Recessie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 13:58 #842330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Recessie?
Ok, 2 aanbiedingen, beide identiek en 2 uur na elkaar. De eerste aangenomen. In deze situatie is 'eerst komt eerst maalt' in mijn ogen logisch. (en dit voelde beter)

Woensdag beginnen. Overigens was het niet de partij die de opdracht had die 'm geworden is. (maar ik begin wel woensdag op die opdracht)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 18:35 #842359 door V300 register
Gefeli!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 19:57 #842582 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?

huysmans;152045 schreef : Woensdag beginnen. Overigens was het niet de partij die de opdracht had die 'm geworden is. (maar ik begin wel woensdag op die opdracht)

Dus je hebt nu een baan + een extra opdracht?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2010 23:05 #842607 door V300 register
Mooi! Gefeliciteerd!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2010 09:09 #842722 door V300 register

Bodejodel;152307 schreef : Dus je hebt nu een baan + een extra opdracht?

Ik heb nu een baan bij het bedrijf waar ik wilde werken. Die wilde me per 1-9 aannemen of eerder als ze eerder een opdracht hadden. Nu wilde het geval dat het 2e bedrijf de opdracht had en daar per direct iemand voor nodig hadden. Het 1e bedrijf voelde gewoon beter, maar de opdracht was te uitdagend.

De laatste 2 keer heb ik op verstand gekozen en tegen m'n intu?tie in. Ik weet wat dat me opgeleverd heeft, vandaar deze keuze. (en het is nog goed uitgekomen ook, incl ene kleine bonus om me wat later aan te kunnen nemen, die ik nu alsnog krijg ;D )

Dutchie;152332 schreef : Mooi! Gefeliciteerd!

Bedankt.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2010 10:53 #842723 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Recessie?
Goed bezig dus!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2010 11:26 #842730 door V300 register
Best wel, uitdaging, bedrijf dat goed voelt en geen ww meer. Ik wist dat er een maximum aan de ww zat, maar niet dat men dat maximum neemt zodra je meer verdient, daar 25-30% afhaalt, dan 8% eraf voor vakantiegeld en dat dan je ww wordt. De ww is niet gemaximaliseerd, maar het inkomen waar je ww over krijgt. (ik ben benieuwd hoe dat met de ww premie zit, is die dan ook gemaximaliseerd?)

Ik zou haast zeggen dat het tijd wordt werkgever en staat tussen m'n inkomen uit te schoppen. (ik mocht willen dat dat mogelijk was ;D)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2010 14:28 #842760 door V300 register
in Amerika, ja hoor.

nadeel is alleen dat staat en werkgever dan ook tussen jou en essenti?le gezondheidszorg en andere vitale diensten uit geschopt blijkt te zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2010 20:14 #842773 door V300 register
No way dat ik naar Amerika wil, al gaan we met het zorgstelsel die kant op. (en komen de amerikanen naar ons oude stelsel...) Freelancen wordt met de dag slimmer. (of snijden in de uitgaven en zorgen dat je onder de ww grens blijft danwel de rest spaart oid)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2010 17:13 #842946 door V300 register
Ik doe het maar even in het recessie-topic:

- Ik heb meer dan drie maanden geleden in totaal drie jaar gewerkt voor een werkgever, al dan niet via uitzendbureau, iig drie keer tijdelijk contract.

- Ze boden mij geen vast contract aan - toen nog wettelijk verplicht na drie keer tijdelijk (ook onder 27 jaar oud) - gewoon omdat ze geen nieuwe vaste contracten meer 'uitdeelden', ondanks mijn maximale beoordeling (van rechtswege dus). Dus ik moest vertrekken.

- Ze vertelden mij dat ik over drie maanden weer terug kon komen via het uitzendbureau, omdat dat de wettelijke minimale termijn is. Mijn teamleider is een goeie gast en wil(de) me graag terug hebben.

- Echter, nu hoor ik van het uitzendbureau dat de termijn zes maanden is, maar dat is volgens mij poeppraat (ik hoorde ook gekibbel op de achtergrond, discussie...)

Weten jullie hier iets van? Ik kan het maar moeilijk vinden op internet.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC