ook voor roestpreventie en laswerk
oplossen roest&schade 360 GLE '86
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2008 17:54 #627483
door Doeke Dobma (GAST)
oplossen roest&schade 360 GLE '86 is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Afgelopen week ben ik de 'schades & roest' eens gaan inventariseren. Er zit linksachter een deuk, verder zijn de wielkasten roestig. De ene wielkast is al helemaal hard, de andere heeft gaten(aan de binnenkant).
Alle portieren hebben kleine butsjes. Als ik geen andere portieren in de juiste kleur kan vinden, dan kan ik hiermee leven. Het linker achterportier heeft piepklein deukje, nou ja zo'n stukje waar een putje zit maar het is net te diep voor een putje. Dit is bijgewerkt maar ik ga het zelf proberen uit te deuken. Hoek onderkant bestuurdersportier heeft bijgewerkte roest, maar roest verder, ga ik ook zelf mee bezig. Motorkap heeft roest aan binnenkant, komt er bijna doorheen, maar met een beetje geluk heb ik al een andere.
Nu de schade en roest.
Wielkast en scherm linksachter. Bij de antenne lichte schade, is bij vorige eigenaar een schutting tegen aan gewaaid. Begint nu te roesten, er moet wat aan gebeuren. Verder lichte parkeerschade aan wielkast. Is al eens opnieuw gespoten, maar met licht kleurverschil. Verder wat roest aan de voorzijde van de wielkast.
Wielkast rechtsachter. In de rand van de wielkast is het buitenste plaatwerk op verschillende plekken al weggerot.
Wielkast rechtsvoor. Aan de buitenkant van de wielkast op 1 plek grote blaasjes, ik vermoed dat dit al door is. Aan de achterkant zit op het binnenscherm ook een gat. Verder meerdere kleine gaten op het binnenscherm en voorkant wielkast.
Wielkast linksvoor. Nog geen roestschade, wel oppervlakkige roest. Dikke kras op scherm.
Voor het herstellen van de 4 wielkasten en schade heb ik een rondgekeken. Via marktplaats -> diensten kwam ik op een bedrijf in Leeuwarden waarvan ??n van de medewerkers in z'n vrije tijd wat schadeherstel doet. Ik heb mn auto laten zien aan hem en hij gaf aan dat hij alles kon herstellen voor 600 euro. Alle schermen strak, roestgaten stuk inlassen, schade herstellen en alles spuiten. Als ik een beetje onderhandel wil hij de dorpels er vast wel bij spuiten. De prijs van 600 euro viel me mee. Als student heb ik echter geen 600 euro klaar liggen, maar de man wou het niet in delen doen. Als ik het in 1x doe koopt hij ook in 1x verf in en dat is voordeliger. Dat wordt dus sparen.
Sowieso houdt het bij de 600 euro niet op. Ik hoop dat ik ergens (wie o wie) 4 strakke deuren in 218 vind, waar niets aan hoeft te gebeuren. Dat kost natuurlijk centen. Ook de motorkap is niet gratis. Ik reken voor deuren + motorkap 100 tot 150 euro. Wat betaal je op de sloop voor een deur?
Als ik geen deuren kan vinden ga ik zelf uitdeuken en spuiten. Spuitbus is 20 euro, op kleur gemengd ( www.dupont.nl ).
Maar zelfs met 700 - 750 euro houdt het niet op, want na al deze herstelwerkzaamheden moet ie eigenlijk een anti-roestbehandeling krijgen a 600 euro. Maar ik moet maar even zien of ik dat niet wat goedkoper kan krijgen, is wel veel geld.
Tenslotte laat ik de wagen dan natuurlijk taxeren.
Alle portieren hebben kleine butsjes. Als ik geen andere portieren in de juiste kleur kan vinden, dan kan ik hiermee leven. Het linker achterportier heeft piepklein deukje, nou ja zo'n stukje waar een putje zit maar het is net te diep voor een putje. Dit is bijgewerkt maar ik ga het zelf proberen uit te deuken. Hoek onderkant bestuurdersportier heeft bijgewerkte roest, maar roest verder, ga ik ook zelf mee bezig. Motorkap heeft roest aan binnenkant, komt er bijna doorheen, maar met een beetje geluk heb ik al een andere.
Nu de schade en roest.
Wielkast en scherm linksachter. Bij de antenne lichte schade, is bij vorige eigenaar een schutting tegen aan gewaaid. Begint nu te roesten, er moet wat aan gebeuren. Verder lichte parkeerschade aan wielkast. Is al eens opnieuw gespoten, maar met licht kleurverschil. Verder wat roest aan de voorzijde van de wielkast.
Wielkast rechtsachter. In de rand van de wielkast is het buitenste plaatwerk op verschillende plekken al weggerot.
