ook voor roestpreventie en laswerk

Winter grill

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2012 22:46 #899321 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winter grill
Mijn ervaring is hoe sneller er hete lucht uit de blazers komt hoe eerder ontwasemt. Heel hard koude lucht blazen helpt natuurlijk iets maar niet zo snel. Zeker niet als je ook aan de binnenkant moet krabben...mijn ex-witte 340... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2012 22:50 #899322 door V300 register
H?h? double icescreen all the way . Kan je dan je raampje niet omlaag draaien en gewoon die lagen er uit trappen ><

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2012 22:52 #899323 door V300 register

punkazz;193687 schreef : Mijn remedie tegen vastgevroren slot: blazen in het slot (nee, 't knopje schiet niet omhoog ;))

mastertje;193690 schreef : @punkazz: rofl

Ja rofl zeker, maar vanavond werd het voor de tweede keer bevestigd dat het echt werkt, ok? na 3/4 keer blazen, en nu zit er weer vocht in wat morgen weer is vastgevroren, maar goed. Aansteker op zak en sleuteltje verwarmen helpt ook. Ik vind het altijd wel een uitdaging om zonder hulpmiddelen het slot los te krijgen. Soort survival-gevoel :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2012 22:54 #899324 door V300 register

mastertje;193692 schreef : H?h? double icescreen all the way . Kan je dan je raampje niet omlaag draaien en gewoon die lagen er uit trappen ><

haha, woooowww! :D

hoofd uit raam was een heel normaal tafereel met die witte 340, ik voelde me net een hond :D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2012 09:15 #899338 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Winter grill

General Custom;193677 schreef : Zijn de rubbers voor de voor- en achterruit eigenlijk nog gewoon verkrijgbaar?

Ja, daarvoor moet je even bij de advertenties kijk of met iemand contact opnemen die een oud stuur van een ford in de garage heeft liggen. Hij vraagt zich nog steeds af wat ie met dat ding kan doen?

Als je kachel op de snelweg ook heet (echt hete lucht, niet handwarm) wordt werkt de thermostaat (ook bij blower stand 3). Het kan zijn dat je een thermostaat hebt die bij een iets hogere temperatuur open gaat. Er zijn al twee zekere testen genoemd: het voelen aan de slang en de thermostaat in heet water leggen of met een fohn (voorzichtig) verwarmen. Eigenlijk is heet water met een temperatuurmeter er bij het beste.

Is je koelvloeistof nog in goede staat. Heeft ie nog wel de waarde om bij -20 niet te bevriezen? Als een auto stilstaat moet ie zeker die waarde kunnen halen. Hiervoor heb je een metertje nodig.

Als je auto in de file of bij stilstaan wel heet wordt en niet tijdens het rijden betekend dat voor mij dat de warmte vanuit het blok langzaam doorslaat naar de sensor in het waterpomphuis. Dan blijft de thermostaat verdacht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2012 09:57 #899341 door V300 register
Ik ben nu heel erg blij met mn wintergrilletje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2012 11:01 #899345 door V300 register
@ Erik,

Ik heb de slang gevoeld, en de kachel klopt ook met de thermostaat. Op de snelweg wordt de kachel slechts handwarm. Aangezien zo'n thermostaat haast niks kost vervang ik hem, dan kan ik dat uitsluiten. Van die raamrubbers onthoud ik ;)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2012 19:34 #899377 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Winter grill

Lucluc;193711 schreef : Ik ben nu heel erg blij met mn wintergrilletje!

ik heb er zelf een gemaakt van karton en trekbandjes

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2012 11:01 #899564 door V300 register
Ik heb er ook effe een stuk karton achter gemaakt. Wel grijs gespoten (had geen zwart)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC