Wat ben jij vergeten bij het klussen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
stond een mooi schuin spoor trouwens, metertje of 15 lang:woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
wat gebeurd er, als bij een 5 assige vrachtwagen die op alle assen aangedreven is, er wat fout gaat bij de aandrijfas tussen de middelste en voorste verdeelbak (onder versnellingsbak en carter van de motor) tijdens het proefrijden???
Ehm ff denken, alle 5 assen geen aandrijving meer?
Overigens; "wat ben jij vergeten tijdens het klussen" , tijdens mijn werk bij een taxi elektronica bedrijf zo'n 8 jaar geleden wel eens over een onderdeel van het dashboard heen gereden bij het uit te werkplaats rijden voor een test/calibratie rit.........(dashboard werd voor montage van de apparatuur soms half gedemonteerd)
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
voorspelbaar heahet was bijzonder raar, ik schakel op van 10 naar 14 (zoals altijd) geef gas, ineens vliegt het toerental omhoog alsof hij in z'n vrij staat en hoor ik een immens kabaal. ben gelijk aan het remmen geslagen, stap uit en echt, versnellingsbakolie, motorolie, stuurolie, koelwater de hele shit komt onder die truck vandaan zetten. na de gehele chemische reiniging heb ik de truck de brug op geduwd met een andere truck (ook gaaf om te doen trouwens) en ging ik zoeken wat er nu mis was, nou echt, een ravage niet te filmen. grote stukken aluminium zijn uit het huis van de versnellingsbak geslagen, motorcarter gescheurd/gebroken, stuurleidingen doorgesneden/gescheurd, div elektrische en luchtleidingen naar de knoppe, 2 luchtbalgen lek, 1 koni verrot en in het midden ervan lag de oorzaak; een aandrijfas gescheurd op de las:+
vanmorge om 11 uur gebeurd, rest van de dag mee bezig geweest en de reparatie aan de truck zelf moet nog beginnen. wordt een prijzige dit..
- Mark Smeets
- Moderator
-
EDIT: ow ik zat er nogal naast, maar de ravage is er niet minder om
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik zie je baas al voor me
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dus door ??n defect onderdeel is nu de halve truck naar de ratsmodee.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat krijg je als de inkoopafdeling besluit om aandrijfassen in china te laten maken, de gekste dingen kom je tegen:y: het rare is idd wel dat het "vaak" gebeurd als ik aan het rijden ben, maar gisteren had iemand anders ook een plofslangetje bij een yt trekker. onder in een kuthoekje van het chassis zit een koelslang, als je daar de slangklem niet vast zet (wordt vaak vergeten maar slang word vaak wel gemonteerd) dan klapt de slang eraf zodra de thermostaat open gaat en lekt er gelijk een goede 30 liter koelvloeistof naar buiten:+ dat gebeurde dus bij hem tijdens het proefrijden:humor: geeft ook een mooi spoortje.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Heb er laatst eens bij stilgestaan en kwam tot de conclusie dat voor zover ik weet als het om hobby's gaat alleen mijn auto en huiskamer luidsprekers uit het land van origine komen (Nederland en Engeland)
EDIT: ik zie net dat de Marshall gitaar versterker ook gemaakt is in Engeland.