Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 00:01 #787184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

antiekeradio;112356 schreef : die rare fransozen hebben gewoon draadloos internet op de camping aangelegd :+

Da komp omdat die rare fransozen ontdekt hebben dat die... eh, hollanders met grote getale het land inkomen en twee vragen hebben bij aankomst;
Kan ik hier netten en wat kost het. :humor:

Sterkte met Oma. ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 08:08 #787194 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Leuk Wouter dat je vakantie toch door is gegaan!

Nu ik die foto's zo zie verheug ik me ontieglijk op mijn vakantie... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 10:03 #787202 door V300 register
Ziet er leuk uit wouter! Ik kan helaas geen foto's invoegen hier op vakantie (iphone) maar als ik terug ben...

Groetjes!!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 10:40 #787204 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D

antiekeradio;112383 schreef : ik knal er even de vakantiefotos 'tot nu toe' tussendoor:

met zo'n trekhaakdop kun je heel de wereld aan, niewaar? :)
[ATTACH]1749[/ATTACH]

gedurende 1 uur 'gridlock' op de westelijke ring van Brussel (van 4 naar 1 strook wegens wegwerkzaamheden, is niet grappig) hadden we veel tijd om naar de metertjes te kijken. Zie o.a. de buitentemperatuurmeter linksboven, deze was tot boven de 40 graden gestegen...
[ATTACH]1750[/ATTACH]

en dan krijgt ook de motor het warm:
[ATTACH]1751[/ATTACH]

uiteindelijk heb ik hem ongeveer op deze stand kunnen houden, door:
- kachel + ventilatie vol aan
- motorkap op een flinke kier dmv 1-liter fles olie
- af en toe pook in neutraal en lichtjes gasgeven tot 1500 rpm, tbv koelwaterstroming

hij heeft niet gekookt maar het scheelde echt niet veel.

iedere keer als we 1 of 2 auto's konden rijden kwam er een ware hittegolf vanuit de motorruimte.

frappant was dat toen we weer konden rijden de temperatuur na enkele kilometers netjes terug in het midden stond.

Misschien kan Anjo een intercooler monteren. Kwa vorm is de combi geslaagd, qua kleuren matched auto niet met caravan. Leuk avontuur zo rondrijden met oltimers. Je zult wel veel bekijks krijgen.
Heb je de flyers van de V300club en DAF club ook bij je?

Er zou een luchtbel in gezeten kunnen hebben, maar dan zou nu je vloeistof nivo gedaald zijn. Misschien is een zelfdenkende vin voor dit soort ritjes een goede modificatie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 13:55 #787216 door V300 register
IC heeft weinig zin bij een non-turbo motor, Erik ;)
Heeft denk ik meer iets te maken met warm + oude motor + misschien toch iets onderbemeten radiator + mogelijk versleten fan? oid? (dat weet Wouter vast zelf beter, hij is tenslotte TC (geweest?))

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 14:04 #787221 door V300 register
In dit geval heb je een uitdaging doordat de wagen wel een draaiende motor heeft (dus opwarmende koelvloeistof) en geen rijwind om de koeling te regelen. (de mechanische fan is alleen ter ondersteuning van de rijwind die er doorheen komt als je rijdt) Ik zou in dit geval kijken naar een electrische fan ter vervanging, die slaat aan op basis van de temp. (en is efficienter, scheelt weer een pk of 2?)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 14:16 #787229 door V300 register
de motor is idd een tikkie heftig voor dit koelsysteem, maar onder normale omstandigheden merk je daar niets van. ik moet er eerlijk bij zeggen dat er meerdere auto's borrelend en stomend aan de kant stonden....

een zelfdenkende fan zou helpen inderdaad, maar dat zal lastig worden om zonder schade aan de auto te kunnen monteren.. ik ben er nog steeds vrij trots op dat ik de 1400 + renix + tachorelais etc heb kunnen monteren zonder 1 gaatje te boren of 1 origineel draadje door te knippen. zou fijn zijn als dat zo kon blijven....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 14:22 #787231 door V300 register
Tem sensor op onderste slang klemmen en dan een die eerder aanschakelt. Fan zou je aan de radiator kunnen klussen, zonder body schade. Is even hobby-bobben, maar dan heb je ook geen gat erbij. ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-07-2009 14:49 #787237 door V300 register
Je hebt inderdaad aftermarket fans die je met een soort van tyraps met weerhaakjes door je radiator heen monteert. Geen gaatjes boren, geen schade waar dan ook, fan weghalen is een kwestie van die plastic dingessen doorknippen. Moet je inderdaad alleen een creatieve manier vinden om de sensor zonder definitieve schade in/aan je koelwatersysteem vast te klussen (vastplakken achterop de radiator ofzo???)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-07-2009 16:39 #787238 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
@Wouter; Wat een prachtplaatjes zeg, die combinatie......NOSTALGIE.

Zal vast even letterlijk en figuurlijk zweten zijn geweest met die koelvloeistoftemperatuur meter die in het rood staat.

Fijne vakantie!

Gr; Wouter.

Moderators: Mark Smeets