Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;196012 schreef : In Nederland heb je van alles wat...wij hebben hier in Utrecht nog altijd 1 container waar alles in mag. Bij m'n ouders wordt plastic wel apart opgehaald, maar die betalen weer per kliko restafval (gewicht geloof ik), daardoor wordt plastic scheiden weer iets interessanter (maar wat weegt het nou?). GFT kan apart opgehaald worden (ik geloof ook tegen betaling), maar dat doet niemand, dat flikker je gewoon op het land of in de bosjes (en terecht als je daar de ruimte voor hebt). Bijwerking is wel dat een heleboel mensen uit het dorp GFT in grote plastic zakken in het Zwolse bos dumpen.
Glas en papier breng ik netjes weg, dat is ook zo'n ingeburgerde handeling. Maar ik weet niet wat ik doe als er straks geen statiegeld meer zit op die flessen...misschien blijf ik ze toch naar de supermarkt brengen, maar het kan zo zijn dat ik denk: die fles kan best nog bij deze vuilniszak ingepropt worden. Ik betaal me toch al scheel aan gemeenteheffingen, dus ze scheiden die fles maar weer in de fabriek.
Nee hoor. je ouders betalen per lediging, iedereen die roept dat er een weegsysteem op de vuilnisauto zit kletst uit zijn of haar nek. Er zit een chip met de eigenaar gegevens in de kliko, die wordt gelezen door de vrachtwagen, en die gegevens worden dan weer opgeslagen en verwerkt. En 1 maal per jaar komt dan de afrekening, waarin dus ook wordt vemeld hoevaak de grijze aan de weg is gezet. Het tarief in Heerde weet ik niet (wordt door de Rova opgehaald trouwens) maar in Apeldoorn is dit inmiddels 7,50? per lediging voor een 240liter kliko.
Dan wordt het vanzelf interresant om te gaan scheiden, en dus allerhande soorten afval in te leveren op de verschillende winkelcentra's, alwaar het dan weer gescheiden opgehaald kan worden door grote kraanwagens. (waaronder ik dus ook:yesyes:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;196069 schreef : D'r komt hier net een volvo 850 of V70 Classic station door de straat rausen. Volgens mij volledig zonder uitlaatsysteem. 'k dacht even dat er een enorme tractor aankwam
It wasn't me;)
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Arjen850;196165 schreef : It wasn't me;)
maar dan wel een tractor met 5 cylinders, turbo en cruise-control natuurlijk :+
- V300 register
- Verbannen
-
Gisteren heb ik een ronde gereden met de auto, gewoon nergens naar toe maar gewoon rijden. Heerlijk om te doen.
Vandaag op mijn werk een paar meiden die me hadden zien rijden, waarvan ??n vroeg of ze niet een keer mee mocht rijden om ook eens mee te maken wat er zo speciaal is aan die auto
Ze vond het zo leuk dat ik zo'n moeite doe voor en plezier heb van zo'n auto, dat ze dat zelf ook eens wil beleven.Mooi dat zulk vrouwvolk bestaat :worship:
Iets doen de petjes in de Golfjes dan toch niet goed :+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
overigens scoor ik niet echt meer met de 340T, maar dat komt meer omdat dat ding al een behoorlijke reputatie opgebouwd heeft hier in de omgeving
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien vinden vrouwen trage dingen leuker, die vooral weinig geluid maken. Dan zit je met dat vehikel van mij in elk geval goed :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
M'n R even lenen?:lol:AvdAkker;196248 schreef : die "petjes" van vroegaaah zijn inmiddels al bijna opa's die in het bejaardentehuis zitten.
overigens scoor ik niet echt meer met de 340T, maar dat komt meer omdat dat ding al een behoorlijke reputatie opgebouwd heeft hier in de omgeving
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als je te snel rijdt dan zijn ze natuurlijk te druk met praten en zo :+ Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-