Type-aanduiding discussies
- V300 register
- Verbannen
-
Hoezo is er geen interesse in een verandering?volvofiel;101757 schreef : (...)Er is blijkbaar geen interesse in een verandering en er wordt overal de draak mee gestoken. Kan hier dan nooit eens iets serieus worden genomen?
Er zijn een paar concrete voorstellen gedaan (o.a. 1a/1b) maar jullie lezen daar overheen en blijven star volhouden. Vind je het gek dat mensen dan op een gegeven moment gebbetjes gaan maken daarover?
De plaatsing hiervan heeft niets met bevooroordeling te maken, Joost. Ik heb hem hier neergezet omdat dit de beste plaats ervoor is.Bovendien is de webmaster ook bevooroordeeld door dit in het caf? neer te zetten, met al die lolbroekreacties als gevolg.
Volgens mij staat er duidelijk dat JEROEN zich tot spamkoning aan het verheffen is, weer een voorbeeld van hoe je te snel en te selectief leest. Iets met vooroordelen.En dan tegen mij zeggen dat ik de spamkoning ben?
Afijn, zoals ik al zei, die lijst gaat hier never nooit gepubliceerd worden als het aan mij ligt. Ligt eraan hoe Robbert-Jan erover denkt, maar ik zie allerlei doemscenario's voor me.
Blijf alles tot 1982 alsjeblieft op ??n hoop gooien, blijf er alsjeblieft van overtuigd dat alles tot 1982 ??n pot nat is, des te groter wordt de kans voor mij om nog eens ?cht uniek oud spul te bemachtigen.
:flame:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Tj??rd;101771 schreef : Dit topic was idd doorspekt met onzinnige reacties (grappen over service packs en versienummers kennen we nu wel en hebben een baard van hier tot Parijs, tijd om daar mee kappen jongens?) maar er zijn ook zinnige tegenargumenten ingebracht Joost. .
- Er is een 'algemeen bekende' verdeling in 1, 2, 3
- Die indeling wordt internationaal gebruikt
- Die indeling is te volgen door 'echte kenners' en 'leken', gaat om ruwe kenmerken die van een afstandje zichtbaar zijn
- Als je meer generaties gaat onderscheiden is het veel lastiger om een grens te trekken, en zit je al snel op bouwjaarniveau
Jullie hebben ook (valide) tegenargumenten:
- er zijn verschillen die een opsplitsing van mk1 rechtvaardigen
- als je mk1 niet opsplitst hoef je ook geen onderscheid te maken tussen mk2 en mk3, de verschillen <binnen mk1> en <tussen mk2 en mk3> zijn volgens jullie van vergelijkbare orde van grootte (formuleer ik dat goed?)
Ik heb een (vrij sterke) voorkeur voor het 1-2-3-gebeuren, maar ik geef hierbij ook eerlijk toe dat ik de fijne verschillen binnen mk1 niet goed ken. Ik ben daarom ook wel erg beniewd naar de lijst die je aan het opstellen bent. Onder de bezoekers van dit topic hebben de meesten blijkbaar de voorkeur voor de mk1-2-3 typologie. Ok?, so be it. Er zullen buiten dit topic en forum ook vast een boel leden zijn die het w?l met jullie eens zijn. Dat er een beetje flauw over wordt gedaan is vervelend, maar dat is waarschijnlijk ook deels een reactie op jouw/jullie vasthoudendheid. No offence intendedPick your fight, in dit topic is het vechten tegen de bierkaai, maar dat wil niet zeggen dat je je eigen mening niet mag hebben of dat je helemaal geen medestanders hebt
Ideetje: schrijf een leuk artikeltje met goede argumenten (met je lijst, daar ben ik ook wel erg benieuwd naar hoor!) voor in de Volvoice, en vraag de lezers je een reactie te mailen. Heb je een beter beeld van de mening van een grotere groep clubleden
Dank je voor je reactie Tjeerd, ik kan me er in vinden na hem eens rustig door te hebben gelezen.
Echter, de reactie van Niels schiet me z? in m'n maag dat ik er g??n verhaal over ga schrijven, hij zal 'm als Volvoice-redactielid toch niet accepteren.
Sorry Niels, het spijt me zeer dit te moeten zeggen.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;101769 schreef : Niels, ik ben begonnen met een simpele grap, een teaser.
Dat heb ik ook duidelijk gemaakt.
Vervolgens werd er speciaal een topic voor geopend, ik werd gewoon uitgedaagd. Daarna kwam het idee om een lijst te maken (ik kwam er niet mee!!), wat ik best wilde doen.
Toen kreeg ik de wind van voren, prima.
Het is gewoon een gevalletje "wie de bal kaatst, krijgt hem terug", alleen werpen jullie niet rustig het balletje terug, nee, jullie peren hem keihard recht in m'n kruis.
Je wilt het erin wrijven? Ga gerust je gang.
Er is geen nieuw topic geopend, ik heb anderhalve pagina discussie afgesplitst van een topic dat door deze discussie compleet vervuilde.
Je gaf vlak hiervoor zelf aan dat je het een vooroordeel vindt dat het in het cafe is terechtgekomen, en nu vind je het opeens uitdaging van ons dat wij het de ruimte heeft gekregen?
Ik snap ook niet wat de reactie van Niels te maken heeft met een verhaal over de oude types. Jouw argument dat hij het toch niet plaatst slaat nergens op, de redactie kijkt als het goed is niet of ze het er mee eens zijn maar alleen of het verhaal een beetje loopt, en een kop en een staart heeft. Je draaft nu ongelofelijk door.
Ik raad iedereen aan een beetje in te binden, anders gaat dit topic op slot en weg. Dit is niet de bedoeling!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
setsunakaede;101780 schreef : anders gaat dit topic op slot en weg. Dit is niet de bedoeling!
Doe het alsjeblieft, ik begin ineens te denken aan complottheori?n van bepaalde leden waar ik voorheen heel anders over dacht.
Dit gaat finaal de verkeerd kant uit, ik sta op het punt van overkoken.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dit is niet meer leuk om te lezen, iedereen zit elkaar maar verwijten naar het hoofd te slingeren!
We hoeven het toch niet eens te zijn! Iedereen doet ermee wat hij wil, maar we moeten elkaar niet zitten naaien omdat iemand net iets anders over hetzelfde denkt! Hoe oud zijn jullie eigenlijk? VIJF ?!?
Ik sluit mij echt aan bij Diede, ofwel gedragen of topic dicht en wat hebben we er dan aan gehad! 8 pagina's vol gelul en onzin! Ik kan er nu al niets meer van maken en mij interesseert het wel, ik weet niet eens of ik een MK 2 of 3 heb en ben de moed al verloren om in dit topic te kijken...