Volvo 360 GLE '83 van Steven
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dit lijkt er namelijk wel heel erg op:
In het tweede filmpje is het continu aanwezig, ik heb het nooit bij constante snelheden, alleen bij optrekken.
Ik vrees ervoor, er gaat snel weer 98 bij...
- V300 register
- Verbannen
-
tweede filmpje kan ik weinig uit opmaken.. veel teveel gerammel en goedkoop camera gekraak enzo.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
(hoewel we bij de B19A met 160km/h met 4-bak en de goedkoopste benzine weinig gemerkt hebben)
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
(maar dat wist je vast al, ik probeer wat met je mee te denken)
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;208322 schreef : er moet officieel minimaal RON96 in de B19's. Hou je daar maar aan.
(hoewel we bij de B19A met 160km/h met 4-bak en de goedkoopste benzine weinig gemerkt hebben)
B19a is een carburateur motor toch? b19e injectie, kun je niet echt vergelijken dan lijkt me
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
dat de bewuste B19A (van de rode 343) duizenden km's regelmatig op zijn staart is getrapt zonder gekke geluiden was dan ook meer bedoeld als geruststelling; die blokken kunnen wel wat hebben.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Hier wel, groeten thuis.
...heb nog een mooie 460 gezien en de trotse eigenaresse gesproken!
- V300 register
- Verbannen
-
Vooral als de motor echt z'n best moet doen zeg maar (koppel). Bij 2500 toeren en dan nog rustig optrekken tot aan doorschakelen is er niets aan de hand.
Zou je het bij stationair en dan pielen met het gas ook moeten horen? Want dan hoor je bij mij niks.
Ik ga morgen weer 98 erin gooien. Kijken of het dan echt voorbij is. Ik zit nog te denken dat het wellicht de koppeling is (bij aangrijpen + gas) hoor je soms een enorm "pingel-geluid" of toch de injectoren die hun best doen om al die benzine in 1 keer te verstuiven. Lijkt me stug hoor...
Meten is weten, ik hou er verder over op. Ik ga op 98 rijden en snel proberen een servicebeurtje te regelen met compressie meten e.d.
Dank voor het meedenken!