Wat ben jij vergeten bij het klussen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2008 23:20 #744183 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?
wat ik verder wel eens vergeten ben op de sleutel 19 na:

snap-on koevoet: gebruikt om de v-snaar te spannen (piepte een beetje na m'n motorwissel en heropbouw dus stond nog n?t niet goed gespannen) ben hem een week kwijt geweest bij terberg en heb inmiddels een nieuwe, kwam de koevoet vorige week tegen toen ik m'n reservewiel nodig had..

sleutel 12 en 10: lagen in de rand tussen motorkap en paravan, nadat ik even een carb had vastgezet. kwam er na een testritje gelukkig achter zodra ik de motorkap weer open dee

setje voelermaatjes en een grote schroevendraaier: enige tijd later door de eigenaar van de auto (jeroen > racousho) teruggevonden, weet alleen niet meer precies waar hij deze had teruggevonden.

nog een mooie, m'n 3/8 rateltje: zat bij het primair. heeft keurig1000km in de olievuldop gehangen! (en niet gezien bij het terugplaatsen van de kleine vario afschermkap???)

vergeet ik nog wat? uh, ja! ik ben wel eens zo ijverig aan het sleutelen geweest onder en in een vario met een aantal grote problemen dat ik bij het uittesten van het aangrijppunt van de koppeling niet doorhad dat de auto achter nog op de krik stond, en ik maar denken dat de koppeling er aan was:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2008 00:53 #744187 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?
Vastzetten slang van turbo naar intercooler, na 2 kilometer leuk effect, ben toen ook de dopsleutel onder de motorkap vergeten. Zat mooi aan het uitlaatspruitstuk vastgeplakt.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2008 07:32 #744189 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?
Ik kom wel vaak schroevedraaiers tegen in de parafan. En gisteren vond ik de magneetkoppeling van een aircopomp op de onderplaat(klant snapte niet dat de airco niet meer werkte)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2008 08:44 #744191 door V300 register
Laatst vergeten 't blok vast te zetten van de motor van een maat van me..........Ding kwam ineens los van het frame toen hij gas gaf :+

Weleens vergeten de achteras van m'n brommer terug vast te zetten na het afstellen van de ketting. Gewoon met dik 90km/h naar een maat van me gereden. Bij die maat van me op de werft effe netjes op z'n achterwiel getrokken........stond ineens 't wiel er schuin onder :no:. Levensgevaarlijk.

Weleens vergeten de wielbouten goed aan te trekken. Ikke denke dat de wiellagers eruit lagen (wat een gerammel in de bochten!). Oeps!

Boutje in de carburateur van de 343 (vario) laten vallen........pffff ellende.

Tijdje geleden had Frits problemen met z'n 340 1700. De motor was onderweg steeds slechter gaan lopen. Ik dacht dat het aan de carburateur lag. Frits dacht aan de uitlaat. Hij vertrouwde mij volledig en ging dus met de carb aan de gang. Dat was het niet. Ik dacht daarna dat het de ontsteking was. Frits dacht dat het de uitlaat was. Hij vertouwde mij en keek de onsteking na. Dat was het niet. Ik dacht dat het een overgesprongen distributieriem was. Frits twijfelde en dacht aan de uitlaat. Hij vertrouwde mij en we hebben eerst naar de distributieriem gekeken.

Uiteindelijk was het een verstopte katalysator.............auw, m'n ego brak doormidden.........Stom, een neef van me had hetzelfde meegemaakt met z'n 340 1.7 (welliswaar dik 12 jaar geleden).........

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2008 09:41 #744194 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wat ben jij vergeten bij het klussen?

Ovlov 3.6L;80217 schreef : Weleens vergeten de achteras van m'n brommer terug vast te zetten na het afstellen van de ketting. Gewoon met dik 90km/h naar een maat van me gereden. Bij die maat van me op de werft effe netjes op z'n achterwiel getrokken........stond ineens 't wiel er schuin onder :no:.
vertrouwde mij en we hebben eerst naar de distributieriem gekeken.

ik had vroeger een kreidler omgebouwd van 50cc std naar 125cc breitwand (top van 130kmh) en op dat ding waren de kettingspanners afwezig, ik merkte dat de ketting los zat toen bij een gangetje of 90 ineens het achterwiel vastsloeg. ben daar toen zo van geschrokken dat ik dat ding een maand later maar verkocht heb.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2008 10:09 #744197 door V300 register
Zo heb ik nog weleens een tijdje krap bij kas gezeten in de brommertijd. Destijds reed ik op een Honda MB8 rond met een 110cc. Ding had toen een top van rond de 110km/h. Levensgevaarlijk ;)
Omdat ik krap bij kas zat en een nieuwe ketting niet kon betalen heb ik er maar een oude versleten ketting van de brommer van m'n broer erop gelegd. Dat ging een week goed, totdat ik aan het optrekken was en bij 80km/h de ketting brak en vastsloeg tussen de achterbrug. Gelukkig op een recht stuk, ik kon hem nog aardig opvangen.

Dit is dan nog 1 van de minder stomme dingen die ik heb gedaan in de brommertijd.........:no_comment:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2008 10:23 #744198 door V300 register
de brommertijd!! hou op hou op! Ik heb ook genoeg stomme dingen gedaan.

Maar gek genoeg waren het ?ltijd mn maten die ?f op hun bek gingen, of tegen bomen op reden...met MIJN brommers!

Ik zit overigens nog steeds in mn brommer tijd...Ik heb een honda monkey met 125cc met een lekker hol pijpje, waar ik nog regelmatig mee door Arnhem rij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2008 10:51 #744199 door V300 register
Hehe, brommertijd........ Mijn MT-5 is in beslag genomen. Na een achtervolging door een motormuis heb ik kunnen ontkomen, maar even later kwamen ze met een bus bij mijn huis voorrijden om de brommer mee te nemen. Voorkomen hoefde uiteindelijk niet, gelukkig. Later nog Zundapp CS-50 (3-hand) en toen een Honda SS-50 4-(takt).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2008 11:53 #744203 door V300 register
ik ben eens vergeten mijn velgen goed vast te draaien nadat alle wielen los waren geweest. Ik reed de snelweg op en toen dacht ik zo van "eeeh, waarom rammelt alles zo?" .... .... "SHIT!"

toch maar even gestopt en alles goed vast gezet ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2008 12:06 #744204 door V300 register
Wees blij, dat heb ik ook gehad na montage van velgen die al een tijdje gelegen hadden... (roest) Dat is wel iets waar ik sinds de 1e 'grote' klus aan m'n 1e echte hobby celica (schokdempers vervangen... honger, vergeten wielen aan te draaien... bij een rechter bocht is met 30 km/u m'n rechter voorwiel eraf gelopen) en een jat poging van een wiel van m'n 1e 740 wel alert op ben...

[img

[img

De afgebroken draadeinden waren de slotbout en de bout daar direct naast... Ik was erg blij dat ik 1000-1500 km eerder de veren door fatsoenlijke had vervangen, anders had de wagen er niet zo goed bij gestaan na het akkefietje. (het wiel is met 100 km/u eraf gelopen, met een wasmachine in de kofferbak)

De totale schade was:

- 1 remschijf
- 1 steekas
- 1 set draadeinden
- 1 wiel + band. (op een compleet verlaten polderweg, zonder begroeiing, ondiepe slootjes e.d.... compleet kwijt, nergens te vinden)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC