Recessie?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2010 22:57 #845791
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?
Dat hoor ik van mijn baas ook ja. Die heeft al eens iets van 24 man in dienst gehad (montageploegen) en dat heeft hem 10 jaar van zijn leven gekost... Nu huurt hij ze in, dan werken ze tenminste voor hun geld...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-09-2010 23:09 #845792
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Mja, ik werk ook voor een detacheerder, nergens last mee. Niet alle detacheerders zijn boefjes.
Feit is wel natuurlijk, dat je in deze tijd gewoon een speelbal bent als je geen vast contract hebt. En dan maakt het opeens niet zo heel veel uit of het nou een detacheerder is of een "vaste" werkgever
Feit is wel natuurlijk, dat je in deze tijd gewoon een speelbal bent als je geen vast contract hebt. En dan maakt het opeens niet zo heel veel uit of het nou een detacheerder is of een "vaste" werkgever

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2010 08:12 #845809
door V300 register
Bij mij idem: ruim twee jaar voor dezelfde 'klant' gewerkt en nu kan ik gaan. Niet dat ze me niet nodig hebben, maar er is 'gewoon' geen geld. Wel 70 miljoen eigen reserve en dan 6 miljoen willen bezuinigen. Ik krijg wel een andere opdracht, maar het is wel jammer van waar ik de afgelopen tijd in heb ge?nvesteerd. Ik ben wel blij dat de cashflow gewoon doorgaat.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2010 08:27 #845810
door V300 register
Bij welke detacheerders zitten jullie dan? Ik lijk steeds op detacheerders uit te komen met een werkwijze die niet echt bij me past.
P.S. Jeroen, bedankt voor de PB, ik heb actie ondernomen.
P.S. Jeroen, bedankt voor de PB, ik heb actie ondernomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2010 09:47 #845818
door V300 register
Ik stuur je een PB.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2010 16:28 #845852
door V300 register
Vaag, de ene dag is het einde opdracht, volgende werkdag einde baan, 3e dag heb je een opdracht als ZZP'er te pakken. yeehaa!
Soms dwingt het leven je tot stappen die je al langer wilde maken. Nu hopen dat dit vast te houden is... :halo:
Soms dwingt het leven je tot stappen die je al langer wilde maken. Nu hopen dat dit vast te houden is... :halo:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2010 16:28 #845853
door V300 register
Mooi zo! Succes ermee.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2010 18:05 #851870
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?
Balen... Mijn werkgever is failliet...
Niet vanwege de recessie, maar omdat een grote opdrachtgever (project van 3 miljoen, dat is voor een bedrijf met 4 man een enorm project) en onze leverancier, waarvoor wij de enige dealer in Nederland waren samen een gemeen spelletje hebben gespeeld. Omdat onze leverancier liever direct wilde gaan verkopen in NL hebben ze hebben over het afgelopen jaar de prijzen flink verhoogd. Hierdoor haalden wij na verloop van tijd geen enkel werk meer binnen omdat we veel duurder waren dan onze concurrent. De bewuste opdrachtgever hield ons aan het lijntje doordat het project zogenaamd elke keer vertraging opliep waardoor wij niet aan het werk konden en de eerste betalingstermijn (een whopping ? 1.000.000,-) niet ge?nd kon worden.
Nu gaan onze leverancier en onze opdrachtgever het onderling uitvoeren...
Enorm jammer, het was ondanks de crisis een bijzonder goed lopend en groeiend bedrijf. Nu is dat helemaal kapotgemaakt omdat iemand anders iets meer geld wilde verdienen...
Ik heb ondertussen al wel weer 3 mogelijke nieuwe banen, dus ik kom er wel. Wij wisten het al een poosje, maar ik mocht er uiteraard nog niks over zeggen. Mijn baas is w?l alles kwijt, zelfs zijn pensioen wordt nu waarschijnlijk opge?ist door de bank.
Niet vanwege de recessie, maar omdat een grote opdrachtgever (project van 3 miljoen, dat is voor een bedrijf met 4 man een enorm project) en onze leverancier, waarvoor wij de enige dealer in Nederland waren samen een gemeen spelletje hebben gespeeld. Omdat onze leverancier liever direct wilde gaan verkopen in NL hebben ze hebben over het afgelopen jaar de prijzen flink verhoogd. Hierdoor haalden wij na verloop van tijd geen enkel werk meer binnen omdat we veel duurder waren dan onze concurrent. De bewuste opdrachtgever hield ons aan het lijntje doordat het project zogenaamd elke keer vertraging opliep waardoor wij niet aan het werk konden en de eerste betalingstermijn (een whopping ? 1.000.000,-) niet ge?nd kon worden.
Nu gaan onze leverancier en onze opdrachtgever het onderling uitvoeren...
Enorm jammer, het was ondanks de crisis een bijzonder goed lopend en groeiend bedrijf. Nu is dat helemaal kapotgemaakt omdat iemand anders iets meer geld wilde verdienen...
Ik heb ondertussen al wel weer 3 mogelijke nieuwe banen, dus ik kom er wel. Wij wisten het al een poosje, maar ik mocht er uiteraard nog niks over zeggen. Mijn baas is w?l alles kwijt, zelfs zijn pensioen wordt nu waarschijnlijk opge?ist door de bank.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
31-10-2010 19:19 #851874
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Recessie?
Heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan Jeroen, je zat er waarschijnlijk net weer helemaal lekker in, kun je weer overnieuw gaan beginnen...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2010 21:10 #851880
door V300 register
Goeiedagschotel. Het zit jou ook niet echt mee he, Jeroen.
Succes maar weer.
Succes maar weer.
Moderators: Mark Smeets