Thread zonder onderwerp :D
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
volvofiel;112778 schreef : Hmm... net belde moeders op, ze (pa en ma) stonden bij Toul bij een tolpoortje, door een actie van m'n vader sloeg de motor af en wilde niet meer aanslaan. Accu leeg.
Grote file erachter, met een aantal man auto + caravan naar de kant geduwd, startkabels erbij, auto sloeg meteen aan. Gauw weer verder gereden, alle verlichting uit, koelkast van de caravan eraf, alle andere verbruikers uit (behalve de airco natuurlijk).
Vanmiddag op de overnachtingscamping gaan ze op jacht naar een nieuwe accu. Mag ook wel na een jaartje of 5.
Tja, sleurhut achter de auto (met opgevoerde koelkast en vriezer), alle kermisverlichting aan, navi, radio, etc., en dat op een accu die eigenlijk al vervangen had moeten worden...
Maar goed dat het niet in het zuiden is gebeurd met dik 30 graden, dan was de turbo opgeblazen...
Gistermiddag op de overnachtingscamping ANWB gebeld, die stuurde direct een D?pannage-wagen langs. Die man probeert te starten (wat dus niet lukt), en zegt vervolgens "Batterie kaputt" :humor:
Meteen een nieuwe accu erin en na een kwartiertje was alles weer in orde. Dat gedoe trok wel veel bekijks

Totale kosten vallen ontzettend mee, en daarvan wordt ook nog eens de helft vergoed (accu = slijtagedeel, wordt dus niet vergoed)!
In de winkel kun je (in NL) voor zo weinig geld ?cht geen 74 amp?re accu kopen.
Als het goed is, zitten ze nu al ergens bij Lyon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Joos, ik hoop dat je rechtsbijstand geregeld voor je auto hebt afgesloten, met pechverhelping... Anders zou ik zeker een korte polis zoeken en onmiddellijk bestellen, je moet er niet aan denken dat je zomaar ergens komt te staan...
Ik bestel de mijne vanavond, 80euro, voor een heel jaar, overal in Europa bijstand...
Voor dat geld laat ik mijn vakantie niet verknallen hoor!
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;112866 schreef : Ik bestel de mijne vanavond, 80euro, voor een heel jaar, overal in Europa bijstand...
Voor dat geld laat ik mijn vakantie niet verknallen hoor!
Kijk goed of ze ook je 340 willen repatri?ren! Ik neem iig een kopie van het taxatierapport mee. Ik ga ook nog even navragen bij de ANWB, want dat gezeik dat met de rode 1700 in Frankrijk is geweest wil ik niet ook hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij geen enkele verzekeringsmaatschappij doen ze het trouwens zomaar vrijblijvend! En eerlijk gezegd, ga ik dan geen 200 euro extra neerleggen om het wel te laten doen! Voor dat geld haal ik hem dan wel zelf op!
Taxeren moet ik idd ook nog laten doen, maar dat zal pas kunnen nadat de schade van de aanrijding hersteld is en dat zal maar net voor de vakantie zijn! Eigenlijk moet ik het wel doen, maarja...
wat had je trouwens voor gezeik met je rode dan?
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;112868 schreef : wat had je trouwens voor gezeik met je rode dan?
Niet mijn auto.... er is een uitgebreid topic over.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het is gewoon duimen dat alles goed gaat, verder is de verzekering redelijk uitgebreid en hebben we Wegenwacht Europa Service.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik hoop voor jou dat gewoon alles helemaal goed gaat, maar voor mezelf wil ik toch net iets meer zekerheid! Jij kan het je natuurlijk wel permitteren om wat later thuis te zijn, want jij hebt echt vakantie, maar ik werk en verlofdagen zijn na deze vakantie ook gewoon echt OP!
Ik heb net nog een mailtje verstuurd voor een andere verzekering om na te vragen wat de voorwaarden van repatri?ring zijn bij een andere maatschappij, daar kom ik iets duurder uit 125 euro, maar slepen ze ook in belgie vanaf 10km van woonplaats... Das dan ook wel weer handig!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar wees gerust, z?ver laat ik het niet komen. Dan laten we hem staan en halen we 'm later op.
Maar eigenlijk kan ik zeggen dat ik inmiddels best vertrouw op de 345. Hij heeft zich al voor 50 procent bewezen, de andere 50 krijgt hij zodra we op de camping staan
- V300 register
- Verbannen
-
Dat van die kosten vind ik maar raar, de mijne wordt bij elke verzekering hoe dan ook tot aan de garage gebracht, ongeacht wat er scheelt, de kosten voor herstelling en de onderdelen zijn toch sowieso voor mijn rekening!
Het enige wat de verzekering dan nog kan doen, is opsturen van onderdelen indien ze niet voorradig zijn in het land waar je gestrand bent! (dat is dan wel weer voor hun rekening geloof ik!)
- V300 register
- Verbannen
-