Wat ben jij vergeten bij het klussen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 20:03 #628312
door Anjo van den Akker
Wat ben jij vergeten bij het klussen? is gemaakt door Anjo van den Akker
wij maken dat zo af en toe wel eens mee door verdwaald gereedschap e.d. bij het opbouwen van de vrachtwagens. tijdje terug een trekker met volvo tad720ve motor die z'n vermogen domweg niet leverde. uiteindelijk werd ivm garantie het originele blok teruggestuurd naar volvo penta, en een nieuwe vervanger geplaatst.
na een week bij volvo-penta kwamen ze er achter dat een 3tal verdwaalde plastic koffiebekertjes de pijp intercooler>kop blokkeerden doordat de bekertjes inmiddels al in de kop zaten.
grapje heeft aardig wat centen gekost. maar door het blok te swappen ipv wachten op de uitlslag is de afleverdatum alsnog makkelijk gehaald.
na een week bij volvo-penta kwamen ze er achter dat een 3tal verdwaalde plastic koffiebekertjes de pijp intercooler>kop blokkeerden doordat de bekertjes inmiddels al in de kop zaten.
grapje heeft aardig wat centen gekost. maar door het blok te swappen ipv wachten op de uitlslag is de afleverdatum alsnog makkelijk gehaald.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2008 20:33 #744059
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?
Ik kwam laatst op mn werk ook onder een capri een sleuteltje 19 tegen, die op een bout van de achteras zat...nou, die zat zo vastgerot, dat die er minimaal 10 jaar heeft gezeten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2008 21:15 #744079
door V300 register
Hmmm, hier hebben we uit een peug 309 een broodje kaas gehaald. (was nog niet eens beschimmeld... die heeft er niet lang gezeten) :humor:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 21:54 #744108
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?
Ha, als we dan toch bezig zijn: een bot van een hamlap achter de radiateur van een Honda Concerto:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2008 21:57 #744112
door V300 register
Tja, dit is eigenlijk wel een onderwerp voor een nieuw topic 
Ik vond na een flinke tijd rondgereden te hebben een puntbektang en een ratel met dop 13 + verlengstuk op de voorbalk, achter de bumper en voor de radiateur. Waarschijnlijk van een keer de waterpomp/radiateur vervangen.
Van wie het was weet ik niet, waarschijnlijk vorige eigenaar.

Ik vond na een flinke tijd rondgereden te hebben een puntbektang en een ratel met dop 13 + verlengstuk op de voorbalk, achter de bumper en voor de radiateur. Waarschijnlijk van een keer de waterpomp/radiateur vervangen.
Van wie het was weet ik niet, waarschijnlijk vorige eigenaar.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:00 #744114
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?
dan heb je niet hard geremd... ik heb wel eens na een flinke rempartij klingelingeling gehoord (had m'n ramen open) en zag daarna in m'n binnenspiegel wat glimmends, even achteruit gereden en m'n sleutel 19 maar van de weg geraapt:f
over die sleutel 19 gesproken, ik vergeet hem wel eens van de krukaspoelie af te halen na kleppenstellen of koppeling afstellen, dan maakt die sleutel nog even een slinger in de motorruimte en hoor je ook klingelingeling als je de auto start:lol:
over die sleutel 19 gesproken, ik vergeet hem wel eens van de krukaspoelie af te halen na kleppenstellen of koppeling afstellen, dan maakt die sleutel nog even een slinger in de motorruimte en hoor je ook klingelingeling als je de auto start:lol:
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:02 #744116
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?
Haha als we zo beginnen...
op vakantie met de 240... opeens komen we een bus tegen en alle mensen naar ons kijken en zwaaien..
bleek dat het ANWBboekje met de kaart nog op het dak lag! :crazy1:
We waren even gestopt en ik zat achterin en had de kaart.. met uitstappen dat boekje zolang op het dak gelegd en met instappen weer vergeten..
gelukkig ws hij tegen de dakdragers gewaaid en zo'n 6 kilometer blijven zitten totdat we onze plek van bestemming hadden gevonden! yeehaa!
op vakantie met de 240... opeens komen we een bus tegen en alle mensen naar ons kijken en zwaaien..
bleek dat het ANWBboekje met de kaart nog op het dak lag! :crazy1:
We waren even gestopt en ik zat achterin en had de kaart.. met uitstappen dat boekje zolang op het dak gelegd en met instappen weer vergeten..
gelukkig ws hij tegen de dakdragers gewaaid en zo'n 6 kilometer blijven zitten totdat we onze plek van bestemming hadden gevonden! yeehaa!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2008 22:03 #744118
door V300 register
Nou, bij mij zit er tussen de voorbalk en bumper niet echt een grote ruimte om een groot object als een tang en sleutel met verlengstuk door te laten vallen, en er zit een opstaand randje geloof ik.
Daarnaast rem ik nooit echt hard inderdaad, maar een sleutel 19 valt er sneller uit.
Een sleutel op je krukaspoelie laten zitten?
Dat moet een aardig rotgeluid geven bij het starten!
Daarnaast rem ik nooit echt hard inderdaad, maar een sleutel 19 valt er sneller uit.
Een sleutel op je krukaspoelie laten zitten?
Dat moet een aardig rotgeluid geven bij het starten! Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2008 23:08 #744175
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?
Aan sommige auto's doe ik jaarlijks onderhoud. Ik was al een tijdje mijn nieuwe dopje 10 van facom kwijt. Tot dat ik een carberateur van een 1700 moest nakijken. Vrolijk lag het dopje in ??n van de gaten.......Pfff, geluk gehad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2008 23:10 #744176
door V300 register
Distributieriempje vervangen, hoe moeilijk kan het zijn, samen met Wouter was het een eitje. Dat kunnen we ook alleen.
Toch?
Shit. Mooi de motor netjes geblokkeerd op het BDP, blijkt dat er twee mogelijkheden zijn mbt de merktekentjes (vrij essentieel).
Riempje even flodder er op gelegd, voorzichtig cranken en hopen dat je het hoort dat je een klep raakt, voordat je hem verbuigt. Goed afgelopen gelukkig
Toch?
Shit. Mooi de motor netjes geblokkeerd op het BDP, blijkt dat er twee mogelijkheden zijn mbt de merktekentjes (vrij essentieel).
Riempje even flodder er op gelegd, voorzichtig cranken en hopen dat je het hoort dat je een klep raakt, voordat je hem verbuigt. Goed afgelopen gelukkig
Moderators: Mark Smeets