Wat ben jij vergeten bij het klussen?
- V300 register
- Verbannen
-
voelermaatjes ergens op het blok :f... schroevendraaier in reservewiel :hmmz: ... maar dat is ook een soort wijnkelder voor mij: koelvloei, olie, en ruitenvloei leg ik daar bewust in. ....en vieze doekjes :crazy2:AvdAkker;80208 schreef : setje voelermaatjes en een grote schroevendraaier: enige tijd later door de eigenaar van de auto (jeroen > racousho) teruggevonden, weet alleen niet meer precies waar hij deze had teruggevonden.
Vroeg?h.. had ik een Dodge Dart GT met een 5.8 'big six' blok er in (hoezo driften??) waarin ik eens vergeten was de radiateurdop te plaatsen...maar wel kickdown rijden richting Amsterdam .... gelukkig geen schade, wel een enorme stank van stoom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Hij starte zijn auto...En nog voor de auto liep hoorde:
MIAAAAAUWWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Al snel was er gevonden wat het was: De kat was lekker bij de warme motor gekropen, en had ruzie gekregen met een ronddraaiende V-snaar!
Was best een vies en pijnlijk gezicht, maar het beestje heeft het overleefd!
- V300 register
- Verbannen
-
alleen dat beestje had het toch echt niet overleefd
- V300 register
- Verbannen
-
Alle bouten van wielen niet aangedraaid na wielen klusje.
Na 3 KM begon de auto wat te schudden.....
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik was onderweg naar een sollicitatiegesprek dus ik heb onderweg (60 km) een paar keer de olie gepeild en 1 keer bijgevuld. Klep open, gezellig knapperend vuurtje op mijn uitlaatspruitstuk, beetje water er over, olie peilen, bijvullen, klep dicht en gassen!
Op de terugweg hetzelfde verhaal en onderweg even de Volvo Dealer gebeld of ze een nieuwe hadden.
Daar aangekomen: klep open, knapperend vuurtje, water... bezorgde omstanders "er brand iets hoor meneer", "Ja weet ik, dankuwel" en naar binnen gelopen (er zat toch niks brandbaars in de buurt van het uitlaatspruitstuk) Aan de balie vroegen ze of ze mijn motorruimte even moesten schoonspuiten in hun wasstraat.
Na een enorme olielekkage had ik dus een schonere motorruimte dan ooit...

Daarna snel doorgereden naar mijn volgende sollicitatiegesprek en met een goeie baan op zak terug naar huis!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik liep naar buiten en het viel mij op dat de de straat vol stond met witte rook nadat hij weg reed.
?cht zo dichte witte rook. Zijn uitlaat was net zo'n rook kanon.
Wat had hij gedaan?
Hij dacht van 'laat ik mijn olie eens bijvullen' en gooide zo'n hele bus van een liter in zijn motor. :humor:
Maar niet getreurd, samen hebben wij zijn blok leeg laten lopen en de juiste hoeveelheid er in gedaan. Het duurde nog enkele KM voordat hij geen witte rook achter zich had.
- V300 register
- Verbannen
-
de olie werd inderdaad heel mooi opgezogen, het was alleen het verkeerde slangetje

was ook een behoorlijk rookgordijn toen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Laatst had ik de accu leeg. Startkabels, choke uit en starten maar! Daarna flink op toeren gehouden, en dat met een vochtige koude motor. Man man man, w?t een rookgordijn. Blauw-/grijsachtig met een plukje zwart bij gas:woei:
- V300 register
- Verbannen
-
Eerstvolgende file dikke rook onder de motorkap. Iets te strak aangedraaid dat kleppendeksel:D... alles zeek bij de zijkant er uit..
Verder nooit hele stomme dingen gedaan, want zo veel heb ik niet gesleuteld.