Thread zonder onderwerp :D
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bodejodel;76012 schreef : teveel olie? Dat heb ik niet gezegd!
O! Ik dacht dat je dat bedoelde
- V300 register
- Verbannen
-
1 keer klikken is voldoende!!!
ook al duurt het even voordat het verschijnt...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;76189 schreef : Dan regelen ze dat bij VW toch wel iets beter...
De 115 Pk TDI van de Passat van mijn ouders, die ze als occasion hadden gekocht liep na iets meer als 150.000 km ook vast op de snelweg.
Ik had een paar dagen eerder al gehoord dat er een tikje teveel in de motor zat en dat er naar gekeken moest worden... te laat dus...
Fabrieksgarantie was verlopen, zowel qua kilometers als qua jaren.
VW heeft direct uit eigen beweging aangeboden de helft van de kosten (ook zo rond de 5000 euro) voor z'n rekening genomen omdat dit niet hoort te gebeuren bij zo'n jonge auto.
Ligt aan de leeftijd (jaren en KM's) en aanleiding hoeveel coulance ze nog geven. Ook doet het ene merk veel meer als het andere. Er zijn merken die in de coulance periode de motor nog volledig vergoeden, als het onderhoudsinterval correct is en het een bekend probleem is bij de motor.
VW scoort daarin best goed. Peugeot bijvoorbeeld, staat aardig bekend als pinnig. Een auto die een maand na de garantie valt, en een voorbeeldig onderhoudsschema heeft, krijgt vaak maar 20% of iets dergelijks.
Waardoor is de D5 kapot gelopen? Kheb nauwelijks meldingen staan over die motoren...
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;76227 schreef : Waardoor is de D5 kapot gelopen? Kheb nauwelijks meldingen staan over die motoren...
Da's niet bekend, men heeft alleen gecontroleerd of er olie in het carter zat, wellicht door enkel de carterstop te verwijderen.
Klaarblijkelijk was dat het enige wat men gedaan heeft, zo concludeerden ze dat er een ander motor in moest. Waarschijnlijk kijkt men gewoon niet verder om geen kosten te maken.
Verder interesseerde men zich niet erin of mijn collega 'm nu inruilen wilde op een nieuwe XC60, gezien de baggerprijs die voor de defecte XC90 gegeven werd.
Mede door de nogal arrogante houding gaat het schip morgen naar Mensink Denekamp; die is een stuk goedkoper en klantvriendelijker.
De gebruikte motor met 135000 km die de dealer voorstelde was ? 600 duurder dan de gebruikte met 116000 km die Mensink plaatsen gaat.
Wellicht kijkt Mensink ook nog even w??r het aan gelegen heeft.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zie hier de raarste dingen voorbij komen wat dat betreft.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wacht maar tot je legaal in je 343 mag rijden!volvofiel;76240 schreef : Ik fiets elke dag een leuke afstand, weer of geen weer, sneeuw, regen, wind, hagel, alles.
Ik heb vroeger ook heel wat afgefietst, totdat ik in de grote stad ging wonen.
Echt ziek ben ik ook zelden, maar minstens 2 keer per jaar ben ik aan de beurt met het verkoudheidje.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
punkazz;76260 schreef : Wacht maar tot je legaal in je 343 mag rijden!
Maar dan moet 'ie wel starten:+