show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2012 19:39 #918221 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
bij de 345 heb ik destijds de kleppen "ontkoold" door de motor op 2000 tpm te laten draaien en tegelijk een kopje remvloeistof in de inlaat te vernevelen. Remvloeistof reageert met koolaanslag, lost het op en verbrandt. Gaf behoorlijke rookwolken, maar het had effect!

Echter als de motor verder goed loopt en stationair ook mooi rustig draait, niet nadieselt e.d. zal het niet aan vervuiling liggen.
Rijd idd maar een poosje op 98.
Succes ermee! Maak je niet al te druk, redblocks kunnen wat hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-11-2012 19:50 #918223 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Vaak treed pingelen op bij verhoging van het toerental omdat dan de ontsteking steeds iets meer word vervroegd naarmate het toerental toeneemt, ??n en ander hangt ook af van de belasting van de motor op dat moment (inlaatspruitstuk vacu?m)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-11-2012 00:18 #918231 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

Wouter76;208349 schreef : Vaak treed pingelen op bij verhoging van het toerental omdat dan de ontsteking steeds iets meer word vervroegd naarmate het toerental toeneemt, ??n en ander hangt ook af van de belasting van de motor op dat moment (inlaatspruitstuk vacu?m)


De situaties waar Steven het over heeft zijn niet toevallig de momenten dat de compressie einddruk van de motor het hoogste is.

Bij hogere toeren of minder gasgeven gaat er per slag minder lucht naar binnen, en is de druk aan het eind vd compressieslag een stukje lager. Je kunt zelfs pingel effecten bij 2000 toeren hebben, dan wordt het wel 'low speed knock' genoemd en kan meestal niet veel kwaad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2012 10:25 #918235 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Als ie stationair niet pingelt, maar strak gelijk loopt dan zal het tussen kop en blok wel goed zitten. Dan ligt het aan de toevoer en timing daarvan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2012 12:42 #918473 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

Wouter;208357 schreef : Je kunt zelfs pingel effecten bij 2000 toeren hebben, dan wordt het wel 'low speed knock' genoemd en kan meestal niet veel kwaad.


Het is inderdaad vaker aanwezig als ik vanuit lage toeren stevig optrek. Als ik op de snelweg rijd (of elders), constant, dan niet, zodra ik dan weer even snel iemand wil inhalen kan het weer optreden. Als ik geleidelijk aan naar de hoge toeren kruip, dan is het niet aanwezig, ook niet bij 5000 toeren.

Mijn ervaring tot nu toe: V-power verhelpt het nauwelijks, euro 98 wel, de motor is dan ook toch ook best wel pittiger. Ik vraag me dus af of het octaangetal bij V-power wel 97 is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2012 12:46 #918474 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
is het niet, 't is gewoon 95 met wat additieven. ik tank steevast BP ultimate 98, die is het meest kwaliteitsvast

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2012 12:48 #918475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ja, ik nu ook. Maar op weg naar m'n werk is geen 98 te vinden, dus ik kon er niet meteen 98 bij gooien, op de terugweg wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2012 00:30 #918780 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Mijl



Paal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2012 07:58 #918782 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
En een stevig tempo ;)

Applausje!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2012 09:39 #918787 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Goed bezig! Dat er nog veel veilige kilometers mogen volgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD