show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2013 19:44 #926850
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Mwa lijkt me stug. De auto heeft nooit lang stilgestaan en altijd met voldoende benzine. Er komt ook genoeg benzine aan (zuiver). Een haperende pomp zou nog wel kunnen. Uiteindelijk bleek het dat toch ook weer niet te zijn in dat topic?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2013 20:04 #926855
door V300 register
Klinkt het zelfde als met mijn ex-343... Helaas geen oplossing voor gevonden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2013 21:01 #926867
door V300 register
Maar die had contactpuntjes, carburateur, 1.4 etc

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2013 21:09 #926869
door V300 register
Klopt, maar ik vind het typisch dat het daar zo op lijkt... Niet dat je daar verder iets mee kunt, maar toch :yesyes:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2013 21:19 #926871
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
heb je eigenlijk het luchtfilter al eens gecheckt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-04-2013 21:55 #926879
door V300 register
Jep, niks mis mee. Als ik de buis eraf haal verandert er niks. Ik heb 't luchtinlaatsyteem zo'n beetje aan alle kanten wel eens los gehaald. De motor reageert ook op elk vacu?mslangetje dat ik eraf haal. Lijkt dus allemaal goed. Omdat het eigenlijk alleen bij warme motor voorkomt, vermoed ik dat het toch iets is met een haperende sensor of koudestartinjector ofzo. Maar dat moet dus doorgemeten worden. Ik dacht ook nog even aan het vernieuwde brandstofpomprelais, maar ook met het oude blijft het probleem bestaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2013 21:32 #927092
door V300 register
Anjo to the rescue.
Maar helaas, na veel meten is het probleem niet gevonden. Beetje vaag probleem dus. Het leek even op een kapotte stuureenheid of Hall-gever, maar de symptomen waren nu weer zo anders...hij reageerde helemaal niet meer op gas, sloeg zelfs cilinders over. Ook dat is nagemeten, leek toch goed.
Nu blijft voorlopig ff over: brandstoffilters vervangen en als het daarmee niet is opgelost het injectiesysteem grondig nagaan. Dat wordt een zoektocht weggelegd voor de lokale Volvo-dealer....duurrrrr. Ik ben weer helemaal om: terug naar carburatie!
Maar helaas, na veel meten is het probleem niet gevonden. Beetje vaag probleem dus. Het leek even op een kapotte stuureenheid of Hall-gever, maar de symptomen waren nu weer zo anders...hij reageerde helemaal niet meer op gas, sloeg zelfs cilinders over. Ook dat is nagemeten, leek toch goed.
Nu blijft voorlopig ff over: brandstoffilters vervangen en als het daarmee niet is opgelost het injectiesysteem grondig nagaan. Dat wordt een zoektocht weggelegd voor de lokale Volvo-dealer....duurrrrr. Ik ben weer helemaal om: terug naar carburatie!

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 23:00 #927109
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Het voordeel van electronische injectiesystemen is daarmee meteen ook het grootste nadeel, zolang alles goed werkt heb je onder diverse omstandigheden lekker rijdende auto.
Maar zodra er ook maar iets mis gaat....
Erg vervelend zo Steven, hopelijk is het inderdaad het brandstof filter dat flink verstopt zit, bij jou zit er toch ook al zo'n 'tonnetje' onder de auto?
Misschien kun je eerst (of ook) eens kijken wat de druk op de brandstofrail is, kan het ook nog de brandstof druk regelaar zijn die defect is?
EDIT: ik las een aantal posts terug dat er wel benzine uit de druk regelaar komt, maar daarmee weet je de exacte druk niet en die is best wel belangrijk voor zover ik weet.
Maar zodra er ook maar iets mis gaat....
Erg vervelend zo Steven, hopelijk is het inderdaad het brandstof filter dat flink verstopt zit, bij jou zit er toch ook al zo'n 'tonnetje' onder de auto?
Misschien kun je eerst (of ook) eens kijken wat de druk op de brandstofrail is, kan het ook nog de brandstof druk regelaar zijn die defect is?
EDIT: ik las een aantal posts terug dat er wel benzine uit de druk regelaar komt, maar daarmee weet je de exacte druk niet en die is best wel belangrijk voor zover ik weet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2013 10:50 #927138
door V300 register
Mijn problemen leken niet op die jij nu hebt maar wellicht de moeite waard, meet of de tijd-/thermoschakelaar goed werkt, die zit onder het inlaatspruitstuk en stuurt een signaal naar de ECU die daarmee het mengsel bepaalt. Nogmaals, het probleem lijkt niet overeen te komen maar ik weet uit eigen ervaring hoe een defecte sensor de auto compleet lam kan leggen.
Succes en hopelijk vindt de garage de oorzaak snel.
Succes en hopelijk vindt de garage de oorzaak snel.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 13:00 #927153
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
ik vermoedde een ontstekingsgerelateerd probleem, dus eerst de regeleenheid en hall-gever doorgemeten, bij een paar metingen kwamen er iets andere cijfers uit dus dat was positief voor een diagnose; maar toen ik eenmaal ging starten kwam ik op andere gedachten.
je hoort gewoon duidelijk dat de pomp moeite heeft om benzine aan te zuigen of door de rail te krijgen; heb je nieteens een drukmeter voor nodig zo duidelijk is het al. klopt ook bij het plaatje dat het progressief erger wordt (eerst onvoldoende druk op vollast, dan deellast en nu al problemen krijgen met stationairlopen) zijn ook precies de symptonen die mijn 360 had.
je hoort gewoon duidelijk dat de pomp moeite heeft om benzine aan te zuigen of door de rail te krijgen; heb je nieteens een drukmeter voor nodig zo duidelijk is het al. klopt ook bij het plaatje dat het progressief erger wordt (eerst onvoldoende druk op vollast, dan deellast en nu al problemen krijgen met stationairlopen) zijn ook precies de symptonen die mijn 360 had.
Moderators: Mark Smeets