Type-aanduiding discussies
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
aiaiai.... Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;101355 schreef : Dat snap ik wel, maar ik probeer alleen aan te geven dat die MKI, MKII, MKIII indeling is gebaseerd op willekeurige hersenspinsels, maar voor het gemak klakkeloos worden overgenomen.
Deed ik eerst ook, nu niet meer.
Als ik naar de wagen kijk zie ik een 343/345 (oude neus), 340 pre facelift en een 340 post facelift. Dat is puur op de het uiterlijk. Als je zo globaal kijkt zijn er 3 versies, dus kan ik me prima voorstellen dat er mk1, mk2 en mk3 aan gehangen wordt. Het lijkt me dan ook verstandig om deze indeling aan te houden, al was het alleen maar om niet al te betweterig over te komen als vereniging naar de buitenwereld. (die vinden alle 3'tjes toch al opa-bakken en zien krap aan het verschil tussen de 343/345 en de 340's) Oh, en denk aan je bloeddruk, dit is niet iets om je druk over te maken, daar zijn belangrijkere dingen voor in het leven.
Je zou eens moeten weten wat men allemaal aan de 7 heeft versleutelt door de modeljaren heen. Ik persoonlijk heb allang geaccepteerd dat Volvo zelfs in 1 modeljaar 2-3 wijzigingen op sommige punten doorvoert. (onderdelen op, leverancier failliet, toch niet handig,...)
Zo'n lijstje met alle verschillen is zeker handig, al was het alleen maar omdat iedereen weet dat in het 3e modeljaar ('79) volvo het een en ander heeft omgegooid om er een betere volvo van te maken ipv een gevolvo-iseerde daf. (waarmee ik de 1e 2 modeljaren toch iets leuker vind
AvdAkker;101392 schreef : ach je moet wel eens wat te muggen ziften hebben hea:)
Moet je het wel goed doen, ik heb het even verbeterd voor je. :humor:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Tuurlijk zijn er per jaar verschillen...Maar de basis uitstraling van buitenaf is zo onderverdeeld. Bovendien vind ik elke oude neus even begeerlijk, op enkele specials na...
- Mark Smeets
- Moderator
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lijkt wel zo af en toe. Door de weerspiegeling van de reflector lijkt het alsof er geen glas voor zit.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ik kan me nog herrineren dat ik tegen pap zei, hey die heeft ronde koplampen en wij vierkante :wtf2: