Thread zonder onderwerp :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 19:04 #737216 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
hij ontkoppelt niet meer?
koppelingsbinnenkabel niet toevalig gebrokuh, trap je met koppeling het pedaal makkelijk in of kun je het pedaal helemaal niet intrappen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 19:06 #737217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

AvdAkker;75513 schreef : hij ontkoppelt niet meer?
koppelingsbinnenkabel niet toevalig gebrokuh, trap je met koppeling het pedaal makkelijk in of kun je het pedaal helemaal niet intrappen?

De koppelingskabel is nog volledig intakt. Door het kijkgat onder in het koppelingshuis kan ik wel zien dat er binnenin iets van beweging is, maar of de koppelingsplaat echt van het vliegwiel komt kun je niet zien doordat de drukgroep in de weg zit (en ik te weinig licht heb)
Het feit dat hij niet ontkoppelt + dat er een rammel in zit lijkt me genoeg om te zeggen dat het beter is dat het even uit elkaar gaat.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 19:23 #737220 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat lijkt me echt heel erg balen. Kun je de motor niet naar voren halen (radiator weg/vin eraf), zodat je net de koppelingsplaat kunt vervangen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 19:29 #737223 door V300 register

Erik;75518 schreef : Dat lijkt me echt heel erg balen. Kun je de motor niet naar voren halen (radiator weg/vin eraf), zodat je net de koppelingsplaat kunt vervangen

Ik heb zo ongeveer alles aan de hele auto al eens vervangen, behalve de koppeling tot versnellingsbak.
Aangezien dat net het spul is dat kapot gaat lijkt het me een goed zaak om dat nu eens open te halen en goed te bekijken

Daarnaast heb ik niet genoeg ruimte om dat te vervangen door alleen de motor naar voren te halen, want ik wil ook alle lagers inspecteren.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 19:30 #737224 door Anjo van den Akker
@jos
ja dan is het idd miss beter om de boel even grondig te inspecteren, ik weet niet of je het vliegwiel losgehad hebt? dit zijn in principe rekbouten en die dienen dan ook direct vervangen te worden, kan zijn dat er een afgebroken is en dat die de koppeling blokkeerd?

@ erik
zou kunnen, maar dan mogen de koelleidingen voor en achter het blok los, bekabeling, spruitstuk etc.. het is heel makkelijk gezegd maar uiteindelijk is de bak los toch veel minder werk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 19:41 #737228 door V300 register

AvdAkker;75522 schreef : @jos
ja dan is het idd miss beter om de boel even grondig te inspecteren, ik weet niet of je het vliegwiel losgehad hebt? dit zijn in principe rekbouten en die dienen dan ook direct vervangen te worden, kan zijn dat er een afgebroken is en dat die de koppeling blokkeerd?

@ erik
zou kunnen, maar dan mogen de koelleidingen voor en achter het blok los, bekabeling, spruitstuk etc.. het is heel makkelijk gezegd maar uiteindelijk is de bak los toch veel minder werk.

Ik heb inderdaad het vliegwiel losgehad en de bouten niet vervangen dat kan het erg goed zijn inderdaad!! Het rammelende geluid leek ook op een bout/moer/ring dat tussen een draaiend deel zit.

Ik ga gewoon de hele aandrijflijn eraf halen en alles incl. boutjes vervangen en volgens het werkplaatshandboek alles op moment aandraaien. Dan moet het goed zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 20:15 #737238 door Anjo van den Akker

Jos360;75526 schreef : Ik heb inderdaad het vliegwiel losgehad en de bouten niet vervangen dat kan het erg goed zijn inderdaad!! Het rammelende geluid leek ook op een bout/moer/ring dat tussen een draaiend deel zit.

Ik ga gewoon de hele aandrijflijn eraf halen en alles incl. boutjes vervangen en volgens het werkplaatshandboek alles op moment aandraaien. Dan moet het goed zijn.

bij het blok dat ik van jou overgenomen heb heb ik het vliegwiel erafgetrokken en daarachter de boel schoongemaakt, toen nieuwe bouten gemonteerd met loctite 243 en daarna op moment getrokken. die lopen nooit meer zomaar los;)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 20:24 #737241 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Thread zonder onderwerp :D
de saus?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 20:26 #737242 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Joepie, ik heb de DVD met daarop ruim 4000 foto's van mijn week met school in Rome ontvangen;D. Alleen maar mijn eigen klas + VWO6. Twee klassen dus. Het was erg gezellig, wat ook blijkt uit de foto's:worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2008 22:14 #737279 door V300 register

AvdAkker;75536 schreef : bij het blok dat ik van jou overgenomen heb heb ik het vliegwiel erafgetrokken en daarachter de boel schoongemaakt, toen nieuwe bouten gemonteerd met loctite 243 en daarna op moment getrokken. die lopen nooit meer zomaar los;)

Ik laat het wel weten wat het geweest is naderhand. Sowieso ga ik na dit advies even het vliegwiel opnieuw monteren..

Moderators: Mark Smeets