Wat ben jij vergeten bij het klussen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
snap-on koevoet: gebruikt om de v-snaar te spannen (piepte een beetje na m'n motorwissel en heropbouw dus stond nog n?t niet goed gespannen) ben hem een week kwijt geweest bij terberg en heb inmiddels een nieuwe, kwam de koevoet vorige week tegen toen ik m'n reservewiel nodig had..
sleutel 12 en 10: lagen in de rand tussen motorkap en paravan, nadat ik even een carb had vastgezet. kwam er na een testritje gelukkig achter zodra ik de motorkap weer open dee
setje voelermaatjes en een grote schroevendraaier: enige tijd later door de eigenaar van de auto (jeroen > racousho) teruggevonden, weet alleen niet meer precies waar hij deze had teruggevonden.
nog een mooie, m'n 3/8 rateltje: zat bij het primair. heeft keurig1000km in de olievuldop gehangen! (en niet gezien bij het terugplaatsen van de kleine vario afschermkap???)
vergeet ik nog wat? uh, ja! ik ben wel eens zo ijverig aan het sleutelen geweest onder en in een vario met een aantal grote problemen dat ik bij het uittesten van het aangrijppunt van de koppeling niet doorhad dat de auto achter nog op de krik stond, en ik maar denken dat de koppeling er aan was:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Weleens vergeten de achteras van m'n brommer terug vast te zetten na het afstellen van de ketting. Gewoon met dik 90km/h naar een maat van me gereden. Bij die maat van me op de werft effe netjes op z'n achterwiel getrokken........stond ineens 't wiel er schuin onder :no:. Levensgevaarlijk.
Weleens vergeten de wielbouten goed aan te trekken. Ikke denke dat de wiellagers eruit lagen (wat een gerammel in de bochten!). Oeps!
Boutje in de carburateur van de 343 (vario) laten vallen........pffff ellende.
Tijdje geleden had Frits problemen met z'n 340 1700. De motor was onderweg steeds slechter gaan lopen. Ik dacht dat het aan de carburateur lag. Frits dacht aan de uitlaat. Hij vertrouwde mij volledig en ging dus met de carb aan de gang. Dat was het niet. Ik dacht daarna dat het de ontsteking was. Frits dacht dat het de uitlaat was. Hij vertouwde mij en keek de onsteking na. Dat was het niet. Ik dacht dat het een overgesprongen distributieriem was. Frits twijfelde en dacht aan de uitlaat. Hij vertrouwde mij en we hebben eerst naar de distributieriem gekeken.
Uiteindelijk was het een verstopte katalysator.............auw, m'n ego brak doormidden.........Stom, een neef van me had hetzelfde meegemaakt met z'n 340 1.7 (welliswaar dik 12 jaar geleden).........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;80217 schreef : Weleens vergeten de achteras van m'n brommer terug vast te zetten na het afstellen van de ketting. Gewoon met dik 90km/h naar een maat van me gereden. Bij die maat van me op de werft effe netjes op z'n achterwiel getrokken........stond ineens 't wiel er schuin onder :no:.
vertrouwde mij en we hebben eerst naar de distributieriem gekeken.
ik had vroeger een kreidler omgebouwd van 50cc std naar 125cc breitwand (top van 130kmh) en op dat ding waren de kettingspanners afwezig, ik merkte dat de ketting los zat toen bij een gangetje of 90 ineens het achterwiel vastsloeg. ben daar toen zo van geschrokken dat ik dat ding een maand later maar verkocht heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Omdat ik krap bij kas zat en een nieuwe ketting niet kon betalen heb ik er maar een oude versleten ketting van de brommer van m'n broer erop gelegd. Dat ging een week goed, totdat ik aan het optrekken was en bij 80km/h de ketting brak en vastsloeg tussen de achterbrug. Gelukkig op een recht stuk, ik kon hem nog aardig opvangen.
Dit is dan nog 1 van de minder stomme dingen die ik heb gedaan in de brommertijd.........:no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar gek genoeg waren het ?ltijd mn maten die ?f op hun bek gingen, of tegen bomen op reden...met MIJN brommers!
Ik zit overigens nog steeds in mn brommer tijd...Ik heb een honda monkey met 125cc met een lekker hol pijpje, waar ik nog regelmatig mee door Arnhem rij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
toch maar even gestopt en alles goed vast gezet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De afgebroken draadeinden waren de slotbout en de bout daar direct naast... Ik was erg blij dat ik 1000-1500 km eerder de veren door fatsoenlijke had vervangen, anders had de wagen er niet zo goed bij gestaan na het akkefietje. (het wiel is met 100 km/u eraf gelopen, met een wasmachine in de kofferbak)
De totale schade was:
- 1 remschijf
- 1 steekas
- 1 set draadeinden
- 1 wiel + band. (op een compleet verlaten polderweg, zonder begroeiing, ondiepe slootjes e.d.... compleet kwijt, nergens te vinden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





