Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 21:17 #901519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Als ze die verschillen op alle boetes gaan invoeren hebben ze zo een overschot aan Euro`s ipv een tekort. Dan kunnen ze de pensioen tekorte ook snel aanvullen en een fix bedrag bonus uit keren aan iedere pensioengerechtigde!

Buiten het fijt dat mensen hun rommel moeten opruimen zijn dit toch geen normale verhogingen meer????

Je mag ook niet zonder gordel of te hard rijden, da`s ook asociaal. Maar om mensen nou een week salaris af te troggelen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 21:36 #901520 door V300 register

nijmegenleeft;195994 schreef : Als ze die verschillen op alle boetes gaan invoeren hebben ze zo een overschot aan Euro`s ipv een tekort. Dan kunnen ze de pensioen tekorte ook snel aanvullen en een fix bedrag bonus uit keren aan iedere pensioengerechtigde!

Buiten het fijt dat mensen hun rommel moeten opruimen zijn dit toch geen normale verhogingen meer????

Je mag ook niet zonder gordel of te hard rijden, da`s ook asociaal. Maar om mensen nou een week salaris af te troggelen?

Zonder gordel rijden is niet asociaal, daar heb je uiteindelijk alleen jezelf (en je dierbaren) mee ?ls het mis gaat.
Te hard rijden zodat het asociaal wordt mogen zo ook streng straffen.

En rotzooi op straat gooien heb je jezelf nooit mee en alleen anderen. (blijkbaar geef je er zelf niks om dus tja...) Dat is dus ?cht asociaal (en onnodig ook nog).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 22:14 #901525 door V300 register
Zucht, wat is er nu weer mis met statiegeld? Dat werkt toch prima? Wie brengt die shit nou niet terug naar de supermarkt? Dat is toch helemaal ingeburgerd?! Ik snap er helemaal niks van.

En dan die 'wij-houden-echt-wel-rekening-met-het-milieu'-overcompensatieboete van 400 euro. Zwerfvuil staat vast weer in een ??n of andere irritatie-top-10. Er zijn ernstigere overtredingen, maar daar denken de meeste Nederlanders niet aan als ze om iets gevraagd wordt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 22:23 #901526 door V300 register

punkazz;196000 schreef : Zucht, wat is er nu weer mis met statiegeld? Dat werkt toch prima? Wie brengt die shit nou niet terug naar de supermarkt? Dat is toch helemaal ingeburgerd?! Ik snap er helemaal niks van.

En dan die 'wij-houden-echt-wel-rekening-met-het-milieu'-overcompensatieboete van 400 euro. Zwerfvuil staat vast weer in een ??n of andere irritatie-top-10. Er zijn ernstigere overtredingen, maar daar denken de meeste Nederlanders niet aan als ze om iets gevraagd wordt.

Hier in .be heb je naast je gewone huisvuilzakken ook een blauwe zak voor alle plasticafval. Colaflessen en dergelijke hebben dus geen statiegeld maar gaan gewoon in het huisvuil in de aparte zak. 2 keer per week wordt het spul opgehaald.
Ideaal zeg ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 22:34 #901527 door V300 register
Dat lijkt me ook prima, maar als ik kijk hoe in NL het afval wordt opgehaald, vergt dat weer een grote reorganisatie ben ik bang. Lijkt me niet de oplossing, maar als het makkelijk kan: doen. Naar mijn mening was er ook helemaal geen groot probleem.

Inzameling van een statiegeldfles kost de producent 6 cent, dat is 4,5 cent duurder dan een normale fles.

Ik denk dat dat apart inzamelen door de gemeente net zoveel duurder zal zijn, de enige 'oplossing' lijkt dat het wordt afgeschoven op het (op eigen initiatief) terugbrengen door de burger, ja, dat werkt...:hmmz2:

Vervolgens wordt gezegd:

Bedrijven stellen jaarlijks 20 miljoen euro beschikbaar voor gemeenten om eventueel extra zwerfvuil aan te pakken.

Daar kun je weer 444,44 miljoen statiegeldflessen van inzamelen. Ik heb geen idee of dat in de buurt komt van het jaarlijkse aantal, zal wel niet, maar het is in ieder geval een hele hap uit het totaal. Daarnaast zal de gemeente er ook nog wat geld bijstoppen...

En gaat het 'kwartje' er straks echt vanaf?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 22:41 #901529 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Vorig jaar in Duitsland 8 emmers naast de tent om afval te scheiden. Ik vind afval scheiden niet erg maar om 8 verschillende dingen te sorteren.....

Wij hadden het sorteersysteem van 2 daar verzonnen, brandbaar en niet brandbaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 22:44 #901530 door V300 register
En vervolgens hoefde alleen nog het niet-brandbare spul opgehaald te worden. ;)

In Zwitserland zijn ze pas streng joh! Niet normaal. Als je (als buitenlandse werknemer) je huisvuil - iets van 4 categorie?n - verkeerd aan de weg zet, wordt er gedreigd met stopzetten van je werkvergunning! En niet na 2 of 3 keer, nee na de 1e keer! En dan heb je per ongeluk een stuk karton bij het normale vuil gezet. Nee, in zo'n land wil ik liever niet leven hoor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2012 22:46 #901531 door V300 register
Wederom symboolpolitiek. Oh wat zijn ze streng met straffen zeg! Net zoals het rookverbod.... wordt totaal niet gehandhaaft! Zo kan ik ook streng zijn als het alleen op papier hoeft.

Is het trouwens iedereen ontgaan dat men de belastingvrijstelling voor oldtimers weer wil afschaffen?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 22:50 #901532 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Het rookverbod gaan ze alleen controleren bij eumnig grote feesten.

Op mijn werkplek zijn de uitlaatgassen schadelijker dan zon peuk.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2012 23:04 #901533 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja, ehm volgens mij is het dan cummulatieve ellende. En het vervelende is dat ieder lichaam weer een ander niveau van ellende kan doorstaan.
In het verpleeghuis waar ik werkte, als verpleegkundige, zal ik een voormalig topvoetballer met een zuurstofapparaat rondlopen. Het ging ooit zo goed met hem, maar ja, dat roken......dat was toch "normaal".

Moderators: Mark Smeets