Thread zonder onderwerp :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-03-2012 23:07 #901534 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

Jos360;196001 schreef : Hier in .be heb je naast je gewone huisvuilzakken ook een blauwe zak voor alle plasticafval. Colaflessen en dergelijke hebben dus geen statiegeld maar gaan gewoon in het huisvuil in de aparte zak. 2 keer per week wordt het spul opgehaald.
Ideaal zeg ik.

Euuh dat is hier ook?? Wij hebben 2 containers, rest en GFT EN daarnaast nog eens ??n keer per twee weken plastic zakken voor het plastic. En oud papier. Dus eigenlijk ook al 4 dingen en dan kun je glas nog weg brengen en blik (ijzer) naar de oud ijzer boer om de hoek. Zijn dus ook al 6 dingen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 23:18 #901535 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Thread zonder onderwerp :D

Lucluc;196007 schreef : Is het trouwens iedereen ontgaan dat men de belastingvrijstelling voor oldtimers weer wil afschaffen?

Wait whut?
Met zulk nieuws kunnen me die 8 zakken met verschillende soorten plastic ook niks meer schelen, dan gooi ik het wel allemaal op het binnenhof neer...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 23:20 #901536 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
In Nederland heb je van alles wat...wij hebben hier in Utrecht nog altijd 1 container waar alles in mag. Bij m'n ouders wordt plastic wel apart opgehaald, maar die betalen weer per kliko restafval (gewicht geloof ik), daardoor wordt plastic scheiden weer iets interessanter (maar wat weegt het nou?). GFT kan apart opgehaald worden (ik geloof ook tegen betaling), maar dat doet niemand, dat flikker je gewoon op het land of in de bosjes (en terecht als je daar de ruimte voor hebt). Bijwerking is wel dat een heleboel mensen uit het dorp GFT in grote plastic zakken in het Zwolse bos dumpen.

Glas en papier breng ik netjes weg, dat is ook zo'n ingeburgerde handeling. Maar ik weet niet wat ik doe als er straks geen statiegeld meer zit op die flessen...misschien blijf ik ze toch naar de supermarkt brengen, maar het kan zo zijn dat ik denk: die fles kan best nog bij deze vuilniszak ingepropt worden. Ik betaal me toch al scheel aan gemeenteheffingen, dus ze scheiden die fles maar weer in de fabriek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-03-2012 23:24 #901538 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D

ZwerverRoodbaard;196011 schreef : Wait whut?
Met zulk nieuws kunnen me die 8 zakken met verschillende soorten plastic ook niks meer schelen, dan gooi ik het wel allemaal op het binnenhof neer...

stond ook op het 700 forum. Heb het maar half gelezen, maar volgens mij had weer een of andere minister een idee. Was niet zo schokkend (dacht ik).

edit:

Staatssecretaris Atsma van Milieu wil het belastingvoordeel voor oude, vervuilende auto's afschaffen. Het gaat om oudere auto's die worden gebruikt voor woon-werkverkeer en veel roet en fijnstof uitstoten. Atsma gaat overleggen met zijn collega Weekers van Financi?n, die over belastingen gaat.
Voor klassieke oldtimers ouder dan 30 jaar die mensen vaak als tweede of derde auto hebben, blijven de fiscale voordelen zoals lagere wegenbelasting, bestaan.
Binnensteden
Atsma (CDA) zei gisteren in de Tweede Kamer dat hij zwaar vervuilende auto's uit de binnensteden wil weren, bijvoorbeeld door het instellen van milieuzones.
In onze buurlanden zijn binnensteden al verboden voor vervuilende auto's. Mede daarom worden er jaarlijks tienduizenden van die auto's in Nederland ge?mporteerd.
Bron: NOS

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 23:26 #901539 door V300 register

Lucluc;196007 schreef : Is het trouwens iedereen ontgaan dat men de belastingvrijstelling voor oldtimers weer wil afschaffen?

Helemaal ontgaan!? Wat is er aan de hand? Zo kunnen we bezig blijven in de Volvoice met corrigeren.

Goed voer voor belastingvrijstelling-topic...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 23:39 #901541 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
dat voorstel is alweer afgewimpeld. totale inzin ook natuurlijk, wat evt wel zin zou hebben is een import tax op oldtimers, je moest is weten hoeveel belastingvrije mercedes 190e diesels er geimporteerd zijn vorig jaar!! met een import tax kun je weer scheiden, is er een vaste groep oldtimers die alleen door liefhebbers kan groeien

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2012 06:30 #901542 door V300 register
Jep daar gooiden ze je nou dood mee!

In verschillende Duitse steden kom je zonder,of met een rode emissie sticker op de voorruit,al helemaal de binnensten niet meer in!En wat nou als je daar woont.....Dan hebbie dus pech.Of je ruimt die Babybenz of je superzuinige,niet vooruit te branden Golfje2 diesel maar op,of je parkeert maar buiten de milieuzone............!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2012 06:35 #901543 door V300 register

Jos360;195995 schreef : Zonder gordel rijden is niet asociaal, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf (en je dierbaren) mee ?ls het mis gaat.
Te hard rijden zodat het asociaal wordt mogen zo ook streng straffen.

En rotzooi op straat gooien heb je jezelf nooit mee en alleen anderen. (blijkbaar geef je er zelf niks om dus tja...) Dat is dus ?cht asociaal (en onnodig ook nog).

Dank voor je compliment Jos, maar ik heb het niet over die fles die op straat wordt gegooit maar over dat enorme verschil van 90 naar 400. Ik bedoel te zeggen dat wanneer we alle boetes met deze persentages gaan verhogen we met z`n alle wel heel erg op moeten gaan letten dat we geen foutjes meer maken want dan moet je op passen dat je aan het eind van de maand nog wel wat te eten kunt kopen. Als je dan voor wildplassen een bekeuring krijgt van 400 euro of door rood fietsen/lopen /rijden 600 euro.... Maar iedereen mag natuurlijk daar zijn eige mening over hebben en heb dan ook al spijt dat ik het hier op het forum heb gezet. Dit geeft blijkbaar een verkeerde indruk over mij. Ik vind mij zelf namelijk niet aso en leer mijn kinderen netjes hun rotzooi weg te gooien (in een prullenbak natuurlijk.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2012 08:49 #901544 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D

v0lv0freak;196014 schreef : stond ook op het 700 forum. Heb het maar half gelezen, maar volgens mij had weer een of andere minister een idee. Was niet zo schokkend (dacht ik).

edit:

volgens mij wordt hiermee bedoeld het voordeel voor de 15+jaar oude auto's icm ondernemers en bijtelling.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2012 11:37 #901548 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D
ik een fris hoofd (kapper)
en een frisse volvo (wasstraat)

kijk dan! wat een beauty :)

Moderators: Mark Smeets