Wielkast rechtsvoor. Aan de buitenkant van de wielkast op 1 plek grote blaasjes, ik vermoed dat dit al door is. Aan de achterkant zit op het binnenscherm ook een gat. Verder meerdere kleine gaten op het binnenscherm en voorkant wielkast.
Wielkast linksvoor. Nog geen roestschade, wel oppervlakkige roest. Dikke kras op scherm.
Voor het herstellen van de 4 wielkasten en schade heb ik een rondgekeken. Via marktplaats -> diensten kwam ik op een bedrijf in Leeuwarden waarvan ??n van de medewerkers in z'n vrije tijd wat schadeherstel doet. Ik heb mn auto laten zien aan hem en hij gaf aan dat hij alles kon herstellen voor 600 euro. Alle schermen strak, roestgaten stuk inlassen, schade herstellen en alles spuiten. Als ik een beetje onderhandel wil hij de dorpels er vast wel bij spuiten. De prijs van 600 euro viel me mee. Als student heb ik echter geen 600 euro klaar liggen, maar de man wou het niet in delen doen. Als ik het in 1x doe koopt hij ook in 1x verf in en dat is voordeliger. Dat wordt dus sparen.
Sowieso houdt het bij de 600 euro niet op. Ik hoop dat ik ergens (wie o wie) 4 strakke deuren in 218 vind, waar niets aan hoeft te gebeuren. Dat kost natuurlijk centen. Ook de motorkap is niet gratis. Ik reken voor deuren + motorkap 100 tot 150 euro. Wat betaal je op de sloop voor een deur?
Als ik geen deuren kan vinden ga ik zelf uitdeuken en spuiten. Spuitbus is 20 euro, op kleur gemengd ( www.dupont.nl ).
Maar zelfs met 700 - 750 euro houdt het niet op, want na al deze herstelwerkzaamheden moet ie eigenlijk een anti-roestbehandeling krijgen a 600 euro. Maar ik moet maar even zien of ik dat niet wat goedkoper kan krijgen, is wel veel geld.
Tenslotte laat ik de wagen dan natuurlijk taxeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2008 18:23 #711142
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic oplossen roest&schade 360 GLE '86
Hm, zijn toch nog stevige roestplekken in de wielkasten. Maar het is zeker te doen.
Die rare kleine bobbeltjes heb ik ook, en als je ze doordrukt komt er vocht uit. De hele plek dus goed schuren.
Succes ermee, gelukkig komt de zomer er weer aan!
Die rare kleine bobbeltjes heb ik ook, en als je ze doordrukt komt er vocht uit. De hele plek dus goed schuren.
Succes ermee, gelukkig komt de zomer er weer aan!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2008 21:57 #711174
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic oplossen roest&schade 360 GLE '86
die rare kleine bobbeltjes op de wielkastranden, komt doordat het plaatwerk geheel doorgeroest vanaf de achterzijde.
de deelnemers aan de plaatwerkdag hebben dit vandaag exact kunnen zien....
de deelnemers aan de plaatwerkdag hebben dit vandaag exact kunnen zien....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2008 22:03 #711176
door 16673-dummy
Oh-oh, dat betekent dus laswerk..?
Was ik maar naar die plaatwerkdag gegaan... alleen liet m'n agenda het niet toe...:no_comment:
Was ik maar naar die plaatwerkdag gegaan... alleen liet m'n agenda het niet toe...:no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2008 22:15 #711183
door V300 register
Da's inderdaad de
grondige en definitieve methode
en bovendien de essentie van de plaatwerkadviesdag: schuren en plamuren helpt slechts op korte termijn.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2008 22:18 #711185
door 16673-dummy
Bareuh.
Toch maar eens gaan leren lassen.
Toch maar eens gaan leren lassen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2008 09:04 #711213
door V300 register
Heeft niemand een familielid of kennis die bij een ML-station werkt en
een tectyleerbeurt kan doen tegen een clubtarief, als we bijvoorbeeld 10
auto's kunnen aanbieden? Net zoiets als taxeren, heeft met behoud van
de auto te maken. Ben wel bereid er een eindje voor te rijden.
een tectyleerbeurt kan doen tegen een clubtarief, als we bijvoorbeeld 10
auto's kunnen aanbieden? Net zoiets als taxeren, heeft met behoud van
de auto te maken. Ben wel bereid er een eindje voor te rijden.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2008 11:46 #711227
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic oplossen roest&schade 360 GLE '86
Francois: Ik doe mee (nadat alles hersteld is natuurlijk;))
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2008 12:21 #711230
door V300 register
volgens mij moet je eens gaan praten bij de fam. van de berg in Malden ...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2008 12:37 #711232
door V300 register
Die hebben in ieder geval ruime ervaring met de 300-serie. Er stond al een GLT voor restauratie.
Moderators: Mark Smeets