Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

VKB 2009

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 17:31 #755011 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic VKB 2009
Wat wij met de 300 serie hebben heeft geen een ander model binnen Volvo.
Het brede aanbod van mogelijkheden. "Voor ieders wat wils" zeg ik in het begin van mijn site.

Om het imago op te krikken zouden we met de uitstalling van wagens de geliefde 1400 vario tot de 360 twee liter injectie moeten stallen met klep open. Blikvangers.
Anderhalf jaar geleden werd daar al een begin mee gemaakt om naast een mooie 1400 een opgepimpte witte 2.3 neer te zetten.

Op zo'n manier maak je mensen wakker. Ze staan op mijn werk of elders vaak te kijken wat er in een 360 zit. Na opmerkingen dat ze een vario voor ogen hadden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 18:12 #755024 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic VKB 2009
Ohja, we moeten Anjo's project niet vergeten! Misschien kan hij demo's geven op het parkeerterrein?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 18:33 #755030 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic VKB 2009
afgelopen vkb was er politiesurveillance over het parkeerterrein. nu heb ik van mezelf uit al behoorlijk veel lef, maar voordat er duidelijke afspraken met de organisatie zijn gemaakt mbt hoe en wat voor een rondje meerijden trek ik geen rubbersporen over dat terrein.

ik denk dat ik ook voor frits hendrickx, erik buijs, ronald romme en frank de boer spreek als ik dat zeg. alle heren hebben een niet standaard motor en een sportieve rechtervoet:) zou zonde zijn als een of meerdere van de projectauto's direct opgeladen mogen worden voor een technische controle, of dat je direct een artikel 5 aan je broek krijgt (wat voor mij de 2e zou betekenen)

over de vkb zelf:

hou het zo simpel maar proffesioneel mogelijk, een drukke stand schrikt af.

zorg dat de auto's het middelpunt van de stand zijn, en breng de tafels voor administratie/clubwinkel/koffiezetapparaten etc zoveel mogelijk naar de rand. een mooie deugdelijk bevestigde (lees, geen ducktape!) volvo 300 club vlag of iets dergelijks die goed in het zicht hangt en de v3c vloertegeltjes een keer in de wasmachine oid gooien.

bij opkomst van de stand enkele bartafeltjes met flyers, boekjes e.d.

ik stem verder voor 3 auto's op de stand; een mooie 343 of 345, een mooie 340 cvt mk3 en een mooie 360 mk2 of mk3.

standhouders/bewakers, organisatie van de club, in ieder geval gehuld in een clubshirt, waarvan ik gelijk stem dat daarvoor een setje nieuwe gemaakt moeten worden (die blauwe shirts die we in de clubwinkel hebben zijn wat mij betreft enkel geschikt als sleutelshirt)

gewoon zo simpel mogelijk, en dat er zo proffesioneel mogelijk uit laten zien. een specifiek thema lijkt mij dan ook overbodig, omdat binnen de club de diversiteit ook niet met ??n thema te omschrijven is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2009 19:27 #755036 door V300 register
Wat me altijd erg opvalt op de VKB is dat de clubstands altijd vrij 'statisch' zijn, terwijl ik toch denk dat het een uitgelezen mogelijkheid is om je club te presenteren. Met de stand van 2008 vond ik wat aankleding betreft overigens niets mis. Zogenaamde 'clubs van naam' hebben zich er met een jantje-van-leiden afgemaakt, terwijl wij gewoon een leuke, keurige en vriendelijke stand hadden.

Mijn idee zou zijn om een soort dagprogramma op te stellen, met op zowel zaterdag als zondag drie presentaties over verschillende aspecten van de Volvo 300-serie. Een van die presentaties kan heel algemeen zijn: waar kun je op letten als je een Volvo 340 koopt? Hoe werkt dat nou, zo'n variomatic? Hoeft echt niet lang te duren, vijf minuten hooguit. Een technische uitleg 'hoe repareer ik dit of dat' is ook niet nodig, want in het geval van de vario zul je voornamelijk nieuwsgierige 240-rijders trekken die dat 'gekke brouwsel uit Born' wel eens van de onderkant willen bekijken. Je kunt de auto's op de stand als presentatieobject gebruiken. Als je zo'n programma opstelt en dat vermeldt in het beursboekje, trek je mensen heel proactief naar je stand toe, terwijl je feitelijk een fractie van de dag 'druk' bezig bent, zeker als je de presentaties verdeelt. Tijdens de presentatie even wat reclame maken voor de club natuurlijk, bijvoorbeeld vanwege taxaties, technische avonden, en andere van dergelijke zaken. Denk dat gezien het VKB-publiek de techniek en de hulp vanuit de club daarbij van groter belang is dan bijvoorbeeld gezelligheidselementen als toerritten.

Zo zou een programma er uit kunnen zien:

11.00 uur - Aankoopadvies
13.00 uur - De variomatic
15.00 uur - Zo leg je een 2.3 in een 360 (ofzo)

Wat de te presenteren auto's betreft zou ik heel ondubbelzinnig de 360's/tweeliters voorrang geven. Dat zijn de auto's die het dichtst bij de belevingswereld van het gros van de bezoekers komen (is toch een Volvo-blok heh). Beetje doelgroepgericht denken kan geen kwaad lijkt me zo :)

Leuke beursaanbieding lijkt me ook niet verkeerd. Wat te denken van deze: word lid in 2010, krijg de rest van 2009 gratis. VKB valt eind september toch? Of uitnodigen voor een evenement na afloop van de VKB dat toegankelijk is voor 'introducees', om zo ook eens kennis te maken met de club.

Parkeerplaats zou ik niet te veel om malen, al is het natuurlijk leuk als we weer vooraan mogen staan. Zou je daar ook nog eens allemaal dingen organiseren, dan kan je hele programma in duigen vallen als het weer tegenzit.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 20:41 #755049 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic VKB 2009
Laat films zien wat er zoal door het jaar heen doen. BV de sleuteldagen, toerritten of het gewoon gezellig bij elkaar zijn.

Maak een prijsvraag voor de 300clubleden

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2009 20:55 #755055 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic VKB 2009

elpee;89069 schreef : Laat films zien wat er zoal door het jaar heen doen. BV de sleuteldagen, toerritten of het gewoon gezellig bij elkaar zijn.

Ik denk dat een doorlopende foto presentatie vanaf een PC mss een makkelijker oplossing is, veel leden maken foto's van diverse bijeenkomsten, je hebt alleen een wat grotere scherm nodig, die op de PC wordt aangesloten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-02-2009 11:34 #755113 door V300 register
"als we weer vooraan mogen staan"

vorige keer stonden we gewoon zoals gebruikelijk.. aan de rand :+ met allerlei andere auto's ertussen. Die kaart die we vooraf kregen was echt fantastisch, letterlijk dus. de borden waren gewoon zoals vanouds neergezet.

Presentaties met vaste tijdstippen lijkt mij erg onpraktisch, omdat de gemiddelde voorbijganger op zo'n beurs (en dat zijn er al niet z?veel meer de laatste jaren!) echt geen zin zullen hebben om bijvoorbeeld een half uur te gaan zitten wachten. Die zeggen, ik kom zo wel terug, nog even een rondje doen. En dan komen ze terug net als je klaar bent met de presentatie :)

beter een doorlopende foto reportage maken, het mooiste zou zijn om dit op een doorschijnend doek te projecteren (vanaf de achterkant dus) zodat de afstand tussen de projector en het doek "achter de schermen" is.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2009 18:50 #758418 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic VKB 2009

Erik;88952 schreef : Beste leden,

De komende VKB willen we nog proffessioneler de club presenteren. Daarom willen we nu al beginnen met de organisatie er van.

We zullen ook een gerichte oproep via de mail doen nadat er hier op het forum wat idee?n zijn gekomen.

De insteek blijft meer bekendheid bij de club en ledenwerving. We hebben de volgende vragen:
- Welke uitstraling moet de stand hebben? (sportief, luxe, dynamisch, rustig, kleurig, flitsende shows, milieuvriendelijk, historisch, etc.etc.)
- Wat kunnen we buiten de stand organiseren (kraampje, parkeerplaats, ingang, restaurant, omroepinstallatie, media-aandacht, rdw-register, etc.etc.)

De volgende materialen vormen de basis:
- er zijn vloertegels in kleur die als ondergrond dienen,
- er zijn twee varenachtige planten die gebruikt kunnen worden,
- er is een clubparty-tent,
- er zijn clubspandoeken/-zeilen.

We zien graag jullie doorgedachte ide?en hierover.

P.S.: [c]Ik wil de leden en moderatoren vragen in dit topic geen afgeleidde discussies of andere "vervuiling" toe te staan[/c].

de media aandacht heb ik al in het vizier,ik heb een artikel geregeld in de amk yeehaa!..en erik heeft een vlag van mij gehad voor de evenementen.,dus die kan dan ook voor de vkb gebruikt worden..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2009 15:54 #759085 door V300 register
Sowieso denk ik dat je moet zorgen dat de stand nu ook eens echt als als "stand" herkenbaar is. M.a.w. geen spandoekje tegen de kale betonnen muur gehangen en vloertegels waar je de betonnen vloer weer naast / door tevoorschijn ziet komen. Als je kijkt naar stands van 480 en/of 850 club, dan snap je wat ik bedoel.
Zonder op voorhand over materiaalkeuze en bijbehorende kosten na te denken, zou je bijvoorbeeld eerst kunnen zorgen dat je de stand goed "afbakend" met een duidelijke "achterkant", "vloer" en "zijkant" dmv verplaatsbare screens, gordijn-achtige dingen o.i.d.

Daarmee heb je het "frame" van je stand staan en kan je hem verder aankleden / opbouwen. Zolang je echter begint met de standaard spandoeken etc. tegen de kale muren te hangen, blijft het iets "goedkoops" houden.

Alle goede wil ten spijt, begin met de basis en ga dan pas denken aan de auto's die er op moeten staan, plantjes, tafeltjes en dat soort accessoires.

Good luck!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2009 16:29 #759086 door V300 register
met een marketing achtergrond zou ik de volgende adviezen willen geven:

maakt duidelijk wat je wil:

Erik;88952 schreef : De insteek blijft meer bekendheid bij de club en ledenwerving.

probeer hierbij een doelgroep analysie op te zetten. hoe ziet de gemiddelde volvo 300 rijder er uit(buiten de club)? wat doen ze met de auto, waar wordt deze voor gebruikt, gemiddelde leeftijd van de doelgroep, wat doet deze doelgroep in zijn vrije tijd. wat zou de doelgroep verwachten van de volvo300club. etc

wellicht kan je gegevens los krijgen van het rdw. garage bedrijven kunnen ook post sturen naar mensen met auto's van ong. 5 jaar oud en een aanbieding doen voor een nieuwe.

als je dit weet zijn de vragen

Erik;88952 schreef : - Welke uitstraling moet de stand hebben? (sportief, luxe, dynamisch, rustig, kleurig, flitsende shows, milieuvriendelijk, historisch, etc.etc.)
- Wat kunnen we buiten de stand organiseren (kraampje, parkeerplaats, ingang, restaurant, omroepinstallatie, media-aandacht, rdw-register, etc.etc.)

zo beantwoord.

misschien wel eens handig om te kijken wat de naamsbekendheid is van de club.
als je gegevens kan regelen bij het rdw, misschien een keertje (DM)adverteren.

dit kan natuurlijk allemaal gerealiseerd worden in richtlijnen met de misie of visie (doelstellingen, lange en korte termijn) van de club. deze ken ik niet. dus kan ook niet echt de goede kant op adviseren.

een idee is wellicht:
een soort "anwb" service op zetten door heel nederland, als de gemiddelde volvo rijder 45 plus is en weinig knutselt maar wel graag rijdt met zijn auto.
anjo is al een beetje een voorbeeld.

is het voornamelijk jong publiek, wellicht meer "sportieve" dingen organiseren. tunen driften etc.

uit deze 2 "uiterste" is wel duidelijk dat de stand er dan volledig anders uit zal moeten zien.

ik hoop dat ik een kieselsteentje heb kunnen bijdragen.

doelstelling --> doelgroep/doelgroep gedrag --> actieplan

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC