oplossen roest&schade 360 GLE '86
- V300 register
- Verbannen
-
Met een staalborstel alle roest weghalen. Daarna roestomzetter erop. Daarna een flinke laag Tectyl erop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Die werken perfect, ik gebruik ze ook op mijn auto.
Vergeet NIET om de rest af te dekken, toen ik mijn motorkap schuurde kwamen er vonken vanaf. In eerste instantie niet bij nagedacht, maar nu heb ik dus ingebrande plekken in de lak van het frontje.
Niet zo erg, want die moet toch geschuurd worden, maar t?ch.
Enne; voor de APK mogen chassisbalken niet meer dan 15% verroest of vervormd zijn.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
kaal metaal behandelen met noverox.,zet roest(negatieve ionen om in positieve ionen)om in behandelbaar metaal dat niet meer roestNiels;56024 schreef : Da's inderdaad de grondige en definitieve methode en bovendien de essentie van de plaatwerkadviesdag: schuren en plamuren helpt slechts op korte termijn.
- V300 register
- Verbannen
-
[plaatwerkadviesdag-knowledge]volvofiel;56369 schreef : Doeke, jij had toch voor je velgen van die ronde staalborstels gekocht die je op een boormachine kunt zetten?
Die werken perfect, ik gebruik ze ook op mijn auto.
Bedoel je normale staalborstels of zo'n zachtere borstel die eruit ziet als een spons? Dat laatste is het best, als je een normale staalborstel gebruikt dan maak je te diepe krassen in het metaal en maak je het plaatwerk steeds dunner.
[/plaatwerkadviesdag-knowledge]
Over roestomvormers:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1...hlight=roestomvormer
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1...hlight=roestomvormer
www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29232
saabforum.nl/viewtopic.php?t=29033
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;58073 schreef : [plaatwerkadviesdag-knowledge]
Bedoel je normale staalborstels of zo'n zachtere borstel die eruit ziet als een spons? Dat laatste is het best, als je een normale staalborstel gebruikt dan maak je te diepe krassen in het metaal en maak je het plaatwerk steeds dunner.
[/plaatwerkadviesdag-knowledge]
Kweet niet hoe je t schrijft, maar die dingen heten Scotchbrite ofzo. Hele goeie meuk! :worship:
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
wat w?l bewezen werkt is die epoxy- of chromaatprimer.
het zinkchromaat wat daar in zit is namelijk hetzelfde spul waarmee auto's in de fabriek werden beschermd dmv een elektroforese behandeling.
chromaatprimer dicht goed af, en je kunt er daarna nog met plamuur overheen om oneffenheden uit te vlakken. Op roestomvormer kan dat meestal/vaak niet!!
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;58097 schreef : "erg goed spul" zegt me niet zoveel, op de plaatwerkadviesdag werd het in ieder geval niet geadviseerd.
Okee, niet tegen roest nee. Dat bedoelde ik ook niet. Maar Schotchbrite is heel erg geschikt om stukken plaatwerk kaal te krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Heb ik ook ooit gedaan :woops: vanaf nu niet meer...Doeke Dobma;58089 schreef : Ik heb helaas normale staalborstels gebruikt. Van dichtbij zie je idd krassen in het materiaal.