Recessie?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-07-2010 22:00 #840641
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Recessie?
mijn schoonvader moet er uit,na ruim 30 jaar er gewerkt te hebben bij tnt post..nog 2 jaar werken bij tnt en dan kan mijn schoonvader verplicht weer soliciteren..echt een kolere streek van tnt..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2010 23:06 #840667
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Recessie?
Oude arbeidsvoorwaarden, te duur etc. Als werk nauw eens meer gezien werd als een functie in een samenleving om elkaar tegen redelijke vergoeding te helpen en vooral met respect voor ervaring, leven en welzijn van elk lid van de samenleving dan zou je schoonvader misschien een kans hebben.
In de meeste gevallen heeft het bedrijf (lees managers en directeuren) slecht gepresteerd in de aansturing immers er is niet voldoende uitbreiding/groei gerealiseerd of er is niet tijdig omgeschoold oid. Ook bij verdere automatisering en andere productieveranderingen zouden er voor de werknemers kansen gecre?erd kunnen worden, die het bedrijf ook weer verder kan helpen.
In de meeste gevallen heeft het bedrijf (lees managers en directeuren) slecht gepresteerd in de aansturing immers er is niet voldoende uitbreiding/groei gerealiseerd of er is niet tijdig omgeschoold oid. Ook bij verdere automatisering en andere productieveranderingen zouden er voor de werknemers kansen gecre?erd kunnen worden, die het bedrijf ook weer verder kan helpen.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-07-2010 23:19 #840675
door J. Ruiter
mijn schoonvader had de kans om opnieuw naar school te gaan voor de volgende cursus.,vrachtwagenchauffeur.,buschauffeur.,beveiliger.,en de ict..mijn schoonvader doet er alles voor om nog enigzins het naar zijn zin te hebben daar.,het wordt nu wel beetje bij beetje moeilijker..de modernisering van tnt en het 'te duur zijn'is een van de redenen om mijn schoonvader te ontslaan na ruim 30 jaar trouwe dienst..de postbranche ligt nu helemaal open voor ieder die dit wil doen.,net als de tnt post pakketservice.,koop een busje en je kan voor de tnt pakketservice werken als zzp'er..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2010 23:28 #840680
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Recessie?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-07-2010 23:47 #840683
door J. Ruiter
wordt morgen een warme dag voor de wandelaars..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 17:54 #842186
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Met de recessie lijkt het voor de ICT'ers mee te vallen. Woensdag zoveelste bedrijf aangeschreven (na telefoontje naar het bedrijf) en binnen 20 min een uitnodiging voor een gesprek. Vrijdag gesprek gehad (na vorige week bij 2 bedrijven gesproken te hebben, beide afgeketst) en bij thuiskomst bleek een ander bedrijf intresse genoeg te hebben om te hinten naar een aanbod komende maandag (nadat ik de vorige ronde het aanbod had aangenomen en voor start alsnog had afgeslagen) en dezelfde middag van het bedrijf waar ik op gesprek ben geweest een aanbod, opdracht, telefonische intake x2 en vanochtend een bevestiging van de inzet. (terwijl we nog onderhandelen over het contract) Tegenbod gedaan en het lijkt er op dat het geaccepteerd is en ik dinsdag kan beginnen.
Lijkt, dat onderstreep ik nog even... even afwachten wat er echt uitkomt. Het lijkt er op dat na 3 weken ik weer een baan heb. (Maar goed ook, dure vakantie zo en veel te druk)
Lijkt, dat onderstreep ik nog even... even afwachten wat er echt uitkomt. Het lijkt er op dat na 3 weken ik weer een baan heb. (Maar goed ook, dure vakantie zo en veel te druk)
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
07-08-2010 18:16 #842190
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Recessie?
voor mij helemaal geen recessie. Na 3 half jaar contracten bij mijn bijbaantje ontslagen. En nu kan ik bij hetzelfde bedrijf voor ruim 2 euro meer per uur beginnen! 
Nouwja bijna hetzelfde bedrijf, eest deed ik via Meex schoonmaken in de koelcellen van Van Brussels, en nu ga ik vlees rondbrengen voor Van Brussels zelf in een busje of vrachtwagen. Dus beter werk en beter loon. Ik kan alleen maar zeggen, DANKJEWEL voor mijn ontslag baas!

Nouwja bijna hetzelfde bedrijf, eest deed ik via Meex schoonmaken in de koelcellen van Van Brussels, en nu ga ik vlees rondbrengen voor Van Brussels zelf in een busje of vrachtwagen. Dus beter werk en beter loon. Ik kan alleen maar zeggen, DANKJEWEL voor mijn ontslag baas!

- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 18:21 #842192
door J. Ruiter
recessie?ik merk er helemaal niets van..word er alleen maar drukker door de zogenaamde"recessie"..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 18:30 #842193
door V300 register
Dat is goed nieuws, Jan!
Succes komende week, hopen dat het nu wel definitief is!
Succes komende week, hopen dat het nu wel definitief is!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 18:50 #842195
door V300 register
Bedankt, ik zit meteen op opdracht en de proeftijd valt geheel in de opdracht. Na de proeftijd heb ik een vast contract. Als het geheel mee zit zelfs tegen exact het salaris dat ik wilde.
Moderators: Mark Smeets