
facebook bietje van hetzelfde, vind de interface en het concept misschien wel mooier als hyves al is het zeker in het begin wel wennen. volg bijv ken block / travis pastrana etc, staat toch om de zoveel tijd garant voor waanzinnig foto en videomateriaal, mooier programma als hyves maar in mijn kringetje nog niet zo bekend.
maatschappelijke druk, daar geloof ik niet zo in; dat social media verslavend kan zijn (zeker als het in je mobiel verwerkt zit), dat zeker wel!
aangezien je twitter kunt koppelen aan hyves en facebook, zie ik het niet als een nuttige toevoeging; misschien zelfs irritant omdat vooral vrouwen elk onzinnige detail uit hun dagelijks leven op het net staan te rammen, ook iets waar je knettergek van wordt:D
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2011 23:48 #862504
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Social Media: Ja of Nee?
Ik gebruik alleen LinkedIn redelijk actief. Daar voeg ik tegenwoordig ook alleen mensen aan toe die op professioneel vlak voor mij interessant zouden kunnen zijn (en ook v-v). Ik heb langs die weg ook al een gruwelijk mooie (bijna t? dik betaalde) baan aangeboden gekregen, maar helaas was India me net iets te ver weg.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2011 23:51 #862505
door V300 register
Ik gebruik alleen facebook om een beetje op de hoogte te blijven en af en toe te reageren op iemand. Verder doe ik helemaal niets met geen enkel social-media platform. Ik vind het nogal onzin.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-02-2011 00:30 #862507
door V300 register
Facebook vind ik echt geweldig, en verslavend inderdaad. Steeds vaker krijg je dingen mee via Facebook, vrienden posten foto's van vakantie (en hoeven niet meer ieder een eigen blog aan te maken) waardoor je net even meer op de hoogte blijft dan zonder FB. Persoonlijk contact wordt hierdoor makkelijker. Je hoeft natuurlijk niet iedereen te 'volgen', je kunt iedereen 'uitzetten'. Ook serieuze zaken komen aan bod. Ik ken iemand die ernstig ziek is en houdt iedereen op de hoogte wat de medische procedure is. Voor haar denk ik best fijn, omdat ze niet meer aan iedereen apart hoeft uit te leggen wat er aan de hand is. Je kunt direct overgaan op wat echt van belang is: steun en troost.
Om nog een ander voorbeeld te noemen: evenementen. Die krijgen een gezicht (meerdere gezichten), waardoor het persoonlijker wordt. Binnenkort ga ik naar Essen voor een groot evenement, ik bestel de kaarten nu via ??n contactpersoon, terwijl ik dat niet zomaar via een platte website had gedaan (kaarten kun je niet in NL halen). Zo kun je wat research doen naar de personen die het evenement organiseren en krijg je het idee dat het (waarschijnlijk) wel te vertrouwen is.
Daarnaast vind ik het zelf leuk om linkjes, foto's, video's te plaatsen van dingen waar ik oprecht in ge?nteresseerd ben, geen kotsfoto's van 't weekend ervoor, maar vooral Volvo, vrijetijdsbesteding, muziek en werk. Dat stukje profilering vind ik wel prettig. Ik moet mezelf soms wel inhouden, omdat het risico voor overkill op de loer ligt.
Twitter gebruik ik alleen om trends te volgen. Als ik precies wil weten wat er aan de hand is -> zoeken op #onderwerp en je krijgt een mooi beeld van de actuele situatie. Dit heeft mij een keer een uur wachten bespaart op Utrecht Centraal. Er stond een mooi tinyurl-linkje naar een plaatje v/d vertrekstaat in de hal, waarop helemaal niets stond, terwijl er volgens NS.nl nog wel treinen zouden vertrekken.
LinkedIn gebruik ik ook, maar das serieus en ik vind het niet echt een social media. Meer een netwerk-media. Afijn, er moet een ander woord voor komen.
Hyves suckt big time door interface en niet handige sociale tools. Stop ermee zou ik zeggen.
Om nog een ander voorbeeld te noemen: evenementen. Die krijgen een gezicht (meerdere gezichten), waardoor het persoonlijker wordt. Binnenkort ga ik naar Essen voor een groot evenement, ik bestel de kaarten nu via ??n contactpersoon, terwijl ik dat niet zomaar via een platte website had gedaan (kaarten kun je niet in NL halen). Zo kun je wat research doen naar de personen die het evenement organiseren en krijg je het idee dat het (waarschijnlijk) wel te vertrouwen is.
Daarnaast vind ik het zelf leuk om linkjes, foto's, video's te plaatsen van dingen waar ik oprecht in ge?nteresseerd ben, geen kotsfoto's van 't weekend ervoor, maar vooral Volvo, vrijetijdsbesteding, muziek en werk. Dat stukje profilering vind ik wel prettig. Ik moet mezelf soms wel inhouden, omdat het risico voor overkill op de loer ligt.
Twitter gebruik ik alleen om trends te volgen. Als ik precies wil weten wat er aan de hand is -> zoeken op #onderwerp en je krijgt een mooi beeld van de actuele situatie. Dit heeft mij een keer een uur wachten bespaart op Utrecht Centraal. Er stond een mooi tinyurl-linkje naar een plaatje v/d vertrekstaat in de hal, waarop helemaal niets stond, terwijl er volgens NS.nl nog wel treinen zouden vertrekken.
LinkedIn gebruik ik ook, maar das serieus en ik vind het niet echt een social media. Meer een netwerk-media. Afijn, er moet een ander woord voor komen.
Hyves suckt big time door interface en niet handige sociale tools. Stop ermee zou ik zeggen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2011 00:30 #862508
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Social Media: Ja of Nee?
Ik speel de city of wonder en social city op facebook. Ach wel grappig. Verder hou ik daar mijn kringetje beperkt, zoals ik ook doe bij andere sociale media. Op een aantal daarvan kun je me niet onder mijn naam vinden en heb ik de toegang beperkt. Dat is bewust.
Moderators: Mark Smeets