ook voor roestpreventie en laswerk
oplossen roest&schade 360 GLE '86
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2008 17:55 #713254
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic oplossen roest&schade 360 GLE '86
Zonet even bij een Focwa schadeherstelbedrijf geweest. Daar hebben we onze ex-340 ook laten herstellen. Gewoon kwaliteit.
Maargoed, wil ik de auto volledig netjes, dus alle schermen, wielkasten, deuken, voorbalk etc mooi en strak, dan kost me dat ? 4000,-. Dan breng ik hem en haal ik hem 2 weken later op. Zij doen dan alles incl. demontage enzo.
Als ik zelf alles demonteer, ramen, raamlijsten, bumpers, lampen, spiegels, bekleding, gewoon alles wat los kan, dan kost het me 1000 tot 1200 euro per kant. Dus 2000 tot 2400 euro in totaal.
Dan wordt het wel helemaal goed gedaan. Er worden nieuwe wielkastranden ingelast, alles uitgedeukt, anti-roest behandeld en nieuwe striping erop.
Ik hoop de auto over anderhalve maand voor de eerste kant weg te brengen. Dan 2 maanden later voor de 2e kant. Of over 3 maanden in 1x. En dan taxeren.
Maargoed, wil ik de auto volledig netjes, dus alle schermen, wielkasten, deuken, voorbalk etc mooi en strak, dan kost me dat ? 4000,-. Dan breng ik hem en haal ik hem 2 weken later op. Zij doen dan alles incl. demontage enzo.
Als ik zelf alles demonteer, ramen, raamlijsten, bumpers, lampen, spiegels, bekleding, gewoon alles wat los kan, dan kost het me 1000 tot 1200 euro per kant. Dus 2000 tot 2400 euro in totaal.
Dan wordt het wel helemaal goed gedaan. Er worden nieuwe wielkastranden ingelast, alles uitgedeukt, anti-roest behandeld en nieuwe striping erop.
Ik hoop de auto over anderhalve maand voor de eerste kant weg te brengen. Dan 2 maanden later voor de 2e kant. Of over 3 maanden in 1x. En dan taxeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2008 20:20 #713268
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic oplossen roest&schade 360 GLE '86
Succes ermee. Het is wel een hoop geld, maar de auto is het waard!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2008 01:03 #713291
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic oplossen roest&schade 360 GLE '86
misschien t?ch eens gaan praten met de familie van de bergh uit Malden...
of had ik je die tip al eens gegeven?
of had ik je die tip al eens gegeven?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2008 11:40 #713307
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic oplossen roest&schade 360 GLE '86
Het lijkt veel geld, 2400 euro. Maar na restauratie en behandeling is het toch eigenlijk een auto in superstaat. Dat is veel slimmer dan je geld in steeds een andere auto steken en er zo 2400 euro door heen te jagen en dan aan het eindigen met een auto die hooguit matig is en waar nog veel te verwachten kosten bij zijn.
Ik ben er ook al lang vanaf gestapt om maar steeds een andere auto voor eigen gebruik te willen. Een investering in een bestaande auto, zoals hierboven beschreven, levert uiteindelijk veel meer effect.
Voor lieden als Doeke zouden we eigenlijk een soort "Goldcard membership" bij de club moeten hebben..........
Ik ben er ook al lang vanaf gestapt om maar steeds een andere auto voor eigen gebruik te willen. Een investering in een bestaande auto, zoals hierboven beschreven, levert uiteindelijk veel meer effect.
Voor lieden als Doeke zouden we eigenlijk een soort "Goldcard membership" bij de club moeten hebben..........
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2008 21:04 #713376
door V300 register
Chapeau dat je dat doet!
Ben HEEL erg benieuwd naar het resultaat!
Ben HEEL erg benieuwd naar het resultaat!
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2008 15:12 #713671
door Doeke Dobma (GAST)
Mijn vader attendeerde mij op schadeherstel/spuitwerker Boersma in St. Annaparochie. Deze zit een paar panden voorbij de zaak waar hij werkt. Hij wist te vertellen dat hij veel oude auto's restaureerde. Aangezien mijn 360 ook al aardig 'oud' begint te worden, maar eens langsgegaan!
Mooi zaakje, gewoon een loods, behalve de naam van buiten weinig te zien. Achter de dichte deur die dienst doet als ingang kom je direct in de loods. Hier stonden meerdere delen van/halve/hele auto's, sommigen pico-bello, anderen onder een dikke laag stof. In het midden open en vrij, aan de linkerkant veel halve auto's en een hele hoop onderdelen en aan de rechterkant twee bruggen waarop oa een in geweldige staat verkerende Trans Am stond, in zilver-blauw. Achterin waren een paar spuitcabines waar de beste man net even een werknemer een handje hielp.
Even gewacht tot hij naar me toe kwam. Verteld dat ik door mijn vader getipt was en dat ik graag een prijsopgaaf wilde voor mijn auto. Hij liep mee naar buiten en liep een aantal keer rond de auto. Uitgelegd wat er allemaal 'mis' mee was. Hij heeft flink lopen voelen aan alle plekken, wielkasten etc. Vroeg ook nog even of de motorkap open kon. Toen stonden er ineens 4 man omheen: 'Oh, wat een mooie! 2 liter, die zijn zeldzaam, die zie je niet zoveel meer!'. Altijd leuk:)
Na kijken en voelen gaf hij me een prijs van 1500 euro, voor links en rechts samen. Dat is strakmaken en spuiten. Stukjes inlassen waar nodig, maar het zou makkelijk/goedkoper zijn als ik zelf losse strakke delen kan aanleveren. Ik moet de auto sowieso kaal aanleveren; bumpers, lampen, spiegels, stootlijsten e.d. eraf, maar ramen kunnen blijven zitten, behalve die waar wat roest langs de rand zit. Met motorkap erbij spuiten zou er nog iets bijkomen.
Klonk mij allemaal goed in de oren. Enige waar ik op moet letten is dat ik zelf naderhand alles moet tectyleren, want dat zit niet bij de prijs in. Omdat ik de prijs redelijk mee vind vallen, overweeg ik om dak (met vooral lijst rond voorraam) en kofferklep mee te laten spuiten. Dan is het in 1x klaar, en issie perfect.
Ben uiteraard nog niet 100% zeker dat dit 'em wordt, maar wel erg enthousiast. Zag eruit als vakmanschap en een man met passie voor z'n vak. Als het doorgaat wil ik hem eind juli/begin augustus brengen. Kan ik em 3 weken later weer ophalen.
Mooi zaakje, gewoon een loods, behalve de naam van buiten weinig te zien. Achter de dichte deur die dienst doet als ingang kom je direct in de loods. Hier stonden meerdere delen van/halve/hele auto's, sommigen pico-bello, anderen onder een dikke laag stof. In het midden open en vrij, aan de linkerkant veel halve auto's en een hele hoop onderdelen en aan de rechterkant twee bruggen waarop oa een in geweldige staat verkerende Trans Am stond, in zilver-blauw. Achterin waren een paar spuitcabines waar de beste man net even een werknemer een handje hielp.
Even gewacht tot hij naar me toe kwam. Verteld dat ik door mijn vader getipt was en dat ik graag een prijsopgaaf wilde voor mijn auto. Hij liep mee naar buiten en liep een aantal keer rond de auto. Uitgelegd wat er allemaal 'mis' mee was. Hij heeft flink lopen voelen aan alle plekken, wielkasten etc. Vroeg ook nog even of de motorkap open kon. Toen stonden er ineens 4 man omheen: 'Oh, wat een mooie! 2 liter, die zijn zeldzaam, die zie je niet zoveel meer!'. Altijd leuk:)
Na kijken en voelen gaf hij me een prijs van 1500 euro, voor links en rechts samen. Dat is strakmaken en spuiten. Stukjes inlassen waar nodig, maar het zou makkelijk/goedkoper zijn als ik zelf losse strakke delen kan aanleveren. Ik moet de auto sowieso kaal aanleveren; bumpers, lampen, spiegels, stootlijsten e.d. eraf, maar ramen kunnen blijven zitten, behalve die waar wat roest langs de rand zit. Met motorkap erbij spuiten zou er nog iets bijkomen.
Klonk mij allemaal goed in de oren. Enige waar ik op moet letten is dat ik zelf naderhand alles moet tectyleren, want dat zit niet bij de prijs in. Omdat ik de prijs redelijk mee vind vallen, overweeg ik om dak (met vooral lijst rond voorraam) en kofferklep mee te laten spuiten. Dan is het in 1x klaar, en issie perfect.
Ben uiteraard nog niet 100% zeker dat dit 'em wordt, maar wel erg enthousiast. Zag eruit als vakmanschap en een man met passie voor z'n vak. Als het doorgaat wil ik hem eind juli/begin augustus brengen. Kan ik em 3 weken later weer ophalen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2008 17:20 #713682
door V300 register
Vriend van me heeft zijn 760 met op zich al behoorlijk wat gaten voor E400 weer helemaal waterdicht en hard. Had nog een stuk goedkoper kunnen zijn als we wisten wat wel en niet voor te bereiden.Moet alleen nog gespoten worden. Dat doet hij niet!
Vind de E1500 wel wat aan de hoge kant voor de plekken op de foto's.
Man zit volgens mijn in het Noorden van Limburg of Noord Brabant. Kan eventueel wel eens voor een nummer vragen mocht je interesse hebben.
Vind de E1500 wel wat aan de hoge kant voor de plekken op de foto's.
Man zit volgens mijn in het Noorden van Limburg of Noord Brabant. Kan eventueel wel eens voor een nummer vragen mocht je interesse hebben.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2008 17:56 #713689
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic oplossen roest&schade 360 GLE '86
Ik zou niet alleen op prijs vergelijken, maar zeker ook op kwaliteit. Op de plaatwerkadviesdag hebben we geleerd dat sommige schadeherstel het toch maar 3 tot 5 jaar uit houdt, terwijl andere schade-herstel weer de nieuwstaat benaderd. Beide schade-herstellen geven voor het oog een prima resultaat. Type lassen, plameuren en verf zijn heel belangrijk.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2008 18:21 #713691
door V300 register
In zijn vakmanschap heb ik wel vertrouwen nadat ik zijn werk heb gezien, dat zit volgens mij wel goed.
Maar hij last alleen, hij spuit niet! Spuiten is vaak erg duur.
Maar hij last alleen, hij spuit niet! Spuiten is vaak erg duur.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2008 18:54 #713692
door Doeke Dobma (GAST)
Klopt, maar beide herstellers gaven aan dat er vooral tijd wordt berekend. Het strakmaken kost het meeste tijd volgens hen. Maar voor de 1500 euro wordt dus de hele linker en rechter zijkant strakgemaakt en gespoten, dus ook deuren strak en gespoten enzo. Wielkastranden stukjes inlassen, voorscherm rechts stukje inlassen(maar dit wordt gewoon een harde die ik 2e hands bemachtig), binnenscherm stukjes inlassen, deuk eruit, gewoon helemaal. En inderdaad inclusief spuiten.
Moderators: Mark Smeets