Social Media: Ja of Nee?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 15:17 #864919 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Social Media: Ja of Nee?
Ooit ben ik aan Hyves begonnen, maar daar heb ik maanden niet meer naar omgekeken. Verder hou ik het wel bij sms'en, mailen en bellen. Ik vind het wel prima. Dat anderen dan zeggen dat ik slecht bereikbaar ben, zal ik niet wakker van liggen.
Dat gedoe met facebook, twitter en linkedin komt me onderhand de strot uit. Als ik in de trein of waar dan ook om me heen kijk, zie ik overal mensen met hun mobieltje (of is het tegenwoordig een computer??!) bezig. Wat die lui allemaal aan het doen zijn.... ronduit onbeschoft vind ik 't als je tijdens een gesprek ineens je mobiel te voorschijn trekt omdat je gesms't wordt o.i.d.
Maarja, daarin zal ik wel weer ouderwets zijn; enkele weken terug kreeg ik in de trein van een man van in de 70 zelfs het commentaar dat ik een mooie 'oldskool' telefoon had. Geldt dat voor elke telefoon van 5 jaar oud?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 15:27 #864921 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Social Media: Ja of Nee?
Ik was eerst een verwoed Hyver, vond het heel handig om oud-klasgenoten enzo op te zoeken. Facebook vond ik niks, omdat iedereen het al had. Maar ben toch 'om'. Ik vind het leuk om anderen te volgen, en zo een beetje op de hoogte te blijven van wat familie en vrienden doen die eigenlijk te ver weg wonen.

Facebook is nu mijn social-media nr.1. M'n Hyves-account laat ik nog wel bestaan, zodat ik daar ff door kan verwijzen naar Facebook.

Maar goed, 'echt' contact is veel beter! Een biertje drinken of een weekendje weg met vrienden, daar kan geen Hyves of Facebook tegenop!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 15:36 #864924 door V300 register
In 't begin waren sommige mensen tegen mobieltjes (ik was er ??n van, ik had als laatste een mobieltje). Daarvan heb ik wel geleerd dat je nieuwe technologie beter kunt omarmen dan je ertegen verzetten. Er komt een tijd dat we niet meer helemaal zonder (mobile) social media kunnen.

Dat sms-en is gewoon een ouderwets systeem aan het worden, over een paar jaar is echt elk mobieltje online en ben je alleen nog maar aan het chatten/pingen/FB-en. Eigenlijk verandert er niets, alleen de techniek en interface is sneller, beter en functioneler geworden. Nieuwe technologie ontstaat door met de rug de toekomst in te lopen en dus met de blik naar het verleden. Nieuwe media bevat alleen maar oude media, maar dan 2.0.

De techniek de schuld geven voor onbeschoft gedrag is ook raar. Die mensen zijn onbeschoft, niet de telefoon. Je hoeft niet op te nemen/te reageren op een sms.

Denken dat FB real-life contact vervangt is b*llshit. Er is bijna alleen maar winst. Enige negatieve is wellicht dat het verslavend werkt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 15:40 #864925 door 16673-dummy

punkazz;168011 schreef : De techniek de schuld geven voor onbeschoft gedrag is ook raar. Die mensen zijn onbeschoft, niet de telefoon. Je hoeft niet op te nemen/te reageren op een sms.

Uiteraard bedoel ik ook dat die mensen onbeschoft zijn ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 15:41 #864926 door V300 register
Dus dat is dan geen argument om de techniek niet te gebruiken, toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 15:45 #864927 door V300 register
Pfff..., Ik vind eigenlijk fora en MSN + afgeleiden al sociaal genoeg. Als ik socialer wil doen dan dat, dan ga ik weer naar een borrel of V3C-bijeenkomst :D Is veel gezelliger en leerzamer, en ook je biertje smaakt beter indien in gezelschap genuttigd ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 15:49 #864928 door V300 register
Heb alleen LinkedIn, dat vind ik wel voldoende. Voor Hyves/Facebook of Twitter kan ik op dit moment geen nut bedenken.

Wel een telefoon met internets. Strikt noodzakelijk? Nee. Handig? Ja.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 15:56 #864929 door V300 register
MSN is zoooo 2004 ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2011 16:06 #864930 door 16673-dummy

punkazz;168013 schreef : Dus dat is dan geen argument om de techniek niet te gebruiken, toch?

Dat argument heb ik heel niet aangedragen. Misschien maak je dat op uit mijn bericht, maar het is te kort door de bocht om te stellen dat je de techniek niet mag gebruiken omdat het onbeschoft is tijdens een gesprek met je mobiel aan de slag te gaan. Het staat je vrij om tijdens dat gesprek t?ch te sms'en en dus de techniek te gebruiken, maar of je "gesprekspartner" (om het maar even duur te zeggen :D) dat zo leuk vindt is een tweede. Het zou mij iig in het verkeerde keelgat schieten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2011 16:30 #864932 door V300 register
Ligt eraan wie het doet. Goede vrienden mogen best ff op de telefoon kijken tijdens een gesprek, iemand die ik wat minder goed ken niet. Die moet gewoon beleefd blijven.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC