Type-aanduiding discussies
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk, dat de meeste mensen wel een vaag idee hebben van die wijzigingen.volvofiel;101364 schreef : Er gaat een wereld voor je open als je weet hoeveel wijzigingen er waren v??r jullie zogenaamde MKII kwam.
Het punt is, dat je niet elke wijziging gelijk een nieuw typenummer kan geven. Als je met zo'n bril naar het hele verhaal kijkt, is de huidige indeling met drie types, wel zo logisch.
Vergelijk het met computers: Als microsoft ook voor elke update en servicepack een nieuwe naam aan Windows had gegeven hadden we nu niet windows 7 gehad, maar windows 234.872.175.902.
Wordt het daar duidelijker van? Dachtet niet :nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;101355 schreef : Dat snap ik wel, maar ik probeer alleen aan te geven dat die MKI, MKII, MKIII indeling is gebaseerd op willekeurige hersenspinsels, maar voor het gemak klakkeloos worden overgenomen.
Dat is niet gebaseerd op willekeurige hersenspinsels, dat is gewoon het logische gevolg van indeling in drie neusjes. Tr?s simple. Ik begrijp echt niet wat daar willekeurig aan is en daarom vind ik dit ook zo'n gigantische non-discussie.
Een C-Kadett is altijd een C-Kadett, en om de tussentijdse facelift te duiden kiezen de liefhebbers daar voor 'C1' en 'C2' als onderscheid. Of moet die C2-Kadett dan een D-Kadett worden? We moeten immers wel consequent blijven heh.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dus Joost heeft een MK1 servicepack 5?
Wilt u de motor nu afzetten en daarna weer starten om de update van kracht te laten worden?
-> Ja, ook al veroorzaakt dat wellicht een kleine opstopping.
-> Nee, dat komt wel als ik weer thuis ben.
Gr; Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Zoiets ja, servicepack nummer weet ik niet of dat klopt maar iets in die richtingv0lv0freak;101378 schreef : Dus Joost heeft een MK1 servicepack 5?

Ik heb een MK3 build 19.88.1 SP1, en daarop nog wat extra meuk geinstalleerd:woei:
[edit] Wouter; dat kan beter. Er is een geweldige versie van zoiets te vinden, van een GM bobo. Ik zoek hem wel even op
- V300 register
- Verbannen
-
Vooral punt 9 en 10 zijn goed :worship:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
trouwens, lees voor de grap de modeljaarhistorie dinges van onze eigen website maar eens door, en dan ??k na 1982. als je dan alleen nog maar op ex- en interieur modificaties gaat letten is voor elke modificatie de mk-aanduiding veranderen al iets waarbij je mk1 tot mk16234283561278561786578125 krijgt
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; Wouter